Hae Anna.fi-sivustolta

Kummalle aloitteen tekeminen kuuluu: miehelle vai naiselle?

Viestiketju osiossa 'Suhteita ja kohtaamisia' , käynnistäjänä Odotusta Pariisissa..., 19.08.2009.

1. On aika luopua vanhasta hapatuksesta eli siitä asiasta, joka kantaa montaa naista arjen pyörityksen, puurtamisen ja pettymysten keskellä. Muistosta siitä ajasta, jolloin mies aktiivisesti tarjosi seuraansa, näytti parhaat puolensa, katsoi kauniisti, halusi kosketella ja osoittaa hellyyttä, himoitsi palavasti ja tuntui siltä, että on maailman ihanin nainen hänelle.

Tällaistahan ei luonnollisesti naisen elämän kuulu olla, se on prinsessasyndrooma. On käärittävä hihat ja alettava töihin; urakalla tarjoamaan seuraansa umpimähkäisesti kelle tahansa varteenotettavalle miehelle silläkin uhalla, että joka yö saa loukattuna itkeä itsensä uneen.

Ja sitten kun joku miehenpuoli vikisten antautuu vietäväksi alkaakin kova työ seksikkäine alusvaatteineen, roolileikkeineen ja mitä näitä olikaan. Ja tämä on vasta alkua. Ansiotyö, kodin hoito, lasten hoito jne. jne. Jonka jälkeen muututtuaan vieläkin tylsemmäksi hän voi siinä sivussa sureskella miehen syrjähyppyjä ja/tai mahd. alkoholismia.

Lopputulema on: vittuuks siinä iniset, itsehän tätä kerjäsit.

2. Eivät naiset yleensä mitään kissa-hiirileikkejä harrasta. Jos ovat kiinnostuneita lähtevät kyllä treffeille, antavat puhelinnumeron jne. kun näitä rohkeasti ja kohteliaasti (siis ei ylimielisesti ja ohimennen tyyliin v...tun välii sinänsä) kysyy.

Ja sinulla siis oli nainen, joka oli tällainen mieleisesi aktiivinen henkilö, mutta et osannut arvostaa. Kas kas...

3. Mies50 Vierailija

Ymmärrän mielipiteesi siinä valossa että pidät vieviä miehiä voimakkaina ja seksikkäinä. Nimittäin minäkin pidän voimakkaita ja aloitekykyisiä naisia erittäin seksikkäinä. Heissä vaan on jotain joka heijastuu elämän muillakin alueilla.

4. Minä en soita Vierailija

No oikeastaan kyse ei tällä kertaa ole seksistä (tai ehkä onkin) vaan siitä, että mies on vaan no, mies. Minusta se vaan on huomattavasti luonnollisempaaa mieheltä tehdä aloite koska miehet ovat luonnostaankin jo vahvempia ja miehissä on enemmän testosteronia:) Mutta minä olenkin sellainen naisellinen nainen, enkä voi biologialleni mitään. Minusta on kovin outoa jos mies tuntee vetoa kovin miehekkäisiin naisiin. Tunnetustihan kaikenmaailman rekkakuskilesbot käyttäytyy kuin miehet. Toki osaan monessa muussa asiassa olla aloitekykyinen. Ja se naisen vahvuushan mitataan tunnetusti siinä kuinka nainen kestää arjen painetta, naisen voimakkuus on siis lähinnä henkistä kanttia. Suorastaan vituttaa kaikenmaailman miesneidit jotka odottaa, että nainen tulee ne kotoa hakemaan. Ei sitä naista tarvitse tukasta luolaan raahata mutta jonkinlainen ensikontakti mieheltä olisi suotavaa jos nainen on myöskin osoittanut hieman kiinnostusta. Kyllä mieskin saa nykyään jotain tehdä. En minä mieheksi halua itseäni tuntea:) Enkä varsinkaan kenenkään miehen äidiksi:)

5. Tämän vahvoista naisista pitävän miehen ikä kertoo, miksi. Nuorena mies tietenkin juoksee seksikkyyden perässä, mutta kun ikää ja vaivoja tulee eikä pikkuveikkakaan enää niin innoissaan pongahtele tarvitaan luonnollisesti "vahvaa naista". Siis ellei ihan vielä lähihoitajaa niin asioiden reeraajaa kumminkin.

Ja tätä näköjään tarjotaan myös nuorille naisille. Ettei kuten tuolla ylempänä totesin, naiselle jäisi edes niitä muutamaa kultareunuksista muistopilveä ennen kuin elämä vastuunkantajana ja perheen huoltajana lyö lyttyyn. No mitäs, oppivat vielä vaatimaan miestä jatkamaan alun linjoilla. Turvallisempaa, että muija ottaa heti aktiivisen osan ja on jo sikälikin suhteen alusta asti ikäänkuin altavastaajana.

6. 36v/m Vierailija

Mietitäänpä asiaa miehen kannalta. Mistä mies tietää, onko nainen kinnostunut vai ei, jos nainen ei osoita kiinnostustaan ? Tänä päivänä ei ole mitenkään harvinaista, että nainen on kiinnostunut (ei vain kerro sitä), mutta ulkoinen olemus tai käytös voi kertoa täysin päinvastaista (leikitään vaikeasti tavoiteltavaa, etc.).

Koska mies ei ole ajatustenlukija, yleensä ensipäätelmät tehdään ulkoisen olemuksen/käytöksen perusteella...

7. Mies_82 Vierailija

Mielenkiintoista, että kun mies ilmaisi haluavansa aloitekykyisen naisen häntä haukuttiin heti miehekkäistä rekkalesboista kiinnostuneeksi ja impotentiksi, joka tarvitsee hoitajaa.

Myös aloitekyvyn puute naisella rinnastettiin naiselliseksi, eli hyväksi ominaisuudeksi. Tietysti miehellä vastaavanlainen käytös olisi halveksittavaa akkamaisuutta.

8. Mies 50 Vierailija

No enhän minä tarkoittanut mitään rekkakuskinaista, mustat farkut, ketjuja lanteilla, pakettiauton kokoinen.....ei, ei.
    Tahkoitin että nainen on itsevarma, ottaa, tai ainakin ilmaisee halunsa suoraan. Ei heittäydy mihinkään "ota sinä, minä vikisen"-rooliin. Sekin kyllä ajoittain käy, sängyssä.....tai keittön pöydällä, missä tahansa.
    Ja sinähän sen juuri kerrot viestissäsi: jos nainen on myöskin osoittanut hieman kiinnostusta. Siinä se.
    Onkin hienon hieno ero sillä näyttääkö nainen kiinnostuneelta, vai heittäytyykö flegmaattisesti vain odottamaan että joku kerää kypsät marjat, tai yrittää.
    Niin, etten tarkoittanutkaan mitään rekkanaislesboylipainoistakaljaajuovaatappelijaa.

9. Siimanainen Vierailija

Ei ole luonnonlakia, jonka mukaan toinen sukupuoli olisi aloitteentekijä. Kumpi vain voi tehdä aloitteen, molempi parempi, jos oikea pari löytää toisensa. Ihmisistä tämäkin kiinni. Olkoon prinsessasyndroomat tai mitä vaan, minua on aina kiehtonut määrätietoiset "minä tiedän mitä haluan" -miehet. Se on viehättävä piirre miehessä ja synnyttää kiinnostuksen. Tämä on henk.koht. mielipiteeni, ei kaikkien naisten.

Leikkii vaikeasti tavoiteltavaa. Tai ei leiki, on sitä. Vaikeasti tavoiteltava. Hyvää kannattaa odottaa ja sen eteen pitää tehdä töitä. Tämä pätee asiaan jos toiseen.

10. Mies_82 Vierailija

No kyllä niitä töitä kannattaa sen eteen tehdä, mutta ei kannata mitään jäädä odottelemaan. Kannattaa ottaa itselleen se mitä haluaa. Jos on todella tärkeää se miehen aloite, niin sillä rajoittaa valtavasti niiden miesten joukkoa, joiden kanssa voi suhteeseen päästä. Mutta jos se on ehdottomana vaatimuksena, niin ei kai sille mitään voi. En kyllä itse haluaisi rajoittua seurustelemaan niiden jotka lähestyvät minua, vaikka naiset olisivatkin aktiivisia sellaisessa. Sehän menisi vain odotteluksi josta ei ole mitään takeita.

11. Mies_82 Vierailija

Lisäksi tuo vaikeasti tavoiteltavana olemisen toimiminen miehiin on ihan myytti. Sellainen saattaa tehota naisiin, koska mies osoittaa sillä tavalla kai olevansa jotenkin naisen yläpuolella. Naiset haluavat aina seurustella "ylöspäin", eli itseään jollakin tavalla paremman kanssa. Sen vuoksi sellainen käytös voi heihin tepsiä.

Miehet eivät kiinnostu samalla tavalla, kuin naiset. Miestä ei yleensä kiinnosta kovin paljon naisen "voima" eli esim. rahat tai asema, vaan tietty luonne ja ulkonäkö (karkeasti yleistettynä.)

Tämä vaikeasti tavoiteltavan leikkiminen on sama, kuin luulisi miesten pitävän naisissa tärkeimpänä ominaisuutena kaikenlaista voimakkuutta. Eli turhaa oman mittatikun soveltamista toiseen. Ottakaa selvää siitä, mikä oikeasti toimii, sukupuolet ovat erilaisia.

12. öhöm Vierailija

^Siinäpä tulikin kaikki olennainen pähkinänkuoressa, komppaan!

Aloitteen tekee se, joka ensin uskaltaa. Huonoimmassa tapauksessa kumpikaan ei uskalla, vaan juttu kuivahtaa jo alkumetreille. Naiset puolustelevat päättömästi omaa arkuuttaan/itsetunnon puutettaan jollain "olen nainen ja biologiani käskee minun vilkuilla kainosti ripsieni raosta" - puheilla.

Kommunikaatio toimii, kun kumpikin haluaa tulla puolitiehen vastaan, eli tekee aloitteita ja vastaanottaa niitä tasapuolisesti. Jos toista joutuu koko ajan henkisestä noutamaan jostain vuorelta, ketä se jaksaa kiinnostaa?

13. Siimanainen Vierailija

14. "Nimittäin minäkin pidän voimakkaita ja aloitekykyisiä naisia erittäin seksikkäinä. Heissä vaan on jotain joka heijastuu elämän muillakin alueilla." Mies50

"Tämä vaikeasti tavoiteltavan leikkiminen on sama, kuin luulisi miesten pitävän naisissa tärkeimpänä ominaisuutena kaikenlaista voimakkuutta." Mies82

15. minä vaaan Vierailija

16. Mies_82 Vierailija

Ei siinä ole ristiriitaa. Aloitekykyinen nainen ei ala leikkimään vaikeasti tavoiteltavaa.

En myöskään väittänyt voiman olevan huono asia naisessa. Ainoastaan, ettei se ole mielestäni (yleistettynä) miehille niitä tärkeimpiä. Ei sitä ainakaan kannata osoittaa vaikeasti tavoiteltavana olemisella.

17. Mies_82 Vierailija

18. Minä en soita Vierailija

Miehet ovat kautta aikojen olleet niitä jotka tekevät sen aloitteen. Miksi se asia muuttuisi edelleenkään yhtään mihinkään? Edelleenkin ne naiset ovat vähemmistöä jotka tekevät aloitteen. Mutta enemmistö miehistä tekee vieläkin sen aloitteen. Ihan vaan siksi, että mies on mies. Ja nainen on nainen.

19. Siimanainen Vierailija

20. Siimanainen Vierailija

21. Mies_82 Vierailija

Mielestäni sillä ei ole juurikaan väliä mikä on ollut perinteenä. Eivätkö naiset ole aika kovasti pyrkineet pois siitä perinteisestä naisen mallista, joka oli varmaankin voimassa vuosituhansia?

Miksikö miehen aloite muuttuisi mihinkään? No ei sen tarvitse mihinkään muuttua. Itse kyllä teen aloitteita mielelläni, koska tavoittelen sitä mitä haluan. Ei minulla siis ole mitään sitä vastaan, että miehet tekevät aloitteita. En olisi nykyiseenkään tutustunut paremmin, jos en olisi aloitetta tehnyt.

Olen kuitenkin sitä mieltä, että aivan yhtä hyvin naiset voivat valita sellaisia miehiä, jotka heitä kiinnostavat ja tehdä aloitteen. Ei siihen ole mitään estettä. Minusta perinteisiin vetoaminen kuulostaa vähän tekosyyltä, kun niitä perinteitä kuitenkin toisaalla heitetään surutta romukoppaan.

"BTW. Määrittele hyvä suhde."

Sellainen suhde, joka tuntuu molemmista niin hyvältä ja toimivalta, että he haluavat pysyä siinä.

22. Olen varmaan tässä asiassa aika vanhanaikainen, vaikka ikää vasta 26. Kannatan tasa-arvoa parisuhteessa, mutta jotenkin odotan, että mies on se, joka ottaa ratkaisevan askeleen. Esimerkiksi jos on ollut flirttiä ilmassa, niin on se vaan jotenkin niin miehekkään seksikästä, kun mies on se joka pyytää kahville. ei voi mitään.

23. Mies75 Vierailija

24. Mestari75 Vierailija

En ole oikeastaan koskaan tehnyt aloitteita naisten suhteen. Olen jotenkin huono valitsemaan sen oikean naisista, joten minun on pakko jättää valinnan tekeminen naisille. Naiset ovat parempia ihmistuntijoita, joten valinnan jättäminen heille tuntuu järkevältä. Uskon saavuttavani kestävämmän suhteen tällä tavalla kuin että itse iskisin naisen.

25. Järki ja tunteet Vierailija

Minun mielestäni aloitteen tekeminen kuuluu miehelle, ainakin on kysymys vakituisen seurustelu-
    suhteen aloittamisesta. On vaan jotenkin parempi juttu, että mies tekee ratkaisevan askeleen.
    Kun minulla alkoivat nuorena naisena hormoonit hyrräämään ja aloin olla tosissani kiinnostunut
    miehistä, niin tein jo lukioikäisenä aloitteen ja minä jouduin naurunalaiseksi, kun nuori kaveri kertoi siitä kaikille, ihan koko koulu sai tietää siitä.
    Minun ruotsinopettajani sanoi, että miehen kuuluu tehdä aloite seurustelun suhteen, joten olen hyvin sisäistänyt tämän asian, enkä ole 25-vuotiaasta ylöspäin tehnyt aloitetta itse seurustelun
    suhteen. Olen toki kauniiksi ja hyvännäköiseksi sanottu nainen, muttei se vaikuta asiaan. Viime
    vuonnakin eräs yli 50-vuotias mies kertoi minulle, että hän haluaa tehdä aina aloitteen itse
    seurustelun suhteen. Hän sanoi myös, että häntä ärsyttävät itseään tyrkyttävät naiset. Esim.
    hänen työpaikallaan naiset keksivät tikusta asiaa ja tulevat jatkuvasti vain lainaamaan kynää.
    Olen kuullut myös tällaisen tosijutun: Joku nainen oli ollut pitkään ihastunut johonkin hänen
    työpaikallaan olevaan mieheen ja oli sitten työpaikan pikkujouluissa juonut itsensä humalaan ja
    käynyt käsiksi suoraan miehen sukukalleuksiin ja oli toki ymmärtänyt nolostua itsekkin. Nainen
    nolostui niin paljon että irtisanoutui työstään eikä edes kehdannut mennä hakemaan omia henkilökohtaisia tavaroitaan työpaikaltaan. Kyllä kannattaa hallita ja hillitä itsensä, oli sitten
    selvinpiäin tai humalassa, ettei käy kuin sille Närpiön miehelle Ruotsin suurlähetystössä.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri