Kuka tietää vanhoista Arabian astioista???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sikke1
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Sikke1

Aktiivinen jäsen
17.08.2004
4 133
0
36
Lautaset on luonnonvalkoiset ja ohuet. Reunoilla on pieniä hentoisia kukkasia lemmikkejä, jotain keltaisia kellokukkia sekä punaisia neilikoita. Pohjassa lukee vain MADE IN FINLAND.

Yritän metsästää kakkulautasilleni nimeä, kun meinaan laittaa ne myyntiin. En pysty tänään ottamaan kuvaa, kun miehellä on mukana digikamera. Kännykän kautta en osaa laittaa :ashamed: ( En ole niitä täällä myymässä )

Meillä taas on pari Arabian valkoista "salaattilautasen" kokoista lautasta, joissa pieni koho kuvio reunoissa ja ja sellaiset aaltoilevat reunat, joissa kultaus. Ovat muistaakseni vuodelta 65, tai no 60 luvulta kuitenkin. Mitähän sarjaa mahtavat olla...

No nyt mulle tulikin uusi tenkkapoo. Etsin huutiksesta kyseistä sarjaa. Kuvio on sama, mutta mun lautasessa on vähemmän poimuja ja ne on vinoja. Eli ei noin tiheään mitä kuvassa näkyy vaan poimuilla on noin 5cm rako. Onkohan nää mun lautaset kuitenkin eri nimisiä?
http://riemun.huuto.net/auctionimages/4/0e/31d231563572ea236b56c9a36a078-orig.jpg

Jos kukkakuvio on sama kuin Kristiinassa, niin sarja on kristiinaa ,mutta mallilla on sitten eri nimitys. Astioiden malleilla on erikseen kirjainkoodit esim. OB, joka tarkoittaa tietyn mallista astiaa.
Voit hyvin myydä astiaston siis Kristiinana, mutta malli ei välttämättä ole perinteinen.

Yhteistyössä