kukaan lopettanut tupakointia vasta noin rv14? itse lopetan huomenna!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mama"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mama"

Vieras
neljtättä odotellaan. en oo polttanut vasta kuin 4 vuotta yhteensä,mutta normaalisti 15-30 päivässä.
ekasta ja tokasta en siis polttanut olleskaan.
kolmannesta kesti 2 viikkoo lopettaa, yritin vähentää,mut ei siitä mitään tullut,niin piti lopettaa seinään rv7.
noh.. tästä kolmannesta en ole pystynyt lopettamaan vielä. on mennyt toi 15 päivässä :( nyt iski ihan sairaat omantunnon tuskat. huomenna olis tavote etten polta sitä ainuttakaan enään,käyn ilmaröökeillä..
kauhistuttaa et oon päästänyt sen näin pitkälle lopettamisen..
onko muita ketkä lopettaneet vasta myöhemmin raskaana?
miten on sujunut?
kolmannesta oli aivan kamalaa ja nöäin untakin tupakasta aina sillon tällön loppuun asti. rv16 oli sit niin kauheet tuskat,et poltin 3 ja hyi kun tuli paha olo. sit imettämisen jälkeen se alko taas...:( nyt tuntuu vaan vieläkin vaikeemmalle..

voisit olla nyt niin sinnikäs että lopetat, ja lopetat for good eli pysyvästi
- sori, olen aidosti sitä mieltä että odottavan äidin tupakointi tulisi kriminalisoida

Eikö olisi kannattanut lopettaa tupakanpolttoa rauhassa nikotiinilaastarin ja purukumin avulla ja sitten kun se polttelu olisi jäänyt taakse, niin olisit vasta sitten hankkiutunut raskaaksi.

siis oon itekin ollut aina vastaan odottavien ja imettävien äitien polttamista. nyt se omalla kohdalla (taas).
nyt on vaan tuntunut niin hankalalta, ja harmittaa että oon sen näin pitkälle päästänyt ja miettinyt onko tullut vaurioita ym. viimeksikin sillon rv7 päätin edellisenä pävänä et lopetan vaan seinään,ettei vähentämisestä tuu mitään. nyt täytyy vaan tehä sama juttu. toivon pystyväni. taas poljetaan jalkaa tuolla ym... muutama viikko..

Kaivat näköjään verta nenästäs. Propsit rohkeudesta tulla tänne kertomaan :D

Eikös korvaustuotteita saa kuitenki käyttää? Ainaki jotain? Kokeileppa ihan niillä niin ei tarvii repsahdella tai polkea tasajalkaa.

Toivon todella, että onnistut.

Kaivat näköjään verta nenästäs. Propsit rohkeudesta tulla tänne kertomaan :D

Eikös korvaustuotteita saa kuitenki käyttää? Ainaki jotain? Kokeileppa ihan niillä niin ei tarvii repsahdella tai polkea tasajalkaa.

Toivon todella, että onnistut.

kyllä mä uskon että onnistun, rankkaa sen tulee olemaan. varmaan niitä tuskia pelännyt tänne asti ja nyt havahuin et hei mennään jo näin pitkällä ja kauheet morkkikset ja itsesyytökset ja mitä oon tehnyt. mut eipä täältä tukea ainakaan saa vaan joka asiaan pitää tulla tyyliin "tapat lapsesi".. ja varsinkin kun oon sanonut et oon itekin vastaan sitä..oon vaan niin idiootti et näin myöhään lopetan ja oon tehnyt jo hallaa..

laastarii ei kai saa käyttää raskaana..

Mä vähensin reippaasti heti plussattuani ja poltin max 5 päivässä pari ekaa viikkoa (siis silloin kun alkio vielä ruskuaispussissa eli ei edes saanut myrkkyjäni). Siitä vähensin 1-2 tupakkaan päivässä, oli myös päiviä, kun en polttanut yhtäkään ja rv 10 poltin vikan. Nyt pari vuotta polttamatta ja näin aion jatkaa, vaikka unissa tupakka on edelleen... :( En halua näyttää huonoa esimerkkiä lapselle.

Parempi tietenkin olisi ollut olla polttamatta niitä vähiäkään, mutta tupakan voima on valtava :(. Motivaatiota lopettamiseen ennen raskautta ei ollut riittävästi. Raskauden alettua motivaatio löytyi, mutta seinään en saanut sitä pahetta valitettavasti päättymään. Tosin alkuvaiheen 0-2 tupakkaa päivässä ei lääkärin mukaan ollut juuri kaupunkikävelyä pahempi myrkytys. Oliko se nyt tokasta kolmanneksesta eteenpäin, kun tupakka on sikiölle haitallisinta.

Mutta tuo sinun 15 päivässä on kyllä aivan liikaa missä raskauden vaiheessa tahansa :(. Lopeta siis nyt ihan heti, jotta et vahingoittaisi lastasi. Tehtyä et saa tekemättömäksi, mutta mitä jos tämä päivä onkin ratkaiseva jonkin elimen kehityksessä ja tupakointisi saa sen kehityksen häiriintymään? Sitä et voi antaa itsellesi anteeksi, eikä ehkä lapsesikaan... Älä ota enempää riskejä, lapsesi terveys on juuri nyt sinun käsissäsi - kirjaimellisesti.

Yhteistyössä