KUKAAN HUOMANNUT? MIKSI MIEHET KÄYTTÄVÄT USEIN LIIAN ISOJA KENKIÄ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Olen huomannut etenkin kesäaikaa, että miehillä on avokkaissa hirveästi käyntivaraa. Naisilla on usein tossu jalan kokoinen, mutta miehillä jää senttikaupalla ylimääistä käyntivaraa. Mistähän johtuu?
Esim yksi tuttava mies on lyhyt n. 170cm pitkä ja on aika iso kokoinen leveydeltään eli on lihava, mutta lyhyt. Huomasin kesällä, että hänellä on aika pienet jalat. Jalkaterät näyttivät saman pituisilta, kuin mulla naisella jolla on 38.
Kuitenkin hänellä aika leveät ja "järeät" jalat vaikka olivatkin lyhyet.
Huomasin hänellä jäi sandaaleihin käyntivaraa oikeasti monta senttiä tyhjää siihen varpaiden eteen. Käytti varmaan reippaasti yli 40 kokoisia sandaaleita vaikka pituuden puolesta olisi varmaan mennyt sama koko kuin minulla :D??

Mistähän johtuu? Naiset taas ostavat usein kengät joihin ei jää taas käyntivaraa juuri yhtään.

Se johtuu siitä, että naiset alitajuisesti yhdistävät jalan koon peniksen kokoon. Täten miehet haluavat luoda vaikutelman, että heillä olisi iso penis. Suurin osa miehistäkin tekee tämän alitajuisesti...

Itsellä on sekä isohko jalka että isohko penis, niin ei tartte kikkailla.

veikkaan ettei kengän leveys riitä muuten. mulla on sama ongelma vaikka en mies olekaan.
avokärkisiä kenkiä en tosin käytä just siksi että näyttää tyhmältä

Jos arvoimasi koko on lähellekään oikeaa, niin eipä sen kokosia miesten kenkiä oli myynnissä, ainakaan kivijalkakaupassa. Monet miesten kengät alkavat vasta neljänkympin päältä olevasta koosta. Oli tosi hankala löytää pojille sopivia kenkiä tuossa 39-41 koossa, kun molemmat tarvitsevat leveälestiset kengät. Nyt kun jalka on kasvanut tuosta, niin ei ole enää samanmoisia ongelmia. Tällä hetkellä on ongelmana löytää kokoa 42-43 kenkiä tytölle :mad:

Kengissä voi riittää pituus, mutta siinä ei sitten useinkaan riitä korkeus ja lestin leveys.

Enemmän olisn huolissani siitä, miksi naiset käyttävät niin käsittämättömän huonoja, ja ihan liian pieniä kenkiä. Saa sitten ihmetellä, miten on jalkaongelmia ja selkäongelmia, kun käytetään kenkiä jossa ei ole iskunvaimennusta, ei pitoa, ei kunnollista tukea jalalle ja varpaat lysyssä. Ylipäänsä naiset käyttävät ihan liian pieniä vaatteita muutenkin. Ei se paino siitä pienene, että väkisin änkeää itsensä vaatteisiin jotka puristaa.

Yhteistyössä