Hae Anna.fi-sivustolta

Kuka käy koskemassa :)?

Viestiketju osiossa 'Yliluonnolliset ilmiöt' , käynnistäjänä Aamu, 30.01.2010.

1. Sivaltaja Uskonnoton

Saadut tykkäykset:
    16
    Koska olet linkittänyt, ja missä ketjussa? Tässä ketjussa et ainakaan.

2. Carola Vierailija

Selventääkö asiaa, jos täsmennän sitä sanalla "yhtenäisteoria", ja sinällään tuo intuitio (...toisaalta ellei ole kykyä kokea ja tietää intuitiivisesti ja erottaa sitä muusta tietämisestä, ei myöskään pysty asioihin joista puhun...) ei liittynyt tähän paranormaaleja koskevaan yhteinäisteoria-asiaan.

Tällaiseksi teoriaksi on ajateltu vaihtoehtona Bellin verkkoteoriaa, jossa kaikki tieto ja tapahtumat olisivat - myös menneet ja tulevat ikään kuin tällaista verkkoa pitkin kaikkien saatavana - ajasta toiseen ja ihmisestä toiseen ja niin edelleen, riippuu vain aivojen kyvystä ja kapasiteetista pystyä käyttämään hyväkseen tuota kyseistä verkkostoa.

Oikein mukava huomata, että täällä on asiallista keskustelua, kun vähän pelkäsin kirjoittaa, koska tämä aihe saattaa saada aikaiseksi melkoisia reaktioitakin...

3. Carola Vierailija

Itseni kohdalla juuri mietin tällaista asiaa: voinko tietää missä ruumis on, ellei sitä löydetä koskaan jos en ilmoita, siis tiedänkö sen siksi, koska näen tulevaisuuteen, jossa se löydetään - jos ilmoitan, ilmoitanko tietämiseni vaiko sen mitä näen tapahtuvan: ruumis on kyseisessä paikassa. Mikä on syytä ja mikä seurausta? Pys Jos en ilmoita ja se löydetään tietämästäni paikasta - on varmuus, että näen siis vain tulevaisuuteen... enkä tiedä jotakin joka ei tapahtuisi... Pysyykö kukaan mukana tässä monimutkaisessa ajatuksessa?

4. lumisade* Vierailija

En tokikaan tässä ketjussa. Silloin alussa kun tulit tänne pallolle keskustelemaan ja kyselit noita todisteita.

5. Carola Vierailija

Kerron erään tapahtuman: nuorimies (siis kuollut) alkoi kulkemaan perässäni, ja hoki "Tule, tule, tule...", yritin päästä hänestä eroon kaikin keinoin, ja huusin jo tuskastuneena, että jätä minut rauhaan.

Oletteko nähneet elokuvan hammaslääkäristä, joka leikkauksessa koki sydänpysähdyksen ja sai tämän jälkeen vaivoikseen kuolleita, jotka halusivat häneltä apua - tunnelma oli tapauksessani hyvin samanlainen. Ja usein on...

Eihän hän rauhaan jättänyt, vaikka koitin selvitä monta kuukautta tekemättä mitään, mutta lopulta lähdin, mutta hänen haluamaansa paikkaan oli useita satoja kilometrejä vieraassa maassa. Hän antoi tarkat ajo-ohjeet, ja lähestyessäni paikkaa, näin välähdyksen omaisesti tapahtumia, mitä hänelle oli sattunut. Löysin paikan, ja tutkin useilta ilmansuunnilta, että antaako hän aina ajo-ohjeet. Kyllä hän antoi, ja aina löysin itseni samasta pisteestä.

Etsin hänen sukulaisensa Yhdysvalloista, ja ilmoitin kokemukseni - nuorimies oli ollut kadoksissa kuusi vuotta - tuosta paikasta poliisi löysi hänen ruumiinsa muutaman viikon kuluttua.

6. tuota noin Vierailija

kiitos tiedosta! minusta oli mukavaa, että kerroit asiasta omakohtaisesti ja toit vielä esiin tämän yhtenäisteorian. olen kaivannut jotakin vastaavaa, mutta en ole sellaiseen täällä aikaisemmin törmännyt. voi olla että muut ovat pelänneet mainitsemiasi reaktioita.

valitettavasti minun aivojeni kapasiteetti ei taida riittää tämän laajempaan keskusteluun ;) joten täytyy seuraavaksi perehtyä tähän verkkoteoriaan.

7. 'wink' Vierailija

Minä en oikein pysy.

Tiedät siis, missä ruumis on.

Mitä tarkoitat "keskeneräisellä rikoksella"? Ratkaisematonta?

Mikä siis on ongelmasi?
    Mietit, "tiedätkö ruumiin sijainnin siksi, että näet tulevaisuuteen". Tuskin -johan kerroit tämän edesmenneen itsensä paljastaneen sinulle ruumiinsa sijainnin. Hän on siis jo kuollut.
    "Voitko tietää, missä ruumis on, ellei sitä löydetä koskaan"? Omille kyvyillesikö haet vahvistusta?

Miksi sinun täytyisi sen enempää selitellä ilmoittaessasi ruumiin sijainnin? Sano vaikka, että kuulit kaduilla puhuttavan. Anna poliisin ja rikostutkijoiden hoitaa oma työnsä. Jos ruumista ei löydy sieltä, missä sen ilmoitat olevan, silloin tiedät, että sinulla ei ole kykyjä. Onpahan yksi mahdollisuus poissuljettu.

8. lumisade* Vierailija

Sori, ei tuossa varsinaista pointtia ollut. Minua vain nauratti kun minulla oli mielikuva että Carola ei olisi ihan nuori vaan kokemusta jo paljonkin noista näkemisistä ja yhteistyöstä ja sitten näin tuon lakonisen tekstisi että

niinkuin Carolalle nyt syttyisi vasta lamppu että taidanpa tehdä niin :D

ei ehdotus huono ollut oikeasti kuitenkaan ja siksi ajattelinkin että et ehkä ollut ehtinyt nähdä mitä Carola oli edellä selittänyt eli :

Siitä nuo kaksi lausetta, mutta vain tyhmästi peräkkäin ilman selitystä joten kun nyt kerrankin kokeilin olla minäkin lyhytsanainen niin sitten ei tietenkään auennut se minkä minä näin hauskana :) Ei ihan riittänyt tuo hymyilevä silmänisku :D Sori vielä kerran :)

9. Sivaltaja Uskonnoton

Saadut tykkäykset:
    16
    Lukisin mieluusti tuon ketjun uudestaan, ja sen linkinkin sisällön. Mikä oli ketjun aihe, ja mistä paranormaalista ilmiöstä oli jotain todisteita? Jotain muistikuvia minulla jostain linkistä on, mutta muistelisin myös, että linkin sisältö ei ollut mikään tieteellinen tutkimus, vaan analysointia tutkimuksen tuloksista.

10. Carola Vierailija

Mitäpä sanot siihen, jos sanon, että painostaja on poliisi, joka haluaa tietää ruumiin sijainnin, ja minä haluan ajatella, että hoitakaa itse oma työnne?

No, se mitä haen, haen tuon Bellin verroteorian yhtenevyyttä.

Toinen esimerkki: näin aivan selvästi asunnossamme tuttavarouvan haahuilemassa, mutta hänellä oli räikeän punaiset hiukset entisten vaaleiden sijasta, pelästyin, että hänelle on tapahtunut jotakin, luulin nimittäin, että näen tällä tavalla vain kuolleita. Soitin hänelle, mutta en ilmoittanut näkemästäni mitään, en siis myöskään voinut puhua hiuksista. Kysyin vain että onko kaikki kunnossa. Juttelimme niitä näitä.

Meni joitakin päiviä, kun hän tuli vieraisille - näyttämään räväkän punaiseksi värjäämäänsä hiuspehkoa!

Tästä on syytä vetää se johtopäätös, että näkemäni eivät ole aina kuolleita, ja että näin vain tulevan tapahtuman - hänet asunnossamme näillä värjätyillä hiuksilla, eikö vain?

11. Carola Vierailija

Tämä edellä oleva siis Winks vierailijan tekstiin.

12. 'wink' Vierailija

Siihen sanon, että olet itsekäs, vaikeutat poliisin työtä, tuomitset omaiset turhaan suruun, epätietoisuuteen ja byrokraattisiin ongelmiin sekä sen, että silloinhan sinun ei tarvitse vihjepuhelimen kautta asiaa hoitaa.

Aikaisemmin jo kerroit, että olet tämän ko. ruumiin sijainnin kuullut edesmenneeltä itseltään. Et siis "nähnyt tulevaa tapahtumaa", vaan kommunikoit jo kuolleen kanssa.

13. herääminen Vierailija

Kaskettelun tunteeseen herään minäkin. Minulle tulee hyvä olo siitä, välillä kosketellaan kättä ja välillä päätä.

Jos sinusta tuntuu pahalta niin voi sen pyytää poistumaan, luulisin. Jos minulle jäisi kurja olo, niin kysyisin kuka se on ja millä mielellä huoneessani.

14. lumisade* Vierailija

Kiitos verkkoteoria-vinkistä. Hain matskua ja tutustun siihen illalla.

15. Sivaltaja Uskonnoton

Saadut tykkäykset:
    16
    Löytyisikö tästä Bellin verkkoteoriasta mitään materiaalia internetistä? Google ei löytänyt mitään, mikähän tämän Bellin etunimi on ja mikä on tuo verkkoteoria englanniksi?

Ja edelleenkin kaipailisin niitä tieteellisiä tutkimuksia, joissa jokin paranormaali ilmiö todistettu olemassaolevaksi.

16. Täällä joku mainitsi tv-sarjan jonka nimeä ei tiedä suomeksi ja Allison du Bois:en nimen. Näkijä on sen tv-sarjan nimi. Du Boisesta on kaksi kirjaakin suomeksi.

17. Carola Vierailija

Siksipä tuossa alkuviestissäni sanoin, että tilanne tuntuu nyt vaikealta, mutta olen vain kuolleen henkilön asialla, mutta tuota itsekkyyttä en allekirjoita, poliisin työ saattaa kyllä vaikeutua, mutta toisaalta taisit sanoa aikaisemmin, että antaa poliisin hoitaa työnsä... ei, en tarvitse vihjepuhelinta.

Luulen myös, että asia on niin, että kommunikoin kuolleen kanssa, mutta saahan meediokin olla skeptikko... vai saako?

18. Carola Vierailija

En siis tämän jälkeen voi enää perustella kertomattomuuttani tieteellisellä kokeella, OK, perustelen sitä sillä, että olen antanut alueen jo poliisille, se kyllä on melko laaja, mutta kahteen otteeseen, jolloin olen asiassa ollut mukana, en ole kyseiseltä kuolleelta saanut tarkempaa paikkaa, vasta, kun sanoin että en tiedä optimipistettä - sitä heidän pyytämäänsä kiveä tai kantoa tuntomerkiksi, jonka vieressä ruumis olisi - kuollut kertoi tarkan paikan. Otin tämän merkiksi, että hän antaa asian minulle tiedoksi, mutta ei välttämättä - ainakaan vielä - halua että kerron sen eteen päin. Miksi hän ei kertonut sitä sitten aikaisemmin, jos halusi tiedon eteenpäin?

19. Anita* Aurinkoinen Sydämmen asialla

Saadut tykkäykset:
    0
    Näkijän tarina, on ainakin minun kirjahyllystä löytyvän nimi.

20. Anita* Aurinkoinen Sydämmen asialla

Saadut tykkäykset:
    0
    Niin ja kiitos Carola kirjoituksistasi, paljon olet kirjoittanut valaisevaa tietoa. Itselläni juuri sama juttu jotta en oikein erota onko elävän kanssa kommunikoitu vai tuleeko tieto jostain muualta. Juuri rikollisiksi kutsuttavien suusta kuulen melkoisen omituista viestintää ja olen täysin pihalla mitä oikein tarkoittanevat. Puhelimessa puhuessa kerran viestintä meni täysin sekaisin, alkoi kuulumaan kuin kanavaa olisi vaihdettu toiselle taajuudelle. Sitten lopulta en ollut enää laisinkaan selvillä minkämoisen ihmisen kanssa oikeasti nyt puhunkaan, kun en enää tajunnut mistään mitään. Tai tajusinhan toki jotta kyse oli tästä "puhelinteoriasta" Eli jostain riennettiin apuun tulkkaamaan oikeanlainen versio puheesta.

Eli minä myös kiitollisena luen kirjoituksiasi, oppiakseni lisää hahmoittamaan mikä viestintä on nykyistä tulevaa ja minkälainen muualta.

Juuri eilen uskalsin kysyä, linkkitornista kertojaltaan ja se olikin ihan todellinen uutinen, sillä tornia ollaankin oikeasti kaatamassa tarpeettomana ja koristeet ympäriltä oli jo riivitty pois. Aikoinaan se oli nostettu pellolta helikopterin avulla, nyt mielenkiinnolla katsellaan miten kaataminen käy.

Mutta siis kuulen vähän jokaisen suulla kerrottuina tulevia tapahtumia, tosin kertojat itse eivät ole tietoisia tästä.

21. leah valoa jokaiseen päivään.

Saadut tykkäykset:
    0
    Minä ymmärrän ja myös sen, että näissä asioissa ei ole mitään mystiikkaa kuten sanoit aiemmin, kuka elää henkien kanssa joka päivä juuri siinä mielessä, että heidän kanssaan on työ tehtävänä tietää mistä puhut.
    Henget ei kerro asioita ennen kuin ne saa ilmaista muille, toisin sanoen eivät ota kenenkään ihmisen kanssa "riskiä"että tieto valuisi ennen aikojaan minnekkään, ellei sillä ole joku tietty tarkoitus.

Mielenkiintoisia koirjoituksia sinulta,hyvä lukea näitä vähän eri vinkkelistä koettuja asioita.
    Tervetuloa mukaan.

22. tämänimi Vierailija

Tämä on hieman kummallinen lause, mitä mahtanet tarkoittaa?

23. leah valoa jokaiseen päivään.

Saadut tykkäykset:
    0
    Meediot on aina auttaneet paljon poliisia, siitä vain ei puhuta suureen ääneen juuri siksi, kun on kyse henkimaailmasta.
    Poliisien kuuluu kuitenkin tarkistaa kaikkien antamat vihjeet, eikö Marja Pennanen ole juuri sellainen meedio, joka auttaa kadonneiden löytymisessä.
    Itselläni on myös tietoa eräästä kadonneesta ihmisesta mutta se on niin vanha juttu ja unohdettu, että sen ei edes kuulu tulla tietoisuuteen.

24. Carola Vierailija

Kiitos kovasti tervetulotoivotuksista, kauan mietin, että uskallanko ollenkaan kirjoittaa, ja kiva, että muutkin kertovat kokemuksistaan ja kiitos myös kirjavinkistä!

Ihmiset, jotka eivät joudu käytännön tasolla tekemään tällaista merkillistä työtä, eivät välttämättä ymmärrä, että kuinka hankalaa se välillä on, esimerkiksi juuri ennaltatietämisen kannalta. Tällainenkin tapaus: itselläni oli ikään kuin aivoissa tieto tuttavan kolmesta lapsesta: kaksi tytärtä ja yksi poika, ennen kuin tuo kolmas lapsi - poika - oli edes syntynyt. Monta kertaa olin tehdä virheen kysymällä, että missä poika on, kun näin hänet vain tyttöjen kanssa, ja joka kerta oli erikseen ajateltava, että tuo poika ei ole vielä syntynyt, nyt kun hän on olemassa, on ihanan vapauttavaa, ettei sitä tarvitse enää "erotella" asiaksi, jota ei sovi tietää.

Ja joskus olen huudahtanut kuolinsyyn - kun joku on kertonut esim. nuoren ihmisen kuolemasta - tyylillä "Ajatella, että se oli aivoverenvuoto!" ja sitten vasta huomannut toisen ilmeen, kun hän ihmettelee, että mistä sen tiesin. Sitten täytyy vain selitellä jotakin tilanteeseen sopivaa. Nimittäin en useillekaan ole kertonut mikä todellisuudessa olen - toisin sanoen elän ikäänkuin kaksoiselämää.

Onko muilla ongelmia ennaltatietämisten kanssa?

25. Carola Vierailija

Joku kyseli Bellin verkkoteoriasta. Tässä on jotakin.

"Seymour kutsuu teoriaansa "maailmanviivaverkkoteoriaksi" (world-line web theory). Sen rakennuspuina on eräitä viime vuosikymmenien tieteellisiä läpimurtoja, tärkeimpänä ns. Bellin teoreema. Vuonna 1964 esitteli irlantilainen fyysikko John Bell suunnitelman koejärjestelyksi, jonka avulla olisi mahdollista ottaa kantaa jo 1930-luvulta asti fyysikoille päänvaivaa tuottaneeseen ns. EPR-paradoksiin. Kahdeksankymmenluvulla Alain Aspectin johdolla toiminut työryhmä onnistui suorittamaan Bellin ehdottamien suuntaviivojen mukaisen koesarjan. Koesarja tuki omalta osaltaan kvanttiteoriaa, mutta mikä tässä yhteydessä tärkeintä, se osoitti että mikromaailmassa vallitsee eräs merkillinen kaukovaikutus, ilmiö jota Einstein oli kammoksunut ja jonka olemassaoloon hän ei ollut uskonut."

Kannattaa tutustua koko artikkeliin.

Tiede ja psi - salavuoteudesta pakkoavioon?

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri