kukaan käyttänyt cerazette-minipillereitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minulla oli eka kuukausi normaali, sitten alkoi tulemaan kuukautiset joka toinen viikko. Sitä pari kuukautta, ja nyt tulee välillä normaalikin kuukautiskierto, mutta välillä saattaa olla vain 3-4 vuodotonta päivää kun taas alkaa kuukautiset.

Taasko täällä varoitellaan siitä jatkuvasti vuotamisesta?

Minipillereillä tosiaan ALKUUN saattaa vuotaa jatkuvasti, mutta niitä pitääkin käyttää vähintään puoli vuotta, jotta tilanne tasaantuu.
Itselläni oli myös näin, että vuotoa oli alkuun tiheään, sitten harveni normaaliin kerran kk:ssa, sitten enää muutaman kerran vuodessa. Lopulta menkat jäi pois kokonaan, eikä ne kyllä tulleet takaisinkaan kun minit reilun 3 vuoden käytön jälkeen lopetin. Olin toki jo 38 v. ja vaihdevuodet tuli.

Minipillereillä tosiaan ALKUUN saattaa vuotaa jatkuvasti, mutta niitä pitääkin käyttää vähintään puoli vuotta, jotta tilanne tasaantuu.
Itselläni oli myös näin, että vuotoa oli alkuun tiheään, sitten harveni normaaliin kerran kk:ssa, sitten enää muutaman kerran vuodessa. Lopulta menkat jäi pois kokonaan, eikä ne kyllä tulleet takaisinkaan kun minit reilun 3 vuoden käytön jälkeen lopetin. Olin toki jo 38 v. ja vaihdevuodet tuli.

No minä olen käyttänyt vuoden, ja silti on vuodot miten sattuu.. Ei se tilanne kaikilla tasaannu.

Mä oon käyttänyt cerazetteja pian 2 vuotta. Oon nyt koukussa näihin. Alkukuukausina tuli finnejä ja patteja naamaan ja epämääräisiä vuotoja milloin tahansa...tätä kesti muutaman kuukauden. Nyt iho on parempi kuin koskaan ja kuukautisvuotoja ei ole tullut piittkkäään aikaan enää ollenkaan!! Seksihalut on kylläkin aika minimaalliset :/

kuka on varoittanu ja ketä?
ap kysyi kokemuksista ja sitä se saikin.

Alkuperäinen kirjoittaja Tönt;23115313:
kuka on varoittanu ja ketä?
ap kysyi kokemuksista ja sitä se saikin.

Tänään 09:31
2
lopetin kanssa kun tuli menkat 2x kuukaudessa...

Tänään 09:29
Tönt
käytin niitä vajaa vuoden. lopetin kun menkat alkoi synnytyksen jälkeen ja siitä jäi sitten putki päälle. 3.5kk hanat auki. sitten riitti mulle.

Alkuperäinen kirjoittaja No esim. nää;23115359:
2

Tönt
käytin niitä vajaa vuoden. lopetin kun menkat alkoi synnytyksen jälkeen ja siitä jäi sitten putki päälle. 3.5kk hanat auki. sitten riitti mulle.

niin? näetkö sä varoituksia? mä en näe. kerroin mun stoorini niistä.

Alkuperäinen kirjoittaja No esim. nää;23115359:
2

Tönt

No sanoiko ap että haluaa kuulla vain jos on hyviä kokemuksia näistä pillereistä????

Minä käytin 1,5-vuotta. Aloitin 6 kk synnytksen jälkeen. Ensimmäinen puoli vuotta ok, kun menkat alkoivat vasta reilu vuosi synnytyksestä. Sitten menikin sellainen 9 k, että vuoto oli käytännössä jatkuvaa. Tämän jälkeen tasaantui vähän, mutta menkat olivat aivan hirvittävät, siis paljon pahemmat kuin esim. kuparikierukan kanssa. Sitten lopetin leikin ja mielialakin koheni.

Ehkäisy oli varma, koska
a) vuotoa oli koko ajan, enkä oikein välitä seksistä vuodon aikana
b) silloin harvoin kun ei ollut vuotoa, niin halut joka tapauksessa nollassa
c) tekivät niin kiukkuiseski, että ei mieskään halunnut olla lähellä

En suosittele ko. pillereitä kellekään. Vaikka toki voivat sopia jollekin muulle paremmin. Itse pidän kuparikierukkaa ihana ehkäisymenetelmänä. Ei hormooneja kiusana ja olo hyvä.

mulla aiheutti masennuksen, niin kuin kaikki muutkin hormonaaliset ehkäisymenetelmät. Ja seksihalut nolla. Muuten olisi kyl sopineet tosi hyvin. Ei mitään ylimääräisiä vuotoja, vaan kuukautiset jäi heti pois.

Mä olen käyttänyt kohta puoli vuotta, ja tuntuu olevan pirun keksintö koko Cerazette. Aiemmin käytin Nuvariningiä, joka sopi mulle tosi hyvin, ei mitään ongelmia.

Cerazetten kanssa vuotoa on koko ajan, siis ihan joka ikinen päivä, seksihalut on menny oikeestaan kokonaan, finnejä on tullu, rinnat on muuttunut tosi aroiks ja jotenki ällöttävän tuntusiks ja kuukautiskivut on pahentunu. Ei siis oikeastaan mitään hyvää sanottavaa. :(

Yhdistelmäpillereitä en saa käyttää, kun on aurallinen migreeni ja veritulppariski. :( :(

Mä alotin kyseiset pillerit synnytyksen jälkeen. Puoli vuotta menkat poissa, mutta kun alkoivat niin loppua ei näkynyt. Lähes puoli vuotta menkat kestivät aina kaksi viikkoa ja taukoa oli viikko. Eli ei kiitos tänne enään noita pillereitä.

Aloitin puoli vuotta sitten niiden käytön synnytyksen jälkeen ja lopetin tällä viikolla.
Juuri samaisista syistä; iho kukki, vuotoa oli lähes jatkuvasti, mielialat heitteli, seksihalut nollassa ym.
En todellakaan aio enää koskea kyseisiin pillereihin.
Ja luin kyllä täältä aikasempia ketjuja aiheesta ja onneksi ihmiset oli rehellisesti kirjoittaneet kokemuksiaan, ne todellakin vahvistivat lopettamis päätöstäni.

Mä kokeilin 3kk ennen kuin otin kapselin. Tuona aikana mulla oli yhdet tosi niukat menkat ja kuukautiskivut olivat tosi lievät kun ennen ne oli järkyttävät. Nyt mulla on ollut kapselit vuoden, ja vuodan tosi harvoin, ja niin vähän että tarvitsen vain pikkuhousunsuojia. Kivut tosi vähäiset. Muita muutoksia ei ole ollut, ei mitään ihossa eikä mielialassa eikä seksihaluissa. Ainoa haitta on se että ei koskaan tiedä milloin vuoto alkaa, ja aina kun lähtee vaikka vain yhdeksi yöksi jonnekin, on otettava suojia mukaan.

Samat haittavaikutuksethan voi olla kaikessa hormonaalisessa ehkäisyssä. Ja muuten minipilleritkin ovat e-pillereitä!