P
Pissiliri
Vieras
Täällä tuntuu olevan paljon monilapsisia joten kokemuksia kenties löytyy vaikka varsinaisesti vauva-palsta onkin... eli meillä tässä kuussa 2 vuotta täyttävä ihana poika. Hän on nyt puolisen vuotta pottaillut säännöllisesti. Olenkin hieman huolissani kun mitään edistystä ei tunnu tapahtuvan. Itse ei pyydä potalle ja harvoin sinne pissa tulee. Kakka on tullut jo pitkään 99prosenttisesti pottaan koska minä osaan lukea pojasta kakkahädän merkit ja istuttaa sopivalla hetkellä potalle. Poika ei vielä puhu kuin muutaman sanan joten mietinkin voisiko tämä hidastaa myös kuivaksi oppimista? Kokeiltiin olla vaipatta pari aamupäivää mutta pisu vaan tuli, ei tuntunu poikaa haittaavan olla märissä pikkareissa ja vastaavasti nakuna ollessa lätäkkö vaan ilmestyi leikkien lomassa lattialle. Potalla saattaa istua kymmenisenkin minuuttia jos siinä jutellaan tms samalla mutta usein käy niin, että kun vaipan laittaa jalkaan niin sinne tulee samantien potalta noustua pissa. Pottatarrat on käytössä ja niistä tykkää mutten ole ihan varma hoksaako jutun pointtia, olen usein sanonut potalla istuessa jos esim päikkäreiden jälkeen vaippa on kuiva että koitapa pissiä niin saat tarran. Ei tulosta. Voiko olla ettei 2-vuotias vielä kertakaikkiaan tunnista pissahädän tunnetta? Yön jälkeen vaippa on aina tosi märkä vaikka illalla viimeisenä vaihdetaan kuiva vaippa eli yötä ´(10h) ei ainakaan vielä kykene pidättämään. Olenko nyt vain liian hätäinen? Koitin vaipatta ollessa noin tunnin välein käyttää poikaa potalla mutta musta jotenki tuntu että hän ahdistui siitä hommasta vaikkei siitä nyt numeroa tehty, potta oli olohuoneessa ja siihen vaan istahdettiin tiuhempaan. Vinkkejä, kuinka edetä? Uskaltaako siihen luottaa että alkaa kyllä itse sitten pyytämään pisulle kun aika on kypsä?