Vaivaisiko tämä teitä muita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Olimme juhlissa ja 1,5v sai käsiinsä tämän emännän huulipunan ja onnistui tahrimaan sitä käsiinsä jonkun verran. Kun otin punan pois niin tyttö ainakin meinasi laittaa sormet suuhunsa, mutta kasvoissa ei minusta punaa näkynyt.

Nyt stressaan kuitenkin, että voiko lapsi saada vaikka herpeksen? Siis tuolla emännällä ei ollut mitään herpestä nyt enkä muista hänellä sellaista nähneeni, mutta onko tuossa silti sellainen mahdollisuus? Ja juolahtaisiko kellekään muulle edes miettiä tälläistä?

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Vaivaisi, jos kyseessä olisi minun huulipunani, jonka vieraan lapsi olisi muussannut :xmas:

Olin tulossa sanomaan, että enemmän mua olisi tuossa tilanteessa vaivannut juuri emännän huulipuna. Enpä ois tainnut olla ainoa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja maritu:
Mietitkö jokunen aika sitten myös sitä ystäväsi lapsen pyllynpesua?

Pyllynpesua? Mikäs juttu tää on?

Oli aiheena niin samansorttinen. Joku oli pessyt ystävänsä vauvan pyllyn pesemättä sen jälkeen käsiään. Hysterisoi mahdollisesta itselleen tarttuneesta hepatiitista muistaakseni.

Alkuperäinen kirjoittaja voiei:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Vaivaisi, jos kyseessä olisi minun huulipunani, jonka vieraan lapsi olisi muussannut :xmas:

Olin tulossa sanomaan, että enemmän mua olisi tuossa tilanteessa vaivannut juuri emännän huulipuna. Enpä ois tainnut olla ainoa.

No emäntä itse pahoitteli, että oli jättänyt ne meikit siihen ulottuville vaikka luuli tarkastaneensa paikat pikkuihmisten varalta. Sanoi kun menimme ja lapsia siinä "ohjeistin" että ihan rauhassa saa olla ja että heillä ei mitään ihmeellistä ole ulottuvilla. Toki silti katsoin perään, mutta en nyt ihan koko aikaa jokaista kolmea nähnyt.

Mietitkö jokunen aika sitten myös sitä ystäväsi lapsen pyllynpesua?

Pyllynpesua? Mikäs juttu tää on?

Oli aiheena niin samansorttinen. Joku oli pessyt ystävänsä vauvan pyllyn pesemättä sen jälkeen käsiään. Hysterisoi mahdollisesta itselleen tarttuneesta hepatiitista muistaakseni.

Nooooh... Ei se mitään. Voisin hyvin hysterisoida tuollaistakin sille päälle sattuessani. :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Voi kysykkö tosissas,eikö suomalaisilla oo 80%herpesviirs elimistössään....eli jostaki se kuitenkin tulee halusit tai et....

Kysyin. Enkä minä nyt jaksa uskoa, että se tartunta ihan väkisin jostain tulee ja vaikka se olisikin monella (piilevänä) niin ei se minusta sitä tarkoita, että se pitää ehdoin tahdoin hankkia. Tai että siitä pitäisi jotenkin iloita, kun se tulee. Ei minulla tai miehelläni ainakaan mitään aktiivista herpestä ole. Sen paremmin kuin sisaruksillani, heidän puolisoilla, vanhemmilamme tai ylipäätään melkein kellään läheiselläni.

Voi kysykkö tosissas,eikö suomalaisilla oo 80%herpesviirs elimistössään....eli jostaki se kuitenkin tulee halusit tai et....

Kysyin. Enkä minä nyt jaksa uskoa, että se tartunta ihan väkisin jostain tulee ja vaikka se olisikin monella (piilevänä) niin ei se minusta sitä tarkoita, että se pitää ehdoin tahdoin hankkia. Tai että siitä pitäisi jotenkin iloita, kun se tulee. Ei minulla tai miehelläni ainakaan mitään aktiivista herpestä ole. Sen paremmin kuin sisaruksillani, heidän puolisoilla, vanhemmilamme tai ylipäätään melkein kellään läheiselläni.

10 läheisestä 8 on se aktiivisena tai piilossa.......että mietippä sitä....pienistä sinäkin stressaat!!!

Alkuperäinen kirjoittaja iikkk:

10 läheisestä 8 on se aktiivisena tai piilossa.......että mietippä sitä....pienistä sinäkin stressaat!!!

Tajuatko kuitenkin, että ne joilla se on aktiivisena joskus niin sellaisen huulipunasta se voi tarttuakin. Esim. minun huulipunastani se ei tarttuisi, koska minulla sellaista ei ole koskaan aktiivisena ollut joten en voi tietää, että onko piilevänäkään.

Ja oishan se nyt vähän helvetin ikävää, jos 1,5veellä ois herpesrakkula huulessa.

No kai sä nyt näit että eukolla ei mitään huules ollu???????Soitappa ja kysy ettei viime kuus oo ollu????Mistä sitä koskaan tietää????Sä voit saada vaikka ovenkahvasta sen......ei muuta ku viiruksia välttelemän.!!!

Okei tuli erittäin selväksi, että kaikki te joilla ilmiselvästi herpes on aktiivisena aika ajoin niin vähättelette asiaa.

Mutta kiitos kuitenkin, ilmeisesti pelkoni on naurettava.

Okei tuli erittäin selväksi, että kaikki te joilla ilmiselvästi herpes on aktiivisena aika ajoin niin vähättelette asiaa.

Mutta kiitos kuitenkin, ilmeisesti pelkoni on naurettava.

Kai korvasit huulipunan jonka lapsesi tärveli. Itselläni huulipunat maksavat yli 30 euroa joten enemmän huolettaisi emännän harmi asiasta!