Kukaan eronnut siksi että toinen haluaa lapsia ja toinen ei?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ninna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

ninna

Vieras
Tai että mies ei esim. halua lisää lapsia?

Meillä tämä tilanne että mies soutaa ja huopaa...välillä antaa "lupauksen" vauvahaaveille, sitten toisena päivän'ä sanoo muiden kuullen että meilel ei tule lapsia lisää :( Tulen tästä todella surulliseksi.

Se että hänen haluamansa olisi minua tärkeämpää. Miksi minun pitäisi tyytyä. Välillä haluaisin antaa periksi, mutta pelkään katkeroituvani asian vuoksi. Ja kun kyse ei ole 5. tai 10. lapsesta vaan toisesta....

Onko ero ainoa vaihtoehto, jos halutaan eri asioita?

Täällä ilmoittautuu yksi. Mun exän kanssa tuli ero juuri sen takia että hän ei enää halunnut lapsia ja mä halusin ja sitten rupesinkin seurustelemaan mun nuorimman tytön isän kanssa ja samantien laitoin avioeropaperit sisälle. Mun ja tän nykysen miehen seurustelusta kului vajaa 4 vuotta kun tyttö syntyi.

meillä identtinen tilanne kuin ap:llä. olen tehnyt miehelle selväksi, että sitten on miehen huolehdittava ehkäisystä kun minä pillereistä luovun. salaa en siis sitä tee, kerron kyllä!

Niin...ero...kuinka helppoa löytää uusi kumppani ja vielä että se kestäisi maailman tappiin asti....onko ihan sata varmaa että saa lapsia sen uuden kumppanin kanssa? Onko nykyisen lapsen etu ero...., mutta ehkä myöhemmin on sisaren aika, ellei miehesi siihen juuri nyt ole valmis.

Minä erosin aikoinaan sen takia että mies ei halunnut lapsia ollenkaan ja minä halusin. Tilanne johti jatkuviin riitoihin, kun kompromissia ei löytynyt. Mitä järkeä suhteessa, jossa molemmilla eri intressit?

Alkuperäinen kirjoittaja ninna:

Meillä tämä tilanne että mies soutaa ja huopaa...välillä antaa "lupauksen" vauvahaaveille, sitten toisena päivän'ä sanoo muiden kuullen että meilel ei tule lapsia lisää :( Tulen tästä todella surulliseksi.

Se että hänen haluamansa olisi minua tärkeämpää. Miksi minun pitäisi tyytyä. Välillä haluaisin antaa periksi, mutta pelkään katkeroituvani asian vuoksi. Ja kun kyse ei ole 5. tai 10. lapsesta vaan toisesta....

Mäkin haluaisin kolmannen, mies ei. Tosin nyt pojat 2,5v ja 10kk, sen voi tietysti vielä mieli muuttua. Mut se kans puhuu muitten kuullen ettei enempää lapsia tule, ja kahdenkeskeisissäkin keskusteluissa sanoo että ei varmaan tehdä enempää muksuja, mutta silti mä olen ihan varma että jossain vaiheessa meille vielä tulee vauva jos luoja suo, ei ehkä nyt vielä, mutta 3-5 vuoden päästä. En mä kyllä eroomaan alkaisi asian tähden. Miten vanha teidän lapsi on?

jotenkin siis tuli vaan sellanen tunne että olisko teillä jotain muitakin ongelmia kuin lapsiluvusta päättäminen? Ymmärtäisin että erotaan jos toinen ei halua ollenkaan lapsia ja toinen edes yhden. Mut kun teillä on jo se lapsi..

Alkuperäinen kirjoittaja ninna:

Mulla kans kaks lasta ja mies ei enempää halua. Mä haluisin vielä yhden ja välillä tuntuu todella kurjalta ajatella ettei lapsia tulisi lisää mutta en kyl jättäis elämäni rakkautta sen vuoksi ettei se haluu enempää lapsia. Todella itsekästä olis tehdä niin. Mieskin aina puhuu kuinka mukavaa sitten on kun lapsen on vähän isompia ja saadaan enemmän aikaa kahden kesken tehdä kaikkea ja lasten kansaa on helpompi esim. matkustella jos haluaa. Mä en ymmärrä et miks pitää omat tarpeet pistää toisen edelle koska jos erotaan sen vuoks ettei toinen suostu tekemään lapsia niin en usko et koko suhteessa on edes ollut rakkautta mukana. Pitää tehdä kompromisseja ja kukaan ei tiedä mitä sun mies on mieltä esim. 5 vuoden päästä. Ei saa luovuttaa nyt sen uoks et sun mies ei just nyt sitä lasta halua. Kuinkas pieni teillä se ensimmäinen on? Onko ollut raskasta sen kanssa, vai mikä on saanut miehesi ajattelemaan ettei lisää lapsia tule?

No kävi kans mielessä et onko muitakin ongelmia jos ero käy mielessä sen vuoks ettei toinen halua lisää lapsia. Erotaanko sitten jos ei ylipäänsä voi saada lapsia? Ei siinä tunteet toista kohtaan voi kovin syvät olla. Mä tykkään omasta miehestäni niin paljon et välillä kipeää tekee ja lisää lapsia se ei halua. Tyydyn sitten noihin kahteen mitä on. Keksitään sitten yhteisiä harrastuksia ja menoja missä saamme olla yhdessä mieheni kanssa muutenkin kun petipuuhissa lapsia tekemässä. Koiran pennun lupasi mulle ostaa jos haluan :) Onhan siinäkin vauvassa huoltamista :heart:

lapsi on 4vuotias. Ei ole olltu "vaikea" tapaus. En osaa sanoa onko muitankin ongelmia, koska tämä asia niitä ainakin aiheuttaa.
Minäkin olen haaveillut viidestä lapsestaja olen valmis kompromissiin, niin miksi mies ei halua yhtään tulla vastaa?

Kuitenkaan hän ei halua erota, enkä minäkään tosissani halua lapselta perhettä erottaa. Mutta lasta ajatellen toivon pikkuista vielä. Toivon että luoja päättää, jos meille toinen lapsi joskus tulee.

Nostelen tätä ketjua.

Itselläni sama tilanne kuin aloittajalla, lapsi 4-vuotias ja mies ei halua toista lasta. Mulla alkaa biologinen kello tikittämään viimeisiään eli aikaa ei ole enää paria vuotta pidempään. Mun on kai pakko hyväksyä tilanne tällaisena ja toivoa, etten katkeroidu. :( En voi hajottaa lapseni perhettä oman itsekkään haaveeni vuoksi. Olen menossa juttelemaan psykologille tilanteesta ja voin vain toivoa, että tulisimme joskus jälleen onnelliseksi. Nykytilanne on aika raastava, riidellään paljon ja kaiken taustalla on erimielisyys toisesta lapsesta.

Olisi mielenkiintoista tietää miten tässä ketjussa kirjoittaneille on käynyt. Onko ero tullut? Miten elämä on jatkunut yhdessä, jos eroa ei tullut? Miten päästä tilanteesta eteenpäin katkeroitumatta?

Kaverini erosi miehestään muutama vuosi sitten. Mies olisi halunnut lapsia, mutta kaverini oli sitä mieltä (on ollut aina) ettei hänellä tule koskaan lapsia olemaan.
Kaverini on nyt sinkku, ja miehellä on uuden puolisonsa kanssa puolivuotias poikavauva.

meilläkin miehen serkku eros aviovaimostaan reilun 10 v liiton päätteeksi,koska vaimo ei edelleenkään halunnut lapsia ja mies halusi. Odotti monta vuotta jos vaimon mieli muuttuisi.

Tässä tilanteessa ymmärrän eron todella hyvin.

Mulla kans kaks lasta ja mies ei enempää halua. Mä haluisin vielä yhden ja välillä tuntuu todella kurjalta ajatella ettei lapsia tulisi lisää mutta en kyl jättäis elämäni rakkautta sen vuoksi ettei se haluu enempää lapsia. Todella itsekästä olis tehdä niin. Mieskin aina puhuu kuinka mukavaa sitten on kun lapsen on vähän isompia ja saadaan enemmän aikaa kahden kesken tehdä kaikkea ja lasten kansaa on helpompi esim. matkustella jos haluaa.

Meillä myös tasan tämä sama tilanne. Mulla vauva-kuume välillä on ihan kamalan kovana ja syli tuntuu tyhjältä. Välilä olen ollut myös ihan maassa tämän kuumeeni kanssa :attn:
Silti ei ole edes käynyt mielessä että voisin erota lapsiluvun vuoksi, kun kuitenkin jo kaksi olemme saaneet :heart:

Yhteistyössä