Kuka huijasi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ketä?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Uskokaas hyvät ihmiset, että tällainen tarina on hyvinkin tavallinen. Tämä on ihan kuin meidän avioliitosta muutaman vuoden takaa:

Meillä oli ihan ok avioliitto, ei riitaa eikä mitään ongelmaa. Olin tosin huomannut, että mies oli hieman ""levoton"" ja naureskelin ystävättärilleni, että taitaa olla se 50 villitys nyt.

Ja niinhän siinä kävi, että ukko kärähti pahemman kerran. Firman koulutuspäivillä oli tavannut ""juuri eroamassa"" olevan pikkurouvan ja aloittivat suhteen. Tapasin tämän naisen sitten, kun suhde oli jo kariutumassa.

Ihan samanlainen tarina kuin ketjun aloittajalla sillä erotuksella, että molemmat olivat kertoneet olevansa eron partaalla (mikä ei kumpaisenkaan kohdalla pitänyt paikkaansa). Olivat yöpyneet meillä, kun olin matkalla jne. Ero kuulemma kohta selvä.

Että ylen tuttu stoori.

Toimit aivan oikein ja miehen vaimolla oli oikeus tietää miehensä touhuista.

Olisipa joskus aikoinaan minullekin kerrottu mitä mieheni touhusi ja puhui selkäni takana. Monelta ikävltä olisin välttynyt.

Niin, pitäisikö heti heivata, kun jää yhdestäkin valheesta kiinni? Ja minne vetää raja? Onko sitten liian ehdoton, jos heti 1 valheesta heivaa?

Kuka teistä voi tunnustaa, että ei koskaan eikä mitään valehtele tai kaunistele?

Onko kertomatta jättäminen yhtä kuin valehtelu?

Huomasin vain yhden tuttuni ""loppuiäksi kumppania"" hakuilmoituksen yhdellä treffisaitilla. Valokuvan kera, joten 100 % varmuudella tunnistan henkilön. Ilmoituksessa on 2 isoa valhetta (koulutus ja asuinpaikkaunta). Ihmettelin sitä lukiessani, että miksi lähteä tässä vaiheessa jo valheen tielle?

Eli siis tarkoitin, että jos valehtelee yhdessä kohdassa, niin tarkoittaako se, että valehtelee aika monessa = suurimmassa osassa.

kuten esim. siinä, että onkin vielä ihan kunnolla parisuhteessa vaikka väittää olevansa tuomarin kopautusta vaille eronnut?

Mä löysin mieheni naisenhakuilmoituksen. Puhui siinä niin totta että tunnistin hänet, vielä kun tukena oli sivuhistoriasta löytämäni linkki sille samalle sivulle. Kuvaa ei ollut, mutta minä pirulainen tyhmä menin räyhäämään miehelle siitä.
Hän puhui minut ympäri, sanoi että vitsillä laittanut ja kun oli minulle vihainen.
Nyt en ihmettele miksi ne valehtelee ilmoituksissa ummet ja lammet. Ettei vaimo tunnista!
En kyllä käsitä mikä pointti siinä on, jos naamansa kuvan laittaa viereen. Eli valepukki on silloin kyseessä, eikä vain vaimon hämäykseksi.

ollut typerä ja kuitenkin viisas.

Typeräksi sanon sen vuoksi, että olet ollut todella sinisilmäinen, kun toinen sanoo olevansa eroamassa. On todella paljon liittoja, joissa ei varsinaisesti vikaa, mutta miehet käyvät silti vieraissa ja lupaavat erota, vaikkeivat aio tehdä tätä. Tämähän on se helpoin tapa saada nainen sänkyynsä ja lohduttajaksi.

Täytyy kiittää sinua vielä siitä, ettet jatkanut tätä suhdetta ukkomiehen kanssa ja annoit myös hänen vaimolleen tilaisuuden valita oma tulevaisuutensa. Ei ole mukavaa olla naimisissa puolison kanssa, joka pettää. Yleensä tällaiset kuitenkin vaistotaan pitemmän päälle toisesta vaikkei sitä aina myönnetä, koska yl. pettäjän käyttäytyminen kuitenkin muuttuu pitkän päälle

Tiedättekö mikä on kaikista hauskinta? No, se että loppukädessä heille ei edes tule eroa. Vaimo on aluksi vihainen ja haluaisi kostaa miehelleen, mutta ymmärtää pitkän liiton ongelmat ja antaa lopuksi anteeksi. Haluaahan hän elää ""unelmamiehensä"" kanssa rauhallisen vanhuuden. Mies sai irtoseksiä ja vähän hurjasteltua ennen eläköitymistä, nyt on hyvä kuolla rauhassa. Elämä on...

<<En kyllä käsitä mikä pointti siinä on, jos naamansa kuvan laittaa viereen. Eli valepukki on silloin kyseessä, eikä vain vaimon hämäykseksi.

Mainitsemani henkilö ei ole naimisissa/parisuhteessa. Joten siten vapaa etsimään seuraa, mutta silti ihmettelen jo tässä vaiheessa tehtyä valehtelua (eli ilmoituksen tiedot ei pidä paikkaansa... mikä alku se on?).

Toki ymmärrän erittäin hyvin, että naimisissa oleva valehtelee paikkakuntansa.... sehän on vakio.... sen verran olen täällä nettilmaailmassa pyörinyt. Aluksi tämä ihmettytti... kun joku haki hämäläisenä (suuntanumero sinne) hämäläistä seuraa... ja kun vastaa, niin tyyppi onkin Lapista, tai Helsingistä, tai Oulusta..... no nyt tiedän, että tämä on yhtä kuin naimisissa (tai parisuhteessa).

Usko menee ihmisiin.

Mä luulen, että ""ukkomies"" puhuu asiaa aika monen keski-ikäisen miehen suulla. En millään muotoa halua vähätellä näitä tuntoja taikka tekoja, mutta vaikka tilanne on jokaisen kohdalla ainutkertainen, on tuollaiset salasuhteet niin kovin tavanomaista nykyään. Eikö olisi jo korkea aika pitkässä suhteessa elävien keksiä uusia tapoja herättää puolisonsa huomio. Tehdä itsensä muilla keinoilla kuin pettämisellä mielenkiintoiseksi puolison silmissä. Opetella ajoissa tunnistamaan itsessään sekä kertomaan puolisolle mitä toivoo ja mitä haluaa tältä olemassa olevalta liitolta. Taitavia ajatustenlukijoita kun on melko harvassa - edes naisissa, vaikka toisin luullaan.

Joo, näin minäkin käsitin että se sun tuttavasi valehteli muutenvaan. Tai mistäs tietää, vaikka hänellä olisikin joku jota ei halua ilmoituksellaan tavoittaa. Tai jos hän ei halua että hänet löydetään tietyillä hakukriteereillä, esim ""amkn käyneet 180-cm miehet."" jospa hän on kokeilemassa tuleeko eri koulutuksella paremmin pillua.
Useinhan miehet valittavat seuranhakupalstoilla, että kun eivät saa vastauksia. Sentakia voivat kokeilla, että saisko akateeminen tyyppi paremmin kuin amisjätkä. Kun ovat odotelleet viikkokausia vastauksia turhaan, niin saattaa alkaa jo olla yksi lysti minä akateemisena 30-cm mololla varustettuna sinkkuteinipoikana esiintyy milloinkin.

No, hyvä pointti tuo paikkakunnan valehtelukin. Etsin ukkoni ilmoituksia, ja mietin että laittaisiko hän että on jostain kauempaa. Silloinhan ei varmasti ihan naapurustosta se petikaverikaan olisi, ja pääsisi työmatkoilla sitten reissaamaan pillunpäällekin, eikä ihan heti kävele vastaan lähikaupassa käydessämme. No, siinä vaiheessa meni jo mahdottomuuksiin. Täytyy nyt tunnustaa että ellen löydä suoraa linkkiä sivuhistoriasta, niin vaikeapa niitä tuttuja on sieltä tunnistaa. Ja voihan joku irvileuka postata toisen kuvallakin, ei ole temppu eikä mikään, taitaisi vaan tulla kunnianloukkaussyyte tms. jos kiinni jää.

Ihme kyllä, jotkut ilmoittaa jo suoraan olevansa varattuja.
Ehkä sekin jonkinlaista suosiota saa sinkkuneitien keskuudessa, jospa varatuilla ukoilla on vähemmän tauteja. (Ei kyllä kovin kauaa sillä meiningillä.)

Opettavainen tarina ap:llä.

Ukkomiehistä vielä; minulla on ystävä, joka vallan harrastaa ukkomiehiä. Hän sanoo, että ne on siitä hyviä, että niistä pääsee halutessaan helposti eroon: uhkaa vain soittaa vaimolle.

Ukkomiehelle vielä: vähän kovaa pelaamista elämällä. Kun vielä haluttiin lapsia ja oli tulossakin. Kunnes kaikki paljastui. En ihan kuittaisi kaikkea elämä on -maininnalla. Ei tässä todellakaan voi enää kehenkään luottaa.

Kuulkaas tuo on yleistä miehillä. Aina menee huonosti liitossa ja liitto on mukamas hajoamassa. Mielestäni alkuperäinen oli törkeä mennessään toisen naisen huusholliin sänkyhommiin, huh.
Minulle on tehty kaksi kertaa sama juttu. Mies on suutuspäissään lähtenyt ( siis kaksi eri miestä) toisen naisen luokse ja kertonut eroavansa, minä en tiennyt asiasta mitään ja sitten oltiin seuraavana päivänä ruikuttamassa minua takaisin. Toinen nainen oli niin helvetin luokkaantunut, kun mies ei halunnutkaan enää häntä, voi helkutti! Kyllä sinkkukin voi odottaa sen aikaa, että ero on selvä!

Sanna kun sinäkin olet vielä lapsellinen.

Kysyin aikaisemmin tässä ketjussa, että miten kovia todistaita erosta tulee kysyä. Onko pistettävä vakoojat matkaan, ja vaadittava kopio avioeropapereista.

Eli kun toinen vakuuttaa että ero on selvä. Ja väittää, että ei ole vielä asuntoa vaan löytänyt.

Mihin uskoa?

Ei kehenkään? Jokainen aikuinen ihminen on jo eronnut muutaman kerran (seurustelusuhteesta ainakin). Eihän voi edes aloittaa mitään, jos ei joihinkin sanoihin usko. No sitten käy näin, että toinen onkin kaikkea muuta kuin eroamassa! Mistä hitosta sen voi tietää????? Etukäteen????

""Ei kehenkään? Jokainen aikuinen ihminen on jo eronnut muutaman kerran (seurustelusuhteesta ainakin). Eihän voi edes aloittaa mitään, jos ei joihinkin sanoihin usko. No sitten käy näin, että toinen onkin kaikkea muuta kuin eroamassa! Mistä hitosta sen voi tietää????? Etukäteen????""

Hölmö olet.
Etukäteen ei voi tietää, mutta kun se on kerran käynyt, niin tietää senjälkeen ukkomiehen jo hajusta, sen tunnistaa kaukaa.
Kyllä ne on kaikki samanlaisia vähän koko ja muoto vaihtelee, mutta ukkomiehen puheet oppii kuulemaan kun ne kerran on kuultu.
Turha on moralisoida niitä jotka ovat ensimmäistä kertaa pappia kyydissä, mutta jos monta kertaa tekee samanvirheen niin silloin niissä ukkomiehissä täytyy joku kiehtoa. Ja se on sairasta.

En ole Sanna mutta kerronpa oman mielipiteeni:

""miten kovia todisteita erosta tulee kysyä. Onko pistettävä vakoojat matkaan, ja vaadittava kopio avioeropapereista.""

Ei tietenkään. Minusta on ihan luonnollista luottaa toiseen, jos hän sanoo olevansa eronnut. Sen sijaan järkeään voi käyttää siinä vaiheessa, jos toinen sanookin olevansa vasta eroamassa.

kaikella kunnioituksella, siinä vaiheessa kun ero on selvä, on asumuseroakin lähes poikkeuksetta takana jo sen puolen vuoden harkinta-ajan verran. Etukäteen ei tietysti tuntemattoman ihmisen sanomisia faktaksi voi tietääkään, mutta kuka käskee uskomaan maailman vanhimmat valheet siitä, että mies on eroamassa ihan kohta ja vielä siis voimassaoleva avioliitto vetelee viimeisiään? Kannattaako tosiaan ruveta seurustelemaan toisen kanssa tällaisessa tapauksessa. Eikö voi ajatella, että jos se toinen todellakin on ihan just eroamassa, niin sitten ei kauaa tarvitse odotella, että se ero todella tapahtuu?

Minusta ainakin nämä jutut, että olen juuri eroamassa, ovat niin läpinäkyviä, että lapsellista on suoralta kädeltä niitä uskoa, ja antaa itsensä rakastua toiseen siltä pohjalta. Rakastuminen on vahva tunne, mutta tervettä järkeäkin saa kai käyttää. Tervettä järkeä mielestäni on tutustua pikemminkin niihin jo eronneisiin, kuin vasta eroamassa oleviin. Tervettä järkeä on myös epäillä eroaikeiden todenperäisyyttä silloin, kun aikuinen ihminen ei eronsa selvyydestä huolimatta edes väliaikaista asuntoa itselleen vaivaudu etsimään, vaan mieluummin kuskaa rakastajansa kotiin, jonka jakaa vaimonsa kanssa.

<<Etukäteen ei voi tietää, mutta kun se on kerran käynyt, niin tietää senjälkeen ukkomiehen jo hajusta, sen tunnistaa kaukaa.
Kyllä ne on kaikki samanlaisia vähän koko ja muoto vaihtelee, mutta ukkomiehen puheet oppii kuulemaan kun ne kerran on kuultu.

Ilmeisestikin kovastikin kokemusta? Itse en voi väittää samaa.

Niin, no kannattaa sitten varoa, jos et osaa ukkomiehiä tunnistaa.
Kokemusta tarpeeksi, ukkomiehen selityksiä ei kannata kuunnella.
Yritit kai vittuilla, mutta ei nyt juututa siihen. Et ole edes kovin taitava siinä.

Elikkä ukkomies voi olla todella rasittava, kerran sellainen tuli, alkoi puhua että ei mene liitto kovin hyvin jne, hän on rakastunut minuun jne. Soitin hänen vaimolleen että hänen ukkonsa on rakastunut minuun. Sain myöhemmin molempien vihat päälleni, mutta ensin ukkomies pommitti tekstiviestillä viikon, ja yritti imarrella etten kertoisi vaimolle. Houkutteli matkoille kanssaan ja niin edelleen.

Kyllä parista ensimmäisestä repliikistä ottaa fiksu nainen vinkkinsä, mutta yleensähän kyseessä on sokeus, monesti nainen vain itse himoitsee ukkomiestä. Ja ukkomieshän kyllä sanoo mitä nainen haluaa kuulla.

Minä en missään nimessä himoinnut ukkomiestä. Jätin olosuhteista huolimatta miehen heti, kun totuus paljastui. Näet asian nelli täysin liian yksioikoisesti. On toki sellaisiakin naisia, jotka haluavat vain ukkomiehiä, mutta on myös sellaisia, jotka ehdottomasti haluavat vain vapaita miehiä.

No asiani tuli jo hyvin perusteltua.
Tarkoitin juuri sitä, että mies ei ole eronnut siinä vaiheessa, kun asuu vielä naisen kanssa yhdessä. Silloin voi käyttää tervettä järkeä eli ei usko ihan kaikkea... Miksi ihmeessä ei voi odottaa siihen asti, että ero on selvä.
Tuosta aluperäisen jutusta vielä, että vaikka pariskunta olisikin eronnut niin tuskinpa entinen vaimo olisi siltikään halunnut vieraita naisia kattonsa alle pelelehtimään mukamas ex-miehensä kanssa!

""Minä en missään nimessä himoinnut ukkomiestä. Jätin olosuhteista huolimatta miehen heti, kun totuus paljastui. Näet asian nelli täysin liian yksioikoisesti. On toki sellaisiakin naisia, jotka haluavat vain ukkomiehiä, mutta on myös sellaisia, jotka ehdottomasti haluavat vain vapaita miehiä.""

Oho hupsista Anteeksi että en tiennyt ja tuntenut sinua ja elämääsi kun viestiäni kirjoitin. Voi kuinka yksioikoinen olenkaan, kamalaa. täytyypä tästä lähtien soittaa aina ensin Sinulle ja kysyä miten asiat ovat Sinulla, ennenkuin esitän mielipiteitä tai havaintoja asioista.

Kysäsepäs puhelinyhtiöstä, onko puhelimeesi mahdollista laittaa este tietystä numerosta tuleviin viesteihin ja puheluihin.

Jumankauta noita viimeisiä johtajakukon kiekaisuja tunkionlaella päästeleviä ukonrehjakkeita! Että pitää oikein varmistaa muka uuden rakkauden laatu, ennenkuin entinen passaaja päästetään vapauteen?

Voe tokkiisa!

Nelli hyvä, en usko mitenkään, että olen maailman ainoa nainen, joka ei koske varattuihin miehiin. Ei kannata aina yleistää asioita tai sitten korostaa sitä, että kyseessä olisi vain joku yksittäinen tapaus.