Hae Anna.fi-sivustolta

KUIVASHAMPOO

Viestiketju osiossa 'Kauneus ja kosmetiikka' , käynnistäjänä pikaraikastus, 17.08.2005.

1. pikaraikastus Vierailija

Onko teillä, tyttöset, kokemuksia kuivashampoista? Olen kuullut, että ainakin Sebastianilla olisi sarjassaan sellainen spray, jolla voi ""raikastaa"" hiukset ja pidentää pesuväliä. Muistaakseni olen joskus aikoja sitten nähnyt myös Vival- nimellä kulkevan kuivashampoopulverin, joka sirotellaan hiuksiin ja harjataan pois?

Minulla on sen verran pitkä ja hankala tukka, että hiusten pesu ja laittaminen on aina iso projekti, ja tuntuu, että tuollainen kuivashampoo voisi olla hyvä hätävara kiirelähtöihin. Mietin vaan, että mahtaako sellainen tökötti hiuksissa kuivattaa/takkuistaa hiuksia, ja toimivatko kuivashampoot oikeasti kuohkeutukseen/raikastukseen. Kertokaahan...

2. Tilda Vierailija

Kloranella on erittäin hyvä kuivashampoo, jota myydään ainakin Helsingin Stockmannin apteekissa (ei siis siellä kosmetiikkaosastolla vaan todellakin apteekissa!). Hinta oli 12-13 euroa ja on paras kokeilemistani kuivashampoista - ja voit uskoa, että atooppisesta ihosta kärsivänä olen kokeillut yhtä jos toista koivashampoota päänahkani ärsytystä vähentääkseni.

Sebastianin kuivashampoo on aivan onneton tuote, se on todellisuudessa nestemäinen ja sopii lähinnä pahojen hajujen eliminoimiseen. Muut kuivashampoot antavat uskomattoman paljon volyymia, mutta eivät sovi tummalle tukalle (näyttää tummissa hiuksissa vähintään friikiltä) ja pitää muutenkin osata annostella tuotetta oikein, jottei päänahkaan jää jauholänttejä.

3. tin Vierailija

sebastianin kuivashampoo on muuten poistunut valikoimista, ainakin suomen markkinoilta, kun kysyntää ei ole...

4. Leila Vierailija

Ennen vanhaan käytettiin kuivapesuun perunajauhoja. Laitetaan hiustyveen ja harjataan pois. Imee rasvaa (voi käyttää myös rasvatahrojen poistoon...). En tiedä, miten toimii tummissa hiuksissa, jääkö ""pölyiseksi"", mutta vaaleissa ihan ok!

5. MiaSara Vierailija

Mulla on just tota Vivalia, eikä ole kauhean hyvä juttu, koska omistan tummat hiukset. Muuten kyllä poistaa rasvan ja tuo tuuheutta. Mikä siis sopisi tummahiuksisille?

6. Saana Vierailija

Vivalin tuotanto on lopetettu, eli hyviä kuivashampoo vinkkejä otetaan vastaan!

7. lyllikki Vierailija

Perunajauho -tomii yhtä hyvin tai paremmin kuin monet varsinaiset kuivashampoot. Muut ovat siis vain rahan tuhlausta. Ja lisäksi perunajauho on vapaa kemikaaleista yms:)

8. talkkin Vierailija

Mä ripottelen päähän talkkia! Hieron ja harjaan vähän pois. Kun tukka on vaalea, ei pieni matta "vaalennus" haittaa.

9. siirisiili Vierailija

Aikoinaan kun hiukset rasvoittui enemmän (pitkät), sitaisin niskaan ponnarin, hieroin päälakeen hitusen shampoota ja huuhdoin vesihanan alla. Kuivaus pyyhkeellä ja sen jälkeen saattoikin föönata ja tuli siisti tulos. Nopea ja helppo konsti, ainakin pitkähiuksisella.

10. qwerty9 Vierailija

Jostain muistan kuulleeni, että tummahiuksinen voisi käyttää perunajauhon sijaan ruisjauhoa...

11. myy9 Vierailija

Onko kellään käyttökokemusta kyseisestä tuotteesta. Siitä kirjoitettiin lehdessä otsikolla "kuivasampoon paluu", eli miten toimii? Kun kuitenkin siinä kerrottiin jotta tuota voi käyttää myös mm. huistenmuotoiluun, tyveen tuuheuttajana ym.
    On spray muotoinen, eli ei käsittääkseni "valkoista jauhetta"...Muistoissani on entisaikojen jauhosamppoot, mutta olisi kiva kuulla, tästä tuotteesta jotain ?

12. kukkis23 Vierailija

Stockalta olen ostanut ko. kuivashampoota, muistaakseni hinta oli todella halpa. Purkki näyttää kasarilta, mutta jauhe toimii loistavasti - tuuheuttaakin jopa hieman likaisen lättänöitä hiuksia. Olen käyttänyt punaisille ja vaaleille hiuksille, ei välttämättä toimi tummahiuksisilla.

13. kampaaja Vierailija

Meillä myydään toni&guyn uuden sarjan label.m tuotteita mm. juuri tuota kuivashampoota. Raikastaa ja puhdistaa hiukset tosi hyvin, tuoksuu puhtaalle. Samalla tuotteella voi helposti myös muotoilla hiuksia, antaa paljon rakennetta ja tuuheutta, tai jos hiukset ovat tosi liukkaat, helpottaa vaikkapa ponnarin tekemistä! Toimii hyvin myös tummahiuksisille kun ei vaan suihkuta sitä liikaa samaan kohtaan.

14. lindis Vierailija

Tilaan yleensä kaikki muotoilut netin kautta Britanniasta ja sieltä löytyy myös Bumble & bumble -merkkistä kuivashampoota (n. 20€ kotiin kuljetettuna), jota löytyy viittä eri sävyä (blondi, vaalea, ruskea, punainen, afro). Itse käytän tuota yllä mainittua Kloranea ja testasin Tigin Rockaholicin, muttei ollut hintansa väärti. Seuraavaksi tuo B&B lähtee tilaukseen.
    Lookfantastic.com, ei mitään painorajoitteita.

15. Ei tarvi kuivashampoota, vaan hiusjuuren väriä hiukan vaaleampaa puuteria. Sitä vipalla juuriin, jätetään sinne imemään rasvaa ja tuuheuttamaan päiväks, eikä muuta tarvita. Menoks vaan ;)

Tämä konsti on vanha kuin taivas ja toimii ihan aina. Ja se puuteri voi olla muuten aina mukana hätätapauksia varten.

16. puuterivinkki 2 Vierailija

Puuteri käy myös juurikasvun plankkaamiseen ainakin vaaleilla hiuksilla.

17. Toinen vinkkailija Vierailija

Dr. Hauschkalla on Silkkipuuteriksi nimetty tuote, käytännössä lähes samaa tavaraa kuin talkki (taisi vaan olla riisitärkkiä, sitä silkkiä ja muuta, eikä talkkia). On sen verran ohutta tavaraa, että toimii hyvin tukassa, eikä jätä tahmaiseksi.

Olen kokeillut yhden jos toisenkin kuivashampoon ja ainakin ne kostetat "kuivashampoot" jättää tukan yleensä vain tahmaiseksi. Paras lopputulos tulee talkilla tai tuolla silkkipuuterilla.

Oma tukkani on keskiruskea.

18. Juu, suurin osa kuivashampoosta taitaa olla talkkia. Siihen se puuterinkin teho perustuu hiusjuurien kuohkeuttamisessa.

19. xx Vierailija

Ostin kyseisen Tigin kuivashampoon 21,50 e hintaan, mutta ei todellakaan ollut hintansa väärti. Tuote itsessään vaikutti hyvältä ja lupaavalta, mutta pakkauksen kanssa oli ongelmia.

Ostettuani tuotteen kokeilin sitä kerran, en mitään hirveitä määriä vaan hiukan vaan. Tämän jälkeen laitoin sen reppuuni (piti ottaa mukaan). Reppu oli yön lappeellaan, ja tänä aikana osa aineesta oli vuotanut reppuuni, vaikka korkki oli kiinni! (En tiedä paljonko vuoti, sillä kaikki imeytyi laukussa olleen villapaidan hihaan...)

Kun sitten uudestaan kokeilin tuotetta, "suihke-mekanismi" ei enää toiminut ollenkaan. Pulloon jäi jonkun verran ainetta jäljelle, mutta sitä ei saanut ulos.

Eli hyvä tuote, mutta en todellakaan voi suositella, sain käytettyä sitä ainoastaan kerran ennen kuin meni käyttökelvottomaksi! Pisteet kuitenkin Stockmannille, joka otti tuotteen vastaan ilman kuittia ja antoi hyvityksen. Kuulemma nimenomaan tässä tuotteessa on aiemminkin ilmennyt ongelmia, joten tapaukseni ei tainnut olla ainoa.

20. ti-ti tigi Vierailija

Minulle ei ole koskaan ollut ongelmia sen pullon kanssa. Hyvin on toiminut, ja olen monta pulloa jo käyttänyt.
    Muutenkin tykkään siitä tuotteesta tosi paljon :)

21. edullinen uutuus! Vierailija

Laitoin jo viestiä tuonne hiuslakkaketjuun uudesta Klippoteketin tosi, tosi tukevasta hiuslakasta, jonka bongasin.

Mutta Klippoteketillä on myös ihan uusi kuivashampoo/tukituote, joka siis puhdistaa juuria, ja sitä voi myös käyttää hiusjuuren nostamiseen päänahasta. Pitoa on (siis sellaista aitoa muotoilutehoa) ja tuuheuttavaa efektiä ja samalla se imee rasvaa juurista. Ihme aine, ja lisäks halpa ja tehokas. Olin ihan yllättynyt, kun kokeilin, että kaikkea ne keksiikin. Juuri tällaisella saa pelastettua huonon hiuspäivän ja lässähtäneet hiukset, kun ei pestä ehdi tai ei nyt pakkasella halua ennen ulos lähtöä, ettei pääparka jäädy.

Löysin Stoccalta, hintaa 4-5,-. Tuoksuu ihan ompulta :) Tuntomerkkinä vaaleanpunainen pullo.

22. sasae (ei kirj.) Vierailija

Olisko nämä ihan saman ajavia, kuin nämä uudet ns. hiuspuuterit, joita myydään järkyttävillä hinnoilla, esim. Osis n. 19 euroa.

23. Klippoteket Vierailija

Osis ei sovi mulle, on tosi tahmeaa. Tämä Klippoteket antaa paljon enemmän tukea ja ryhtiä, ja hiukset ja hiusjuuret näyttää paremmalta ja puhtaammalta.

24. shoppailuaddiktio Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Proffsin kuivashampoo pinkissä purkissa on ainakin ihan surkeaa, ei tee juuri mitään. Hintakaan ei onneksi päätä huimannut mutta paljonhan sekin 4-5e jos tuote on huono ja jää käyttämättä.

25. blondiXX Vierailija

swiss o par -kuivashampoo stockalta on maailman paras tuote :) nopeasti hiukset käyttökuntoon ja menoksi! jauhemainen on halvempaa mutta suihkemainen tuote on käytössä siistimpi. rahatilanteeni mukaan vaihtelen tuotetta. Pitkä ja paksu tukka tulee hyvin puhtaaksi kun kerran viikossa vesipesu ja sitten muuten tarvittaessa pesee kuivashampoolla.

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri