KUKAPA SH TAI LH/PH USKALTAA PALKKANSA LISINEEN ILMOITTAA NIIN LOPPUIS TUO TAIVASTELU??!!

Riipputisurupuska

Aktiivinen jäsen
08.05.2005
1 178
0
36
Meikäkin vois sitten tuon lopullisen päätöksen tehdä, jos joku Kehän tällä puolen ilmoittais peruspalkkansa lisineen..............

Nuo lehtien palstat taivastelee hoitajien "karmean" suuria palkkoja....

Tai sitten onko kellään omatalo vai ei.................... :headwall: :headwall:

Nimimerkki:"Velallinen, talollinen, lapsellinen, mopinheiluttaja ph......................." :D

Mä tein töitä lähärin palkalla vaikka olenkin sh ja peruspalkka yksityisellä puolella 1530 euroa kuussa ja lisiä vuoroista riippuen tuohon noin 100-150 euroa päälle (yövuoroa ei tehty)

Siinä 1800 euroa/kk bruttona, vuoro- ja vkonloppulisiä yleensä 50-150 e/kk ( tuonne 150 euroon pääsee, jos sattuu saamaan sunnuntaille tuplavuoron, eli 12 h päivän).

Ja työhöni kuuluu hoitaa vauvasta teineihin tehohoitoa tarvitsevia. Hengityskoneissa olevia vauvoja esimerkiksi. Välillä joutuu aloittamaan alkuelvytyksen, lääkärit eivät "asu" osastolla vaan ovat ympäri sairaalaa. Lääkeannostukset ovat todella tarkkoja, sillä pienimmät hoidettavat ovan n. kilon painoisia..

Lääkärit käyvät kierroillaan, mutta hoitotyö ja sen toteutuminen ja suoraan sanottuna potilaiden henki on meidän hoitajien harteilla. Tartteeko lisätä vielä jotain?

Alkuperäinen kirjoittaja Nirppurotta harmaana:
Mä tein töitä lähärin palkalla vaikka olenkin sh ja peruspalkka yksityisellä puolella 1530 euroa kuussa ja lisiä vuoroista riippuen tuohon noin 100-150 euroa päälle (yövuoroa ei tehty)

Ja tuosta kun vähennettiin verot, niin jäi käteen noin 1300 euroa kuussa.

No mie voin sanoo ( mutta harmaana :whistle: ); lähis ja työpaikka yksityinen sairaankuljetus ja tuntipalkka; työaika: vuorokausi töissä kaksi vapaalla, eli tunteja kertyy 11 - 12 päivältä kuukaudessa. Vuorokaudesta ollaan 8 tuntia aktiivitunneilla ja loput varallaolona; palkka: n. 10? / tunti varallaolotunnit n. 3?. Keikkaa on joskus ja jouluna ja vain ajotunneista saa lisät. Eli laskekaa siitä, kuinka huima palkka on ( ja huomioikaa työn vastuullisuus ), jos ei ole ainoatakaan keikkaa koko kuukauden varallaolotunneilla ja repikää siitä!! Ja silti muuten omakotitalossa asutaan... ;)
nimim. sairaanhoitajat saa multa ihan täyden tuen työtaistelussaan

olen lähihoitaja, yksityisellä(kunnalla/kaupungilla tienaa paremmin), peruspalkka on 1591e+lisät, mitä tulee yötöistä, illoista ja pyhistä.
pääsääntöisesti käteen jää verojen jälkeen 1500euroa.
jos olisin kunta-alan sopimuksen alaisena, käteen jäisi kuussa noin 200euroa enemmän...!työpaikkaa ajattelin vaihtaa...

Eiköhän noita palkkoja lisineen oo ilmoteltu jo triljoonaan kertaan!Joten kaivatppa vanhoja keskusteluja... Ja kaikki lähihoitajat ei saa lisiä, ite kuulun tähän ryhmään kun työskentelen päiväkodissa. Lähihoitajan peruspalkka o jotai 1600 egen kieppeillä. En nyt tarkkaan muista, kun itellä noi palkat on mitä on kun teen osa-aikalisän toista puolikasta, mut yleensä sit tulee noit lisätyötunteja...

No minäpä päästän kaikki kateelliset/uteliaat piinasta ja ilmoitan viimeisen palkkani teille.Olen siis osittaisella hoitovapaalla ja teen 78%:sta työaikaa.Peruspalkka on 1949e-420,57e (osittainen hoitovapaa) +lisät (iltatyö-, lauantaityö, sunnuntaityö ja yötyökorvaukset)= 135,80e.Näistä kaikista pois pidätykset (verot, liiton maksu jne) ja käteen jää 1278,69?.

Olen töissä osastolla, jossa hoidetaan aivoinfarkti-,aivoverenvuoto-, ms-tauti-, parkinson-, neliraajahalvaus jne potilaita.Osastollame on myös stroke unit eli 4 potilaan tehovalvontayksikkö jatkuvaa monitoriseurantaa ja tehostettua hoitoa tarvitseville potilaille. Suurin osa potilasaineksen nähdessään teistä varmaan ymmärtää, että hyvin pieni prosentti osastomme potilaista on omatoimisia.Potilaamme ovat erittäin huonokuntoisia vähintään yhden hoitajan-yleensä kahden hoitajan avun tarvitsevia, jotka tarvivat apua kaikissa päivittäisissä toimissaan=syöminen, peseminen, vessassa käynti, liikkuminen, asennon vaihtaminen vuoteessa...Viimeisen 6 viikon listalla en ole päässyt esim.iltavuorosta kertaakaan klo 21.30, jolloin työvuoron pitäisi päättyä vaan ylitöiksi on mennyt 15min-1h.Olen siis sairaanhoitajana kyseisellä osastolla.

kattelin noita palkkoja..

Meikä siivoo 8euron kahta puolta olevalla tuntipalkalla ja tunneista riippuen käteen jää 800-1000egee!!

Onneksi ei matkakuluja tule kun pyörä pyyhkii ja jalat kantaa..mutta taitais noista hoitajan hommista ehkä enemmän saada...

Alkuperäinen kirjoittaja ekoo:
Alkuperäinen kirjoittaja Lah:
1970 e/kk brutto. Ei lisiä, päivätyö.

No voihan kökkö, toihan on PALJON!!!Siisti päivätyö ja kaikkee!Paljo tunteja?

Olen osastolla yksikköni vastuuhoitaja. Perehdytykset sekä yksikön pyörittäminen on vastuullani. Ei tämä aina niin siistiä ole.. Työaika 8-16, ylitöistä ei saa rahaa vaan aikaa, jos joskus ehtii ottaa.

Alkuperäinen kirjoittaja lumihiutale82:
Alkuperäinen kirjoittaja siwan kassa:
aika hyvät palkat teillä! kauanko kestää opiskelu?

vähän eri tasoista hommaa kuin sinulla.... =)

No jopas kivasti sanoit!!!*monttu auki*
Kuule sormi menis suuhun sullakin,jos ei kassahenkilöitä kaupoissa yhtäkkiä oliskaan.

Ja nostaa muuten kovasti myötätunteoa teidän hoitsujen palkankorotuksia ajatellen tollaset kommentit.Vahvistui vaan käsitys siitä, että kuvttelette olevanne muiden yläpuolella...

Alkuperäinen kirjoittaja lumihiutale82:
Alkuperäinen kirjoittaja siwan kassa:
aika hyvät palkat teillä! kauanko kestää opiskelu?

vähän eri tasoista hommaa kuin sinulla.... =)

No jopas kivasti sanoit!!!*monttu auki*
Kuule sormi menis suuhun sullakin,jos ei kassahenkilöitä kaupoissa yhtäkkiä oliskaan.

anteeks :ashamed: mutta mua oikeesti jo nyppii ku kaikki puhuu et kuinka hyvää palkkaa saa...mutta sellaset ei vaan tiedä miten raskasta hommaa hoitajat tekee.....saahan tästä työstä lisiä...mutta ne on ihan naurettavia....saunotuslisä 0,13centtiä tunti ja yleensä ihan koko vuoro saunotetaan vanhuksia pari kertaa viikossa

Yhteistyössä