Kuka teistä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja galluppia ja keskustelua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Odotan vielä Messiasta. Jeesus oli siis minulle vain profeetta ei muuta.

Minkä verran olet lukenut Raamattua? Mitä ajattelet Jesajan kirjassa olevasta luvusta 53? Musta tuo kertoo suoraan Jeesuksesta. Olisi mielenkiintoista kuulla sun mielipide. Samoin sitten Jes 7:14, "Neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää Pojan...". Jesajan kirja on kirjoitettu jo 800 eKr. Jeesuksen syntymisestä Beetlehemissä kertoo Miika 5:1 ja tämäkin VT:n puolelta ennen Jeesusta. Näihin mielenkiinnolla kuulisin kommenttiasi.

Kertokaa mulle yksi epäkohta.. Maria ja Joosef (?) oli yrittänyt kauan lasta, turhaan. Sitte enkeli tulee ja sanoo Marialle, että saat pojan ja sun pitää plaaplaaplaaplaa. Niin miten se Maria nyt muka on neitsyt? oon aina ihmetelly tätä

Kuka teistä uskoo että Jeesus on Jumalan Poika? Onko kukaan ottanut häntä sydämeen pelastajaksi ja vapahtajaksi??

En usko jumaliin, jonka lisäksi tuollaiset "sydämeen ottamisen" kaltaiset kielikuvat ovat ihan tajuttoman pateettisia.

Tällä kertaa en taida myöskään ottaa osaa aiheesta käytävään keskusteluun, koska nähdäkseni kaikki aiheeseen liittyvät ja sitä sivuavat näkökulmat käytiin läpi juuri viime viikolla ihan vastaavassa keskustelussa.

Mä uskon itseeni, se riittää.

Otan sydämeeni ihmisiä jotka ovat lihaa ja verta, eikä mitään satuhahmoja.

Alkuperäinen kirjoittaja eeräs;27470159:
Kertokaa mulle yksi epäkohta.. Maria ja Joosef (?) oli yrittänyt kauan lasta, turhaan. Sitte enkeli tulee ja sanoo Marialle, että saat pojan ja sun pitää plaaplaaplaaplaa. Niin miten se Maria nyt muka on neitsyt? oon aina ihmetelly tätä

Oletko lukenut Raamattua? Joosef ja Maria olivat kihloissa ja siihen aikaan petiin metiin kun oli pappi (tai rabbi) aamenen sanonut. Maria tuli raskaaksi Pyhästä Hengestä. Joosef, kun ei olut Mariaan vielä koskenut (sillain, tiedäthän), aikoi jättää Marian mutta enkeli sanoi, että älä tee sitä, Poika jota Maria odottaa on Jumalan.

Mä uskon itseeni, se riittää.

Otan sydämeeni ihmisiä jotka ovat lihaa ja verta, eikä mitään satuhahmoja.

Liha ja veri voi kuolla ja kadota koska vain. Jumala ei koskaan. Oma ruumis pikkuhiljaa vanhenee ja rapistuu. Voi tapahtua onnettomuksia, mitä vain. Jokainen kuolee. Mutta Jumala kestää aina ja Hänen voimansa kantaa yli kuoleman. Jeesus kuoli, että meillä voisi olla iänkaikkinen elämä Hänessä. Jeesus voitti kuollessaan kuoleman. Ilman Jumalaa ihminen on kerran kaikkivaltiaan Jumalan edessä yksin, ja siten ihminen ei siellä pärjää. Kun käydään koko elämämme läpi, emme voi mitenkään puolustella Jumalalle pahoja tekojamme. Jeesus kuoli, ja siinä meidän pahat teot sovitettiin, Hän kuoli, että Meillä olisi rauha Jumalan kanssa.

Yhteistyössä