Hae Anna.fi-sivustolta

1. Anna.fi:n keskustelut siirtyvät Kaksplus.fi:n alle 1.12.2020.

Tästä syystä käyttäjätunnukset lakkaavat toimimasta. Voit luoda uudet tunnukset Kaksplus.fissä osoitteessa keskustelu.kaksplus.fi/register

Tervetuloa edelleen keskustelemaan kiinnostavista aiheista osoitteeseen keskustelu.kaksplus.fi

Ystävällisin terveisin,

Annan toimitus
    Dismiss Notice

Kuka muu juo sokeritonta kaakaota?

Viestiketju osiossa 'Keventäjän ruokavinkit' , käynnistäjänä kaakaonjuoja, 23.01.2009.

1. Bassman-83 Vierailija

Minä olen keksinyt kaakaokahvin! On tosi hyvää, jos tykkäät kahvista ja tummasta suklaasta.

-Iso rkl oikeaa kaakaojauhetta(ei mitään lasten sokerivirityksiä).

-3 pientä lusikallista murukahvia

-Hieman (kevyt)maitoa tai kermaa

-1 tls sokeria(jos haluaa)

Itse laitan kyllä yleensä yhden makeutusaineen sekaan. Kannattaa olla isohko muki, n. 3 D.L.

2. Bassman-83 Vierailija

Ja ohjeesta unohtui tietenkin vesi. Eli ensin sekoitetaan muut aineet mukin pohjalla, ja lopuksi kaadetaan kuuma vesi päälle. Sekoita ja nauti!

3. Jx Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    17
    Minä juon kaakaoni ilman sokeria (van houtenista sen teen) tuohon tietysti voisi kahvia lisätä mustana, kun maitoa sekoitan tuohon kaakaooni eli sekoitan kaakaon tilkkaan kylmää maitoa ja kaadan kiehuvan veden päälle. Kahvista jätin sokerin jo 9 vuotiaana, joten eipä ollut vaikea siirtyä sokerittomaan kaakaoon ja teessäkään en sokeria käytä ja sen juon maidon kanssa, kuten kahvinkin.

Last edited: 17.06.2016
  4. sådär Vierailija

Brittiläisen keittiön tuntijana tiedät tietysti, että maidon lisääminen teehen juontuu siitä, että tee oli liian kallista working classille, joten köyhät opetettiin jatkamaan teensä maidolla.

5. Jx Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    17
    Juon maidon kanssa siksi, että pidän mustasta teestä maidon kanssa.

6. C. Chanel Vierailija

No tuskin olet, sillä minäkin olen juonut kaakaokahvia vaikka kuinka kauan.

• Tykkään Tykkään x 1

Tilaa Ruoka.fi-uutiskirje!

Ruoka.fi-uutiskirje tuo sähköpostiisi usimmat artikkelit, ruokablogit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri