Hae Anna.fi-sivustolta

Kuka käy koskemassa :)?

Viestiketju osiossa 'Yliluonnolliset ilmiöt' , käynnistäjänä Aamu, 30.01.2010.

1. Aamu Vierailija

No niin, löytyipä täältä palsta tällaisellekin asialle. Kertokaapas mielipiteitänne seuraavanlaisesta. Toisinaan herään aamuisin siihen, että joku koskettaa minua. Ihan kevyesti, hipaisee. Siitä tulee sillä hetkellä hyvä tunne, ei mitään pelkoa. Kunnes sitten säpsyn kunnolla hereille, ja tajuan, että ei hemmetti, eihän huoneessa olekaan muita. Sitten alkaa vähän karmia. Tänä aamuna joku hipaisi hiuksiani, niin kuin olis kevyesti silitetty. Yhtenä iltana tuntui, kuin joku olis istunut sängyn jalkopäähän ja vähän siirtänyt peittoa. Ei tämä nyt kovin kivaakaan ole. Kuka tämä hiippari on, miten saan selville? Jostain syystä tämä ei tunnu pahalta, en tiedä, haluanko häätää hiipparin pois vai en.

2. tämänimi Vierailija

jassoo että sellaista...

mää muistan pari kertaa kokeneeni unessa samankaltaista, mun tapauksessa kyse oli parista noita-akasta jotka pitivät peliään.

mut yksi ehdotus sulle. jospa joku haluaa kysyä josko hän voisi ottaa kunnolla unen aikana yhteyttä suhun. nämä kosketukset olisivatten kuin varovaisia rykäisyjä sun huomion saamiseksi. tilanne jollailla saattaa muuttua jos suostut tai hylkäät tämän mahdollisen aloitteen.

tuntuuko tämä järkevältä?

3. Sivaltaja Uskonnoton

Saadut tykkäykset:
    16
    Todennäköisesti tämänkin selitys on valveuni.

4. Sem Voima kanssamme

Saadut tykkäykset:
    19
    Minun kaverini käy toisinaan tönimässä minua kotona ihan normaalina päivinä, milloin innostuu niin tönii ja yrittää kampitaa että horjahdan, vaikka itse olen aivan normaali liikkuvuudessani eli hyvässä kunnossa. Luonnollista, jossa Voimat ovat kanssamme, yhdessä monien kanssa. :)

Ei pelottavaa eikä ihmeellistä sillä välillä myös yölläkin meteliä löytyy. Kuuluu elämään. Kertoo vain siitä että olemme itse läsnä kaikkeuden laajuudessamme.

5. Carola Vierailija

Aivan, emme me täällä ole yksin, vaan me kaikki olemme täällä. Itse vietän melko yksinäistäkin elämää kykyni vuoksi nähdä kuolleita ja tietää asioista, joista en välttämättä haluaisi edes tietää, mutta tämä on minun osani. Sen vuoksi en juuri ymmärrä - tässäkin jossain ollutta kertomusta meediosta, joka "halusi kehittää kykyjään" - kyvyt kehittivät minut halusin tai en. En myöskään jaksa ymmärtää minkäänlaista rahastamista tämän asian tiimoilta, teen työni vain yhdessä poliisin kanssa (kadonneiden löytäminen, rikokset) ja puutun muihin tapauksiin - kuten ihmisten lukemiseen, jota vältän viimeiseen asti, vain silloin kun kyseessä on jokin vaara tai terveyttä uhkaava asia. Silloin sanon, että ihmisen pitää mennä lääkäriin. Tai jos joku kuollut henkilö haluaa toimittaa viestin perille.

En puhu hengistä, en kanavoinnista, en mistään sellaisesta, en edes valosta, minulle kuolleet ovat kuin eläviä ihmisiä ja ne tilanteet täysin luonnollisia, ei ole kuvia päässä, ei mitään sellaista mitä pitäisi ylenmäärin mystifioida. Näen heidät konkreettisesti vaikka en yhtä selvästi kuin elävät ihmiset. He kertovat asioista, jotka hoidan, ohjaavat paikkoihin, joista pitää löytää jotakin jne. Se on hyvin yksinkertaista, mutta omalla tavallaan myös raskasta, esimerkiksi sellaisissa tapauksissa, joissa en varmuudella tiedä haluaako kuollut henkilö ruumiinsa löydettävän, vaikka hän on asian minulle kertonut. En ajattele tällaisissa asioissa mitä ihmiset haluavat tai poliisi haluaa, ajattelen vain henkilöä, jonka asioita toimitan - olen siis hänen asianajajansa, ja toimin sen mukaan.

Televisiosta on tullut tai tulee eräs sarja, jossa tätä kuvataan hyvin... en tiedä suomenkielistä nimeä sille.

Nyt juuri on raskas tilanne, kun minua painostetaan kertomaan erään kadonneen henkilön ruumiin sijainti - tiedän kyllä missä se on - mutta en saa häneltä selkeää vastausta voinko sen kertoa, ja ellen saa, en kerro. Siihen ei auta mikään rahasumma edes. Totta kait pohdin, että miksi hän ei halua, että asia kerrotaan, mutta en tiedä vastausta, ja ehkä se ei edes kuulu minulle...

Sen sanoisin, kuunnelkaa lapsianne, heillä voi olla tämä kyky, he tarvitsevat tukea, ja kuunnelkaa maailmaa ympärillänne, nähkää näkymätön, se puhuu teille, auttaa ja neuvoo teitä.

En minä voi olla ainoa joka sen näkee... se on se hipaisu, josta tämä ketju on alkanut, siihen pitää vain saada kontakti, mennä samalle tasolle, ja antaa hipaisijalle mahdollisuus tulla kuulluksi.

6. mielenkiintoista Vierailija

Kiitos kun jaot tämän kenssamme.

Miksi et saa paljastaa ruumiin sijaintia. Luulisi sielun saavan rauhan kun omaiset saavat haudata läheisensä.

7. edellinen Vierailija

kenssamme = kanssamme. (liikaa sormia minulla)

8. qqqqqqqqqk Vierailija

Asutko Carola Ruotsissa? Täällä on ollut telkassa amerikkalainen TV sarja, kirjoituksesi on suoraa kopiota sarjasta. Kuolleiden kontakit, poliisin auttaminen jne., kehoitus "kuunnella lapsianne ja nähdä näkymätön, joka antaa neuvoja", nuo sanat toistuivat joka sarjan alussa, ihan kaikki kirjoittamasi stemmaa sarjan kanssa. Se ei kuitenkaan ollut dokumentti, vaan filmi-fantasiaa. Olikohan sen nimi " Meedio" tai jotain sinne päin. Sarja taisi mennä vuosia. Ihan hyvä sarja sinänsä, ei siinä mitään.

9. original alte Se aito ja alkuperäinen

Saadut tykkäykset:
    0

Voi hyvinkin olla edesmennyt omainen joka käy koskettelemassa.

10. mikä pettymys Vierailija

Kaikkein uskottavimman tuntuinen yliluonnollinen kyky paljastuukin filmihahmoon samaistumiseksi. No ei se mitään, johan täällä on jedinkin.

Toivoisin todella, että yliluonnollinen olisi olemassa. Mutta toivottaomalta tuntuu, kun todisteita sen olemassaolosta ei näköjään tule.

11. tulevaisuus Vierailija

Tuota,,,,istutko koneen ääressä ja odotat ihmettä? Se ainakin kuulostaa siltä :)
    Sen saa jokainen todistella itselleen onko vai eikö.

12. Yksisarvinen Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    1
    Hei Aamu!

Miksi pelästyt, jos kosketuksesta tulee hyvä tunne? Jotenkin itse ajattelisin, että tällaisiin tunteisiin kannattaa luottaa. Jos kosketuksesta tulisi karmiva tunne, olisi asia tosin toinen.

Koita kysäistä koskettelijalta kuka on. Ja, itse saattaisin tehdä esim. seuraavanlaisesti:

'Jos olet edesmennyt rakkaani, henkioppaani, enkeli tai muuten minulle positiivinen, valon olento joka tahdot tehdä läsnäolosi tiedettäväksi, saat olla läsnä ja olet tervetullut, muussa tapauksessa käsken sinua poistumaan - tämä on minun tilani'.

Ja tämän jälkeen varmasti lukisin vielä rukouksen enkeleille: siltä varalta, jos olisikin ollut jonkinlainen negatiivinen olento, että enkelit ohjaisivat sen mahdollisuuksien mukaan valon ja rakkauden piiriin.

Heh, mutta minä olenkin näissä asioissa aika yksinkertainen :p.

Yt.

-:)

13. leah valoa jokaiseen päivään.

Saadut tykkäykset:
    0
    Minä pidin tästä kirjoituksesta, se on ihana.
    Itsellä oli joskus sellaista hiusten rapsuttelua,tuntui kutittelulta hiusten juuressa,silloin tällöin ja se ei loppunut normaaliin tapaan vaan jatkui jonkun aikaa.
    Joskus olen tuntenut horjahtelua kun olen kysynyt jotain asiaa kuin vastaukseksi..hengillä on omituinen huumorintaju..välillä huomaan.

14. Sem Voima kanssamme

Saadut tykkäykset:
    19
    Jos etsit yliluonnolliseen todisteita, et niitä löydä. Mutta jos etsit luonnolliseen niin elät ne totuudessa.

15. Carola Vierailija

Luulen, että tuo sarja tuossa edellä on se mistä puhun - jonka nimeä en tiedä - tosin sarja samaistuisi minuun enkä minä siihen, koska olen nähnyt ulkomailla siitä jonkun jakson ja kuullut, että se tulee Suomessa myös. Yllättävää, jos siinä käytetään samoja sanoja.... hm.... täytynee perustua joihinkin todellisiin kokemuksiin sitten myös. Liittyisikö Allison Du Boisiin ehkä.... ainoa meedio jonka tiedän, jonka toiminnan koenkin samanlaisena kuin omani, normaalin ihmisen elämänä.

En asu Ruotsissa.

Todistamisella ei ole mitään merkitystä.

16. Carola Vierailija

Lisäisin vielä sen verran, että yleensä henkilöt jotka puhuvat, ettei paranormaaleja ilmiöitä olisi todistettu, eivät ole juuri tutustuneet alan tieteelliseen tutkimukseen, vaan tällainen käsitys on nimenomaan maalikoiden käsitys, ei tiedemaailman.

Itse olen - johtuen tietysti tästä edellä kertomastani - hyvinkin tarkkaan perehtynyt näihin tutkimuksiin, ja tämän päivän skeptikko on juuri maallikko, koska heillä ei ole tietoa. Paranormaalien ilmiöiden todistaminen ei tänä päivänä ole tuo tiedemaailman ongema enää, vaan kehittää yhtenäinen teoria, joka kyseiset ilmiöt selittäisi. Otan esimerkiksi juuri kuolleiden kanssa puhumisen - onko varmaa, että kyseessä on nimenomaan kuollut henkilö, eikä esimerkiksi telepaattisesti saatu viesti/kuva maapallolta jonkin hänen sukulaisensa kautta.

Tieteellisessä tutkimuksessa pyritään selvittämään sen lisäksi, että kyseessä on aistien ulkopuolinen tieto/informaatio nimenomaan sitä, että tuo tieto olisi peräisin jotakin muuta kautta kuin telepaattisesti, eikä siis kenenkään toisen elävän henkilön aivoista.

Tämä nyt tällainen karkea esimerkki. Useita vuosia sitten jo käynnistettiin Tampereen yliopiston iformaatiotieteen laitoksella tutkimus siitä, että miten aistien ulkopuolista tietoa voitaisiin käyttää hyväksi. Myös uusin tutkimus ja väitöskirja tietämisestä, jossa todetaan aistein suoritettuna/pääteltynä tietämisen olevan aina skeptistä, kertoo tutkijan johtopäätöksen, että tietämisessä päästään eteen päin vain intuitiivisen tietämisen tutkimuksin, joka tietäminen ei perustuisi enää aisteihin.

17. Carola Vierailija

Tässä edellä mietittiin, että miksi ruumista ei sopisi löytää... Koitan pukea tässä sanoiksi tätä kokonaisongelmaa. Mikä ongelma on meediona selvittää rikoksia? Mitä mieltä arvelette rikollisten olevan henkilöistä, joka voi kristallipallosta katsoa heidän pahat tekonsa? Miten terveellistä on julkisesti kuuluttaa tällaisesta kyvystä? Mikä ongelma on poliisilla, kun näin "kyseenalaisin" keinoin he selvittelevät asioita... minun apuni ei riitä, vaan kaikki on alusta lähtien pystyttävä kytkemään reaalimaailmaan - myös se ruumiin löytäminen. Ei sen sovi - varsinkaan keskeneräisen rikoksen kyseessä ollen - putkahtaa mistä tahansa, miten tahansa esiin. Tärkeää on saada rikollinen itse kertomaan sen olinpaikka.

18. 'wink' Vierailija

Soitapa, Carola, vaikkapa poliisin vihjepuhelimeen ja paljasta sitä kautta tuo ruumiin sijainti.

19. lumisade* Vierailija

Tuli ihan mieleeni Astrid Gilmark jonka kirjan "kuolemaa ei ole" tjsp luin joskus 70-tai 80-luvulla. Hän eli tavallista elämää Ruotsissa ja näki kuolleita jatkuvasti elävien joukossa. Hän näki ne tosin yleensä niin todellisina ja selvinä että kylään tai tilaisuuksiin mennessään hänen piti olla tuntemattomien kohdalla varuillaan ja odottaa esittelyä tai kuunnella ensin ihmisen asia ennenkuin tiesi kummasta on kyse. Tämä siis siksi ettei puhuisi "näkymättömälle" eli "vainajalle" muiden nähden koska ei esitellyt itseään yksityishenkilönä meediona vaan pelkästään itsenään .

20. lumisade* Vierailija

Niinpä, kaikilta osin juuri noin. Ja useimmat keksinnöt ovat perustuneet aina myös intuitioon.

21. Sivaltaja Uskonnoton

Saadut tykkäykset:
    16
    Linkitä yksikin tieteellinen tutkimus, jossa todistetaan jonkin paranormaalin ilmiön olemassaolo.

22. lumisade* Vierailija

Luuletko wink, että Carolalta puuttui vain tuo sinun kehotuksesi niin homma on hoidossa ;) Vai menikä sinun ja Carolan kirjoitus päällekkäin niin, ettet ehtinyt lukea Carolan viestiä tuossa edellä ?

23. lumisade* Vierailija

Sivaltaja, minä linkitin etkä noteerannut sitä. Se oli täysin tieteellinen tutkimus. Muitakin olisin hakenut jos en olisi huomannut tuota torjuntaa tietoa kohtaan. Eli kannattaa harkita näkeekö vaivaa tiedon kaiveluun täällä nykyään, sitä tarkoitan..

24. tuota noin Vierailija

en ole varma olenko jäljillä sen suhteen mitä kerrot tässä, mutta eikös siihen paranormaalien ilmiöiden todistamiseen vaadita nimenomaan jokin teoria...?

teorian voi kehittää intuition perusteella aivan yhtä hyvin kuin kokemuksenkin perusteella (putosiko se omena päähän vai ei ja syntyikö siitä jotakin, en muista...). käsitykseni mukaan ongelma yleensä on siinä, että teoria on todistettava oikeaksi. ja siihen tarvitaan empiiristä tutkimusta.

25. 'wink' Vierailija

Anteeksi, mutta nyt minulta meni jotain kai ohi...mikä oli pointtisi?

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri