Kuivausrummusta, hyöty?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mamma

Vieras
Kuivusrummun hankinta on alkanut olla mietteissä, pyykkiä on kaksi lapsisessa perheessä kamalat määrät, ja aina kuivaustelineet ovat levällään ja täynnä pyykkiä.

Kysymyksiä olisikin:

Oletteko käyttäneet kuivausrumpua paljon? Eli onko ollut hintansa arvoinen?

Minkä merkkinen hyvä tai onko merkeissä suuria eroja?

Voiko kaikki vaatteet siellä kuivata, esim. farkut? Toki auttaa jos pyyhkeet, vaipat ja lakanat saa kuivaks rummussa mut aina parempi olis et sais melkein kaikki vaatteet sit sulloo sinne.. Kutistuuko vaatteet rummuttaessa?

Tuossapa olis alkuun.. :) Jos joku viitsii kertoilla kokemuksiaan niin olisin kovasti kiitollinen(ja sit voisin alkaa miestä pommittaa sillä miten muidenkin kodeissa se rumpu on hyvä..;) ).

meil on rmpu tosi ahkerassa käytössä. on kyllä hintansa arvoinen. rosenlewinn kuivausrumpu ja tyytyväinen olen ollu. vaatteita ei tarvi olla kaapit pullollaan kun pyykkikoneesta kuivausrumpuun ja kaappiin, ei tarvi naruilla vanuttaa montaa päivää. pölyn määrä on meillä vähentyny rummun myötä. olen kuivannu melkeimpä kaikki, villavaatteita ja kosteussuojattuja vaatteita lukuunottamatta, eivätkä ole miksikään menneet. suosittelen.

minä käytän kuivausrumpua vain lakanoiden, pyyhkeiden ja vauvan rättien kuivaukseen. Kutistaa vaatteita aika reilusti, eli sen takia en kuivaa siellä vaatetta. Vauvan vaatteita kyllä joskus kuivailen, koska ovat sitten niin pehmeitä :)

Merkki meillä on Siemens ja pelittänyt kiitettävästi jo 8 vuotta :D Eikä loppua näy, eli meillä on haukkunut hintansa jo moneen kertaan!

Toki käytän sitä joskus niin, että kun on kova kiire päästä lähtemään ja farkut vielä kosteat, niin sitten vain rumpuun ;)

hyvä se on olemassa...mä vaan tein aluksi sen virheen ,että tungin sinne kaikki ja kyllä puuvillaiset kutistuvat paljonkin osa...Nyt kun on uusia vaatteita ostettu niin en kuivata kun sellaisia vaatteita mitkä tiedän varmaksi ettei kutistu..

Ostin kodinhoitohuoneeseen sellaisen korkean vaatetelineen,johon laitan suoraan koneesta paitoja henkariin ja siitä suoraan saa ne sitten kaappiin.

Mutta siis ,ei kannata ihan kaikkea sinne laittaa kuivuriin:)

Alkuperäinen kirjoittaja mamma:
Kuivusrummun hankinta on alkanut olla mietteissä, pyykkiä on kaksi lapsisessa perheessä kamalat määrät, ja aina kuivaustelineet ovat levällään ja täynnä pyykkiä.

Kysymyksiä olisikin:

Voiko kaikki vaatteet siellä kuivata, esim. farkut? Toki auttaa jos pyyhkeet, vaipat ja lakanat saa kuivaks rummussa mut aina parempi olis et sais melkein kaikki vaatteet sit sulloo sinne.. Kutistuuko vaatteet rummuttaessa?

Tuossapa olis alkuun.. :) Jos joku viitsii kertoilla kokemuksiaan niin olisin kovasti kiitollinen(ja sit voisin alkaa miestä pommittaa sillä miten muidenkin kodeissa se rumpu on hyvä..;) ).

Oletko koska synnyttänyt?

Mä en voisi elää ilman, talvella kuivaan siellä melki kaikki vaatteet - myös farkut. Vaatteista tulee ihanan pehmeitä eikä pakosti tarvi huuhteluainetta ollenkaan. Ainoastaan villaiset tai arat (esim goret ja muut tekniset) vaatteet ei mene kuivaajaan.

On todellakin joka pennin arvoinen.

Meillä on ihan tommonen halppistorni, minkä sai vähä alle tonnilla. Se on ajanut asiansa ihan hyvin. Ei voi moittia. Mutta jos on rahaa millä mällätä ostaisin Mielen tornin (hintaa onki heti se 2000e) koska se jos mikä on laadukas, kestävä merkki ja varmasti saa varaosia vielä 10-vuoden kuluttuakin.

Ehkä ne vähä kutistuukin, muttei missään nimes niin paljo kutistu että pitäis ottaa huomioon vaatteita ostaessa.

Ja hei miehelles voit sanoa että sisällä narulla kuivattaminen on asunnolle huonoksi!!! Kosteutta tulee ihan hirveesti jos aina on sisällä telineet....... Rummussa tulee nopeeta ja nätisti pyykit kuivaksi ja minäki parhaillaan pesen 3 koneellista päivässä ja saan ne saman päivän aikana siis pyykkikorista puhtaana, kuivattuna vaatekaappiin saakka. Ei enää ikinä palata siihen pyykkitelinerumbaan.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja mamma:

Kysymyksiä olisikin:

Oletko koska synnyttänyt?
?

lähinnä lakanat kuivuu rummussa. vaatteet kutistuu, farkkuja en suosittele laittamaan rumpuun ollenkaan. jos vaatteissa on painokuvia ne saattavat liimautua toisiinsa ja mennä pilalle. nykyisetkin laitteet syö aika paljon sähköä.
silloin jos pyykki ruuhkaantuu ja olisi paljon kuivatettavaa tai jollain vaatteilla kiire takaisin käyttöön, niin rumpu on oiva kapistus ja pölyn määrä onneksi vähenee kun kuivaa rummussa.

Ei meillä ainakaan vaatteet ole kutistunu. Ihan samanlaisia on kun narullakin kuivatetta, paljon pehmeämpiä vaan. Oikealla ohjelamalla ne pysyy ihan hyvinä.
Meillä rumpu lämmittää tommosen pienen huoneen jossa vaihdetaan muksuille vaipat. Patteri ei ole ollu päällä koko talvena. Narulla taas vaatteet kosteuttaa koko suhkutilan mikä ei ole tietenkään hyväksi puurakenteille.

Mä olen ollut kuivausrummun erittäin onnellinen omistaja tässä reilun kuukauden ja olen ollut enemmän kuin tyytyväinen. Kyllä siellä meillä melkeen kaikki pyykit pyörii (paitsi ne joita ei voi rummuttaa) enkä ole huomannut, että olis kutistunu ja ei sen puoleen nukkaantuneetkaan. Mahtasko sillä olla kanssa väliä, että kuinka kuivaks rummuttaa? Ihan rutikuivaksi kuivattaminenhan kuluttaa enemmän vaatteita ja sitä paitsi ne on vähemmän ryppyisiäkin kun ei ihan kuivaks kuivaa.
Meillä on kaksi kestovaipatettua lasta ja vaippojen pesussa tuo on ollut ihan ehdoton.

Bonusta on tietty se, että sain nuo pyykkitelineet pois keittiötä koristamasta ja että rumpu kuivattaa mukavasti poistoilmallaan meidän muuten niin kosteat pesu- ja saunatilat. =)

LG:n 7kg:n rumpu löytyy täältä.

Osta sellainen rumpu, joka tunnistaa kuivuusasteen. Silloin vaatteet ei kutistu paljon, eivätkä kulu turhasta kuivaamisesta. Eli kone lopettaa kuivaamisen, kun haistaa pyykin olevan kuivaa, eikä jatka ohjelma-aikaa loppuun!
Meillä sellainen tunnistava siemens.

Mä kuivaan kaikki koneessa. Mulla on Siemens merkkinen ja siinä on semmonen höyhenen kuva jonka ku painaa päälle ni se kuivaa viileemmällä ja kauemmin. Mulla ele kutistunu ku jotkut harvat jos oon vahingossa laittanu väärällä ohjelmalla kuivuu...

Kuivausrumopu tuottaa myös lämpöä huoneeseen joten siitä on ainaki talvella jonkunmoinen hyöty siinäki suhteessa...
Samoin kosteutta tulee jonkun verran.

Mä kuivaan kaikki koneessa. Mulla on Siemens merkkinen ja siinä on semmonen höyhenen kuva jonka ku painaa päälle ni se kuivaa viileemmällä ja kauemmin. Mulla ele kutistunu ku jotkut harvat jos oon vahingossa laittanu väärällä ohjelmalla kuivuu...

Kuivausrumopu tuottaa myös lämpöä huoneeseen joten siitä on ainaki talvella jonkunmoinen hyöty siinäki suhteessa...
Samoin kosteutta tulee jonkun verran.

Minä taas en halua kuivata rummussa muuta kuin pikkupyykkiä ja satunnaisen untuvatakin tms. En tykkää siitä pehmeydestä, vaatteet on jotenkin likaisen oloisia rummun jälkeen.

Jos kuitenkin päädyt ostamaan sellaisen, osta laadukas ja monipuolinen, älä halvinta mallia. Energialuokka kannattaa myös katsoa tarkkaan, niillä on aika kova sähkönkulutus.

Meillä elektrolux:in kuivausrumpu ollut ...kohta 4v käytössä ja ollaan oltu tyytyväisiä. Kerrostalokolmiossa kuivaustilaa kuitenkin rajoitetusti, joten tuo helpottaa ja nopeuttaa pyykkishowta.

Olen pääsääntöisesti kuivannut rummussa ne vaatteet jotka pesuohjeiden mukaan kestävät rumpukuivauksen eli käytännössä todella valtaosan pyykistämme. Enkä muista näin yhtään vaatetta joka olisi rummussa kutistunut tai mennyt pilalle. Tosin joissain lasten vaatteissa on ollut selosteessa merkintä että rumpukuivaus voi kutistaa yhden koon, eli ollaan silloin varuiksi hankittu kutistumisvaran omaava vaate.

Jokatapauksessa meille ehdoton vehje. =)

Alkuperäinen kirjoittaja mii-mustana:
Osta sellainen rumpu, joka tunnistaa kuivuusasteen. Silloin vaatteet ei kutistu paljon, eivätkä kulu turhasta kuivaamisesta. Eli kone lopettaa kuivaamisen, kun haistaa pyykin olevan kuivaa, eikä jatka ohjelma-aikaa loppuun!
Meillä sellainen tunnistava siemens.

Meillä kanssa koneessa tuo ja hyvin on toiminut.

Joo ainakin meillä ollu oikeestaan ihan turhana ja käyttämätön. Vie kauheesti sähköä. Kuivuu ne vaatteet ilmankin ku laittaa vaikka illalla pyykkiin, ni aamulla on ihan kuivat ! En suosittele.

Minä tuollaista sähkösyöppöä kotiini huolinut, vaikka ilmaiseksi tarjottiinkin. Meillä on kaksi aikuista, kaksi lasta ja kolme kissaa. Pyykkiä tulee, mutta se kuivuu kätevästi ja ekologisessti pesuhuoneessa.

Entisessä kodissamme taloyhtiöllä oli hieno uusi pesutupa, jossa käytin rumpukuivaajaa satunnaisesti. Vastasyntyneen kestovaipat kuivaaja pehmitti mukavasti. Muuta hyötyä siitä ei sitten ollutkaan.

Meillä menee ihan kaikki koneesta rumpuun. Todella tyytyväinen olen. Vähän vaatteet kutistuu. Mukavasti lähtee rummussa pölyt ja kissojen karvat vaatteista.
Eikä nykyajan vehkeet mitään sähkösyöppäjä ole ja sehän vie sähköä vain ollessaa päällä.

meiltä saa viedä vaikka hellan ennenmmin kuin kuivausrummun :D

eli todellakin käytetään ahkerasti, lähes kaiken laitan rumpuun. Jotkut vaatteet kutistuu, jotkut ei. Ei niin paljon ole ikinä kutistunut että olisi haitaksi ollut. Paitsi yhdet villahousut jotka vähän vahingossa livahti kuivuriin...

jos katsot pesuohjeita, niin melkein joka vaatteessa on kielto kuivausrummusta. Tämä on siksi että jos vaatteelle tapahtuu jotain kuivausrummussa, valmistaja on vapautettu vastuusta kun itse kiellosta huolimatta kuivaat siellä.

mä oon sitä mieltä että sellainen vaate joka ei kestä a) vesipesua ja b) kuivausrumpua saa jäädä kauppaan tai sietää lentää roskikseen...

Yhteistyössä