L
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja vierass:Siis kysytkö sä jotain tossa sun aloituksessa?
Alkuperäinen kirjoittaja lea:Alkuperäinen kirjoittaja vierass:Siis kysytkö sä jotain tossa sun aloituksessa?
siis voisko joku nakata minulle sellaisen kohdan että voin näyttää mustaa valkoisella?? Kun ystävä ei usko että on lain mukaankin väärin jättää alle 10 yksin illaksi kotiin (vaikka pärjäiskin)
Alkuperäinen kirjoittaja er:No en oo kyllä kuullu ku eihän hoitoakaan järjestetä kunnissa enää ekaluokkalaisille siis 7-8v. Nytki monet vanhemmat miettivät, että minne ekaluokkalainen menee hoitoon kesällä kun koulusta lomaa ja vanhemmilla töitä.
Alkuperäinen kirjoittaja lea:Alkuperäinen kirjoittaja vierass:Siis kysytkö sä jotain tossa sun aloituksessa?
siis voisko joku nakata minulle sellaisen kohdan että voin näyttää mustaa valkoisella?? Kun ystävä ei usko että on lain mukaankin väärin jättää alle 10 yksin illaksi kotiin (vaikka pärjäiskin)
Alkuperäinen kirjoittaja jappeli:Saan varmaan kakkaa niskaan nyt mutta miten ihmeessä lapset oppisikaan omatoimisiksi jos alle 12 vuotiasta ei saisi jättää yksin kotiin. Tätä toitotetaan jatkuvasti ja samalla ihmetellään kun eivät nykyisin pärjää omin avuin. Meillä on 7vuotias yksin pieniä aikoja,tykkää olla yksin ja hienosti on pärjännyt. Tosin olen puhelimen hänelle hommannut että voi soittaa kun tulee jotain asiaa ennen kuin töistä kotiudun
Alkuperäinen kirjoittaja hih:Alkuperäinen kirjoittaja lea:Alkuperäinen kirjoittaja vierass:Siis kysytkö sä jotain tossa sun aloituksessa?
No tuskinpa mistään löytyy tuollaista lakipykälää. Toivottavasti et oo tosissas väittäny kelleen, että olis olemassa laki :xmas:
Alkuperäinen kirjoittaja lea:on se väärin.. siis jos jättää illaksi yksin kotiin.
Meillä nimittäin kävi niin että päiväkodissa oli tullu ilmi että alle 10v tytöt ovat koulunjälkeen keskenään kotona. Päiväkodin työntekiä otti meihin yhteyttä, että on heidän velvollisuus puuttua kun kuulivat että alle 10 on illan yksin kotona.
Alkuperäinen kirjoittaja lea:Alkuperäinen kirjoittaja hih:Alkuperäinen kirjoittaja lea:Alkuperäinen kirjoittaja vierass:Siis kysytkö sä jotain tossa sun aloituksessa?
No tuskinpa mistään löytyy tuollaista lakipykälää. Toivottavasti et oo tosissas väittäny kelleen, että olis olemassa laki :xmas:
on laki lapsen heitteillejätöstä
Alkuperäinen kirjoittaja lea:Alkuperäinen kirjoittaja hih:Alkuperäinen kirjoittaja lea:Alkuperäinen kirjoittaja vierass:Siis kysytkö sä jotain tossa sun aloituksessa?
Alkuperäinen kirjoittaja er:Alkuperäinen kirjoittaja lea:on se väärin.. siis jos jättää illaksi yksin kotiin.
Meillä nimittäin kävi niin että päiväkodissa oli tullu ilmi että alle 10v tytöt ovat koulunjälkeen keskenään kotona. Päiväkodin työntekiä otti meihin yhteyttä, että on heidän velvollisuus puuttua kun kuulivat että alle 10 on illan yksin kotona.
Enpäs kyllä allekirjoita tuota, koska laki ei velvoita järjestämään hoitoa enää 7 vuotiaille. Miks se sitte ois laitonta jos lapset on parituntia koulun jälkeen kotona ennenkuin vanhemmat tulee töistä?
Alkuperäinen kirjoittaja Kata-76:Alkuperäinen kirjoittaja lea:Alkuperäinen kirjoittaja hih:Alkuperäinen kirjoittaja lea:Alkuperäinen kirjoittaja vierass:Siis kysytkö sä jotain tossa sun aloituksessa?
Se on rikoslaki, jonka 14 pykälä kuuluu seuraavasti:
14 § (21.4.1995/578)
«Heitteillepano»
Joka saattaa toisen avuttomaan tilaan tai jättää sellaiseen tilaan henkilön, josta hän on velvollinen huolehtimaan, ja siten aiheuttaa vaaraa tämän hengelle tai terveydelle, on tuomittava heitteillepanosta sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi.
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1889/18890039001
Alkuperäinen kirjoittaja lea:en mä ihan hakoteillä ollu!
Siitä että 8v ei voi jättää koulunjälkeen yksin kotiin jos vanhemmat ovat iltavuorossa