Kuka minua taas auttais.......?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mustikkamamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mustikkamamma

Vieras
Kesto-asiaa...jälleen kerran!;)

Mikä on paras mahdollinen pyykinpesuaine vaipoille, jolla voisin myös pestä muun pyykin???

Mitä muuta minun tulee hankkia kuin tuota pesuainetta ja lanoliinia(oliko se noin?)...? Valmistan siis itse villiksiä, joihin tuota jälkimmäistä tarvin.

Sappisaippua, mikä se on?
Jos se on tahrasaippua, voiko sen korvata millä tahansa tahrasaippualla?

Jotain muita aineita sitten vielä?

HEEEELLPP!!!:D

Mitäs noita aineita olikaan... Ole Hyvä, joku LV jauhe ja Allegro on ainakin kaikelle pyykille sopivia. Meillä on tuo Allegro käytössä. Villalle se ei tosin käy, sille kannattaa hankkia oma aine. Mä käytän villisten pesuun pesupähkinäliuosta. Villanhoitoainetta eli sitä lanoliinia pitää hankkia myös. Sappisaippuaa käytetään tahranpoistoon vaipoista ja villiksistä, en tiedä voiko sen korvata jollain.

Alkuperäinen kirjoittaja Tumpula:
Mitäs noita aineita olikaan... Ole Hyvä, joku LV jauhe ja Allegro on ainakin kaikelle pyykille sopivia. Meillä on tuo Allegro käytössä. Villalle se ei tosin käy, sille kannattaa hankkia oma aine. Mä käytän villisten pesuun pesupähkinäliuosta. Villanhoitoainetta eli sitä lanoliinia pitää hankkia myös. Sappisaippuaa käytetään tahranpoistoon vaipoista ja villiksistä, en tiedä voiko sen korvata jollain.

Kitooooos!:) Mistä saisin tuota villanpesuainetta? Ne pähkinätkin ovat ihan kivan oloisia, mut en tiedä yhtään miten ne toimivat...

Mä sain kaverilta niitä pähkinöitä. Keitin niistä sitä liuosta. Villalle myydään kyllä omaa pesuainettakin. :) Lanoliinia ja muita saa ekokaupoista ja kestovaippoja myyvistä nettikaupoista. Jälleenmyyjiä löytyy ainakin www.kestovaippainfo.fi . Siellä on osio Kauppiaiden palvelupiste (tms.), sieltä kannattaa käydä kurkistamassa tarjoukset. =)

Yhteistyössä