kuka menettänyt hampaansa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja masentunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

masentunut

Vieras
Olen niin alamaissa.
hampaat hajoaa suuhun.
Ei ole reikiä vaan joku hemmetin erroosio tullut raskausajan oksentelun jälkeen ja jatkuvan mahahappojen suuhun nousemisen takia.

Imetin pitkään ja kait sitä kalkkia ei sittenkään tullut riittävästi.

nyt on suuhun tehty 7 hampaaseen juurihoitoa kun lohjennut niin suuret palaset että juurikanavat näkyy.

nyt viikonloppunan lohkesi sitten kaksi hammasta joissa juurihoito.

mä en kestä. olen 30v ja hampaat rapistuu.
pesen ja langotan ihan säännöllisesti.lääkäri meinas ettei tätä olis voinut estää kuin nuorempana hankituilla purentasuojilla koska unissaan puren hampaita voimakkaasti yhteen.Tämän sain tietää vasta mieheltäni että narskuttelen.

nyt pelottaa hampaitten poisto sillä äitini on saanut minut pelkään kuolemaa mikä voi tulla jos poisto epäonnistuu.eli tulehtuu yms.

ja millä hiton rahalla?

kipu hampaissa sietämätön kun palasia ropisee ja tuntuu etuhampaat olevan juureen asti halki.

ja kyllä ne antaa antibioottikuurin ettei tulis tulehdusta. mäkin sain kahden hampaan poistoon sellaisen. ei oo tulehtunut vaikka iso kolo suussa onkin. ota lainaa ja hoidatuta ittes kuntoon! näkin aion tehdä sen sit joskus.. mulla ei oo kaikkia rautahampaita omasta takaa, puuttuvat luonnostaan.

kyllä varmasti masentaa,tosi ikävää...muo masensi jo ku piti yksi hammas ottaa juurineen pois,järkyn hitasia nuo nastahampaat,onneks tää on niin takana ettei kauheesti näy.
voimahali.

Mullakin hampaat aivan kamalassa kunnossa. Mulla syynä mun saamat sädehoidot jotka on vaurioottanut sylkirauhasia, sylki ei suojaa hampaita niin hyvin. Ja jos sytostaatit on vaikuttaneet luihin, niin miksi ei sitten hampaisiin.

Mulla lähtee todella helposti paloja hampaista. Ainakin kolme kertaa olen yöllä herännyt siihen, että suussa rapsahtaa ja pala lähtee. Puren varmaan hampaita yhteen. Syödessä on lähtenyt monta palaa. Kerran puuttui ylhäältä etuhampaasta puolet. :snotty:

Yksi hammas on niin moneen kertaan paikattu, että hammaslääkäri sanoi, että jos se menee vielä uudestaan niin sitten pitää keksiä jotakin muuta.

Onhan niitä nuoriakin, joilla on jo tekohampaat. Esimerkiksi minun anopilla oli nuorena joku sairaus ja sai tekohampaat jo 16-vuotiaana. Eihän sitä tarvitse hävetä, eikä muille kertoa.

Miltä tuo eroosio käytännössä näyttää? Multa etuhampaan pinnasta, ikenen läheltä lohjennut pinta pois. Eli kokonaan ei ole läpipuhki.. Voikohan tää tilanne vielä sitten pahentua. Hammaslääkäri puhui myös laminaateista mut toistaiseksi ei oo taloudellinen tilanne sitä sallinut.

Mulla on hiushalkeemia pitkittäissuunnas hampaissa. siksi lohkeilee ja lähtee isoja palasia. ei tätä taida saada korjattua kun hampaat haperoa.

16500 e löysin hinnaksi jos yksityisellä käy laitattaan implantit uusimmalla tekniikalla koko suuhun.
melkein voisin maksaa tuon jos saisin lainaa

mä inhoon hammaslääkärissä käyntiä ja ny ollu varmaan 2 vuotta ilman et oo käyny, mulla osa hampaista tippunu jo pois et jos mä meen hammaslääkärii jossakin vaihees sanon varmaan et on aika huonoskunnos, 2 kirurgista operaatiota ollu ilman nukutusta, ku oli hammas kasvanu nenään, ja hammashoitolassa sanottiin mulle et jos rupee korjailee niitä ni se pitäis tehä nukutuksessä, et jos multa ruvetaan hampaita repii, ni mä en todellakaan aluu olla hereil sillo.. mulla ollu jo pienestä asti huonot hampaat, yritetty kaikilla tavoin korjataki,enpä usko et on auttanut..

Yhteistyössä