Kukaan muuttanut koirien kanssa omakotitalosta kerros/rivitaloon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pattitilanne
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pattitilanne

Vieras
Meillä kaksi koiraa ja ero isännästä vireillä...
Olen hakenut rivitaloasuntoa, mutta eniten mua pelottaa koirien reagointi siihen, että yhtäkkiä ympärillä onkin elämisen ääniä...
Tottuuko koira niihin...? Toki jokainen koira on yksilö, mutta....
Mun koirat vielä suuria ja äänikin kumea ja kantava, että toivoisin etten sitten ihan heti sais häätöä... Ehkä mikään ei ole niin rasittavaa kun naapurista kuuluva jatkuva meteli, on se sitten haukkua, musiikin luukuttamista tai mitä hyvänsä...
En nyt tän asian takia voi tähän taloonkaan jäädä ja jatkaa paskaa suhdetta..

Itselläni oli sama tianne vajaa vuosi sitten. Kaksi isoa koiraa jäi minulle erossa ja kerrostaloon oli muutettava omakotitalosta. Ensin mietin samaa kuin sinä, mutta yllätyin todella positiivisesti kuinka hyvin kaikki meni. Omakotitalossa koirilla oli vahva vahtivietti, haukkui jos naapuritalon pihaan vaikka ajoi auto, saatikka jos joku meidän pihaan tuli. Saattoi jäädä vahdiksi haukkumaan kun yksin jäi...oli aika levottomia muutenkin kun "joutui" aina vahtimaan. Mutta kerrostalossa elämä rauhoittui. Ei olleet moksiskaan naapurin tai käytävän äänistä. Ei jäänyt edes haukkumaan perään ym. Piti kuitenkin alusta alkaen tehdä heti selväksi, että miten kerrostalossa käyttäydytään. Ja että käytävässä ei kaikkia naapureita jäädä nuuskimaan ja tervehtimään...koska monet mummot ei välttämättä tykkää kun kaksi isoa koiraa tulee ympärille pyörimään.
Eli minulla näinkin hyvä kokemus. Nyt etsinnässä on omakotitalo ja vähän hirvittää se, että minkälaisia vahtiviettisiä hirviöitä noista nyt sitten tulisi taas...

Minkä rotuisia koirat ovat? Jos ovat jotain laumanvartijoita tms niin ei kyllä kerrostaloon/rivariin sellasia ollenkaan. Mutta kyllä uskoisin että useimmat koirat kuitenkin tottuvat ajan myötä.

Yhteistyössä