Kuivan ihon kuorinta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tylsistynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tylsistynyt

Vieras
Hei,

Ongelmani koskee kuivaa/normaalia ja herkkää ihoa. Minulla on atooppinen iho, joka on kuitenkin iän myötä parantunut paremmaksi.Käytän kosteusvoidetta joka ttoimii todella hyvin, sekä Joe Blascon meikkivoidetta ja puhdistan kasvoni kuivalle/herkälle iholle tarkoitetulla Acon sinisellä kasvojenpuhdistus-sarjalla. Kasvojeni iho on muuten hyvässä kunnossa, mutta kuivat, hilseilevät kohdat ei millään meinaa lähteä pois, vaikka rasvaisi todella hyvin. Voisiko kuivaa ihoa jotenkin kuoria kotikonstein saatavilla aineilla? Kuivia kohtia ovat olleet nyt kesästä asti.

Miten saisin kuivat ja hilseilevät "läiskät" pois? :(

Kiitos jo etukäteen!

Kokeileppa oliiviöljyä, johon sekoitat merisuolaa. Kuulostaa varmaan kummalliselta mutta sopii atooppiselle iholle.Hiero ihoon suihkussa ja suihkuta vedellä pois ja kuivaa. Tulos voi yllättää. Kokeile ensin vaikka pienelle ihoalueelle. Mutta olen sitä mieltä, että kannattaa. kokeilla. =))

[QUOTE="sondersson";25498734]tai sitten jättää kaikki tuollaset kemikaalisössöt pois ja käyttää vain luonnontuotteita? Se iho kun voi olla atooppinen juurikin kemikaalien takia. Ruokavaliotakin kannattaisi kokeilla muuttaa aina jos on iho- tai suolistovaivaa.[/QUOTE]

Olen myös kuullut, että viljaton ruokavalio tepsii iho-ongelmiin. Itseltä katosi ainakin jokatalvinen läiskä-ihottuma kun viljat on minimissä, muista syistä alunperin.

Ostaisin ihan jotakin oikeaa kuorintavoidetta. Herkälle iholle suola- tai sokerikuorinta voi olla ian liian ärhäkkää. Kokeile vaikka luonnonmukaista Melvitan nuoren ihon kuorintaa. Nimestään huolimatta sopii ihan tavalliselle ihollekin ja siinä on sopivasti tehoa verrattuna Melvitan muihin kuorintoihin. Kuitenkin verrattuna vaikka sokeriin, on hyvin hellävärainen. Itse olen hajusteallergikko, mutta tuosta en saa oireita, on mieto hajustetuksi luonnontuotteksi.
https://www.hyvinvoinnin.fi/melvita-young-skin-kasvojen-kuorintageeli

Jos luonnollisuudella ei ole väliä (eikä sillä kuorinnassa minusta olekaan, koska huuhdotaan pois ja käytetään harvoin, vaikka itse nykyisin luonnontuotteita käytänkin), niin Nivean kuorinta sopii lähes kaikille. Saa marketeista ja on edullinen ja toimiva. Kuitenkin hellävarainen. Kuiva ihoa voi kuoria lyhyemmän aikaa.
Googleta NIVEA VISAGE SKIN REFINING SCRUB. Meni spämmifiltteriin.

Olen myös kuullut, että viljaton ruokavalio tepsii iho-ongelmiin. Itseltä katosi ainakin jokatalvinen läiskä-ihottuma kun viljat on minimissä, muista syistä alunperin.

joo mulla jää näpyt ja hilseily pois kun en syö viljoja. Kuivuuteen auttaa riittävä rasvan syönti, on vaan hankala saada syötyä sitä tarpeeksi kun alkaa helposti ällöttää.

[QUOTE="vieras";25498872]Ostaisin ihan jotakin oikeaa kuorintavoidetta. Herkälle iholle suola- tai sokerikuorinta voi olla ian liian ärhäkkää. [/QUOTE]

Nuohan sulaa joten niitä saa pehmennettyä omalle iholle sopivaksi. Ja kahvinporot ja kaurahiutaleet on pehmeitä.

Myös hunajaa kannattaa kokeilla.

Alan olla sillä kannalla, että kannattaa unohtaa kaupan purtilot ja ihon liiallinen puunaaminen. Pesen kasvot vedellä tai apteekin miedolla pesunesteellä, kosteusvoiteeksi perusvoidetta. Kuorinta-aineena suolaa ja hunajasta naamio. Pintakuiva iho voi paremmin kuin koskaan. :)

Myös hunajaa kannattaa kokeilla.

Alan olla sillä kannalla, että kannattaa unohtaa kaupan purtilot ja ihon liiallinen puunaaminen. Pesen kasvot vedellä tai apteekin miedolla pesunesteellä, kosteusvoiteeksi perusvoidetta. Kuorinta-aineena suolaa ja hunajasta naamio. Pintakuiva iho voi paremmin kuin koskaan. :)

Kokeiles vielä vaihtaa se pesuneste öljypuhdistukseen niin voi vielä paremmin :)

V 10 Plus kuorinta on antanut monelle avun ja saanut useita mainintoja naistenlehdissä erinomaisuudestaan. Nuo V 10 Plus tuotteet ovat japanilaista luonnonkosmetiikkaa ja olen hurahtanut niihin aivan täysin! http://goo.gl/gUDiIR

Kuorinnan lisänä olen käyttänyt kosteunaamiota, jonka voi jättää yön yli. Aamulla iho on kimmoisa ja pehmeä! http://goo.gl/lwr8Zo

Seerumit ovat upeita ja kaikista saatavissa myös ns matkakoko, joka tietysti hinnaltaan huokeampi. Nyt minulla itselläni menossa keramidi ja aminohappo, tyttärellä otsanäppyjen poistoon lakritsiseerumi.