Kuka muu ei syö kinkkua jouluna? :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Milanna85
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Milanna85

Tunnettu jäsen
14.02.2014
8 708
193
63
Mua ärsyttää jo sen maku, puhumattakaan sian liha on kamala.

Meillä huomenna on:

-sushit
-italialaista makkara (erilaista) chorizo ja niin edelleen
-erilaiset juustot noin 20 erilaista
-kuningasrapuja sipulissa.
-ja paljon muuta (meriruokaa) esim. simpukoita punaviinissa
-paahtopaisti + itse tehdyt lohkoperunat ja kasvikset valkosipulissa

makea:

-macarons
-pistasi jäätelö
-suklakakku + vadelmat päälle

-mexicolaista kahvia
-punaviinia
-ja pinkkiä viinia

ehkä ei ihan perinteinen joulupöytä. Mutta en kestää kinkkua enkä lanttulaaatikoita, onko joku muu samanlainen?

latest

Meilläkään ei syödä. Ei tykätä yhtään. Mä keitän kvinoaa ja siihen on sitten eri juttuja sen kanssa. Ei oo mitään perinteisiä suomalaisia jouluruokia kun ei tykätä niistä.

Hyvältä kuulostaa, ihan kuten Greedensin tai Uriah Heepin kuunteleminenkin jouluna. Mutta koska sitä voi syödä noin milloin vain, kuunnella sitä vanhaa rokkia ja juoda tequilaa, niin jouluna en sitä tee. Menen siksi perinteisellä linjalla.

Hyvältä kuulostaa, ihan kuten Greedensin tai Uriah Heepin kuunteleminenkin jouluna. Mutta koska sitä voi syödä noin milloin vain, kuunnella sitä vanhaa rokkia ja juoda tequilaa, niin jouluna en sitä tee. Menen siksi perinteisellä linjalla.

Ihan eri asia!! Noi kaikki on kuitenkin selvästi tavallista kalliimpia ruokia. Sitten taas se perinteinen jouluruoka ei sitä oo. Mä ostin tarkotuksella myös lidlin deluxe jätskiä ja vaikka se on tosi kallista niin se on niin eri tasossa mitä mikään muu jätski mitä suomesta saa.

Ihan eri asia!! Noi kaikki on kuitenkin selvästi tavallista kalliimpia ruokia. Sitten taas se perinteinen jouluruoka ei sitä oo. Mä ostin tarkotuksella myös lidlin deluxe jätskiä ja vaikka se on tosi kallista niin se on niin eri tasossa mitä mikään muu jätski mitä suomesta saa.

Mistä lähtien joulun idea on syödä kalliisti? Kalliisti voi syödä milloin vain, vaikka helmikuun 27. kun on lauantai. Jouluna syödään perinteikkäästi ja sillä ei ole hinnan kanssa (ainakaan nykyään) mitään tekemistä.

Meillä huomenna on:

-sushit

makea:

-macarons
-pistasi jäätelö

-mexicolaista kahvia
-punaviinia
-ja pinkkiä viinia

ehkä ei ihan perinteinen joulupöytä. Mutta en kestää kinkkua enkä lanttulaaatikoita, onko joku muu samanlainen?

Meillä huomenna on:

-sushit

makea:

-macarons
-pistasi jäätelö

-mexicolaista kahvia
-punaviinia
-ja pinkkiä viinia

Maitoahan juot tottakai

Mistä lähtien joulun idea on syödä kalliisti? Kalliisti voi syödä milloin vain, vaikka helmikuun 27. kun on lauantai. Jouluna syödään perinteikkäästi ja sillä ei ole hinnan kanssa (ainakaan nykyään) mitään tekemistä.

Jouluna voi syödä myös paremmin ja se tarkottaa samaa kun kalliimmin. Syödä sellasta mistä tykätään eikä sellasta mitä on syöty joskus ennen vaikka olis miten perinteistä kun se on pahaa. Nykyään halutaan syödä sellasta mistä tykätään. Typerältä kuulostaa muutenkin syödä sellasta väkisin mikä ei oo hyvää.

Mitä juustoja sulla on?

Meillä huomenna on:

-sushit

makea:

-macarons
-pistasi jäätelö

-mexicolaista kahvia
-punaviinia
-ja pinkkiä viinia

Venäläisille on tärkeintä että mahdollisimman kallista ja mies maksaa. Venakon aloitukset ovat nykyään laimeita. Ei jatkoon.
anteeksi mutta tälläistä ruokaa me syödään muutenkin päivittäin, paitsi juustoa vaikka aina löytyy niin itse en siihen koske, enkä perunaan, lihottava. Sekä super foodia ja muuta tervellistä syödään mahd. paljon :).

Meillä huomenna on:

-sushit

makea:

-macarons
-pistasi jäätelö

-mexicolaista kahvia
-punaviinia
-ja pinkkiä viinia

Mikä näistä maistuu lapsillesi? Kun kysyin omalta 12-vuotiaalta, mitkä hänen toiveensa joulupöytään olivat, oli vastaus "kinkkua, keitettyjä perunoita ja kastiketta".

Meillä ei syödä kinkkua jouluna. Kahden kulttuurin perhe ja olemme poimineet eri ruojakulttuureista omaan pöytään sellaisia mistä itse pidämme. Huomenna on lounas joka koostuu kaloista, mädistä, savuporosta, lihacarpacciosta ja leivistä. Viini valittu näiden mukaan.

Illalla syödään hirveä, lisukkeena punakaalipaistos, porkkanalaatikko (ainoa perinteisistä joka meillä uppoaa), peruna ja karpalo-kermakastike.

Jälkkäriksi on päärynä-pipari-aura trifle.

Joulupäivänä mies laittaa brittityyliin kalkkunan lisukkeineen (paahdetut perunat ja juurekset). Alkuruokana on päärynä-aura-pekaanipähkinä -salaatti balsamicokastikkeella.

Juustoja (4 erilaista), viikunoita, viikunahiĺloa ja viinirypäleitä myös.

Meillä ei syödä kinkkua jouluna. Kahden kulttuurin perhe ja olemme poimineet eri ruojakulttuureista omaan pöytään sellaisia mistä itse pidämme. Huomenna on lounas joka koostuu kaloista, mädistä, savuporosta, lihacarpacciosta ja leivistä. Viini valittu näiden mukaan.

Illalla syödään hirveä, lisukkeena punakaalipaistos, porkkanalaatikko (ainoa perinteisistä joka meillä uppoaa), peruna ja karpalo-kermakastike.

Jälkkäriksi on päärynä-pipari-aura trifle.

Joulupäivänä mies laittaa brittityyliin kalkkunan lisukkeineen (paahdetut perunat ja juurekset). Alkuruokana on päärynä-aura-pekaanipähkinä -salaatti balsamicokastikkeella.

Juustoja (4 erilaista), viikunoita, viikunahiĺloa ja viinirypäleitä myös.

Lisättäkööt että valinnoillamme ei ole mitään tekemistä esim. uskonnollisuuden kanssa. Syömme kyllä possua muulloin. En vain jaksa syödä samoja ruokia kolmea päivää kuten usein perinteisessä suomalaisessa joulussa on tapana. Kinkku on suuri ja sen jatkojalostus on hankalampaa kuin esim. Kalkkunan jonka jämistä saa esim. mainion curryn.

Mulla ei myöskään ole mitään tekemstä uskonnon kanssa, mutta mä vaan inhoan sian lihaa :/. En tiedä en vaan voi syödä ja nyt tuntu että tartutanut muita kun mieskin lopetti syödä sen :D. Yleensä kalaruokia, punaista ja valkoista lihaa syödään. Paitsi minä itse enemmän syön kasvisruokaa ja vain joskus jotain lihaa, esim ravintoloissa tai jos joku juhla, kalaa kyllä syön joka toinen pv.

Yhteistyössä