Meidän tyttö alkoi 1,5-vuotiaana kieltäytyä vaipasta. Ilman vaippaa ollaan oltu nyt pari kuukautta (nyt hän on siis 1v8kk). Erikoista on, että hän oppi yö- ja päiväunikuivaksi heti, mutta päivisin vahinkoja sattuu edelleen. Hän muistaa hyvin harvoin itse mennä potalle. Me joudumme edelleen käskemään säännöllisin väliajoin pissille. Alan kyllästyä pissivahinkojen siivoamiseen ja mietin, pitäisikö laittaa päivisin vaippa tytölle. Mietityttää vain, koska hän on siis yökuiva ja ei itse halua vaippaa, teenkö väärin, jos päivisin palataan laittamaan vaippa? Viime aikoina hän on oppinut hieman pidättämään, sillä siinä vaiheessa, kun housussa on tilkka pissiä, hän juoksee potalle. Muuta muutosta kuivempaan suuntaan ei ole tapahtunut parin kuukauden aikana.
Miten kauan pottailun oppiminen yleensä kestää? Viikkoja? Kuukausia? Esikoispoikamme ilmoitti 1v10kk:n iässä, että ei käytä vaippaa. Sen jälkeen vahinkoja sattui kaksi ja poika oli 24h kuiva. Nyt olen ihan ihmeissäni meidän yökuivan-päivisin-lattialle-pissijän kanssa.
Miten kauan pottailun oppiminen yleensä kestää? Viikkoja? Kuukausia? Esikoispoikamme ilmoitti 1v10kk:n iässä, että ei käytä vaippaa. Sen jälkeen vahinkoja sattui kaksi ja poika oli 24h kuiva. Nyt olen ihan ihmeissäni meidän yökuivan-päivisin-lattialle-pissijän kanssa.