Kuka tietää aikuisopiskelusta enemmän?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tuleva opiskelija?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tuleva opiskelija?

Vieras
Eli;olen perustamassa yritystä,johon mulla on pohjakoulutus, sillä ei kuitenkaan kovin pitkälle pötkitä. Yritys on hyvin monipuolinen,ja tarkoitus olisi päivittää taitoja,ja myös ehdottomasti opiskella lisää.
Nyt se koulutus jota tarvitsisin,alkaisi tammikuussa (omaehtoisena,mutta TE-keskuksen kautta varmaan saisi työttömyysturvallakin opiskella).
´Ongelma´onkin se,että en tarvitsisi edes tuota koko koulutusta omaa firmaani ajatellen. Koko koulutus kestää 2 vuotta, ja siinä on muistaakseni 4 eri valinnaista. Noista valinnaisista tarvitsisin vain sen 2 kpl....Onkohan siis mahdollista suorittaa osatutkintoja? Ja tuo 2 vuottakin on pitkä aika opiskella,vaikka onhan toki etäpäiviä ja työharjoittelut voisin tehdä omassa firmassa..
Tuon koulutuksen lisäksi haluaisin tulevaisuudessa opiskella myös toista alaa,josta olisi hyötyä paljon (vaikka hiukan sivuaakin tätä alaa). Kädentaidoista kuitenkin kyse nyt. Siihen en ole nyt hakemassa,koska ex-ihastus on opettajana siellä...Mutta tulevaisuudessa,kunhan olen tuon tärkeämmän opinnon suorittanut,hakisin myös tähän toiseen.

Kysymys siis kuuluu,onko tuo koko 2 vuotta pakko opiskella?

Työkkäristä en ole uskaltanut edes kysyä vielä :/

Yhteistyössä