Kumi rikki eilen illalla, auttaako jälkiehkäisy jos haen heti klo 12 tänään??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Poks voi ei
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Poks voi ei

Vieras
Eilen huomattiin seksin jälkeen että kumi oli mennyt rikki, eli jos haen tänään heti kun apteekki aukeaa klo 12 jälkiehkäisyn, niin mitkä on mahikset että ehtii estää raskautumisen? Mä olen sterilisaatiojonossa ja lapsiluku täynnä, hormonaalinen ehkäisy ei käy, siksi kumi käytössä. Koskaan ennen ei ole näin käynyt, nyt pelottaa ihan vietävästi.:(

Kaikki jotka tuon jälkiehkäsyn ottaneet, millaiset oireet siitä tulee? Kokemuksia nyt kehiin... Googlettelin tuossa ja joissain lähteissä sanottiin että jälkiehkäisy alle 24h sisällä otettuna ehkäiseen VAIN n. 60% raskauksista???

Ei kauheen hyvä fiilis tällä hetkellä.

Oon ite joutunut ottamaan yhteensä 4 je-pilleriä, kaikki hajonneiden kondomien takia. Eilen mulla kävi kanssa samalla tavalla taas vaihteen vuoks ja huomattiin se vasta kun mies oli jo lauennut. Mutta joo, je-pilleri estää raskauden alkamisen n. 98% varmuudella jos se on otettu sen 24 tunnin sisään, joten ei oo syytä pelätä. Tee se testi kuitenkin jos menkkoja ei näy.

Teininä tuli haettua kolme kertaa. Ei tullu koskaan mitään oireita.

Neuvovat kyllä apteekissa hyvin, heidän kuuluukin lain mukaan neuvoa...

72tuntiahan on se aika, kun pitää ottaa, 12 tuntia mielellään. Eli ihan hyvin olet aikahaarukassa.
Muistathan, että siittiöillä kestää liikkua sinne munanjohtimeen asti, ja jos sielä hedelmöittyminen tapahtuu, niin munasolulla kestää vielä aikaa ennen kuin se tulee kohtuun kiinnittymään. Eli ei vielä mitään kiirettä ja hätää.

Mites kuparikierukka...? Sen vissiin saa apteekista, ja käyt huomenna laitattamassa jossain? Ottavat sit samalla pois kun käyt sielä sterilisaatiossa?

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=khp00054

Mulle tulee niistä "normaalia kivuliaammat menkat". Siis vatsaa vääntää ja oksettaa ja ällöttää.

Mutta toimineet ovat, jokaisella kerralla, vaikken tietenkää apteekista niitä heti olekaan voinut hakea.

Yhteistyössä