Kuivat kantapäät, mikä auttaisi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Rasvata pitäisi ihan kokoajan, nukkua sukat jalassa jne. ja se tuntuu niin työläältä.. kantapäät kauheassa kunnossa siitä huolimatta. Auttaisiko mikään kalanmaksaöljy tms.? Koko jalkapohjat on ihan rutikuivat, varpaita myöten. Varmaan pitäisi käydä ihan lääkärin juttusilla, olisko siitä apua.. Mikä olis hyvä rasva? Olen kokeillut monenlaisia...

Parasta rasvaa on ollu se joku Boreaus tms. mitä oon ostanu Stockalta ja laivalta. Loppu noi ongelmat sen jälkeen :) Aina välillä raspaan mutta muutoin rasvailen säännöllisesti.

Mä hoidan aina kuivuuden siten, että pistän pesuvatiin kuumaa vettä, sekaan babyoilia. Lillutan joku 15 minuuttia, kuorin ne, kuivaan hyvin, rasvaan Tummelilla ja laitan ohuet sukat yöksi jalkaan. Oon todennut ton Tummelin hyväksi :)

Mä olen todennut, että rasvaaminen auttaa parhaiten, kun suihkun jälkeen rasvaa vielä aavistuksen kosteat jalat reilusti ja sujauttaa kintut vaikka vartiksi pakastepusseihin. Ne ovat sitten todella liukkaat!Esim. seuraavana päivänä (tai jo samana iltana) kuoriminenkin tehoaa jo paljon paremmin. Perään toinen voide+pussikäsittely ja johan pehmenee.

Mikään ei auta ellet jaksa rasvata. Jälkahoitaja auttaa pahimpaan(n40€) ja sitten varmasti kertoo sulle että RASVAA. Mulla menee kaikki mahdollinen jämärasva jalkapohjiin jopa aurinkovoiteet, että kyllä täältä neuvoja pesee jos kaipaat jalkahoitoon kotiapuja.

Jalkakylpy 1xviikko, päälle raspaus+rasvaa, sukat.
Joka ilta rasvaus+sukat (jotka potkin pois ennen nukahtamista)

Kannattaa kokeilla Scholl -merkkistä kuivien kantapäiden rasvaa. Löytyy ihan marketeistakin (ainakin isommista), taidetaan mainostaa 7 päivässä kantapäät kuntoon tms..
Toimii hyvin, tällä mies saanut kuivat jalat kuntoon.
Varovainen raspaus ja kuorinta suihkun/saunan/jalkakylvyn jälkeen ja sitten rasvaus päälle. Liian usein raspaaminen saattaa paksuntaa ja kuivattaa ihoa lisää.
Säännöllisellä rasvauksella jalat sitten pysyvätkin kunnossa, ja pahimpaan hätään/alkuun auttaa jalkahoitaja.

Yhteistyössä