Kummallista käytöstä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rytkäätys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Rytkäätys

Aktiivinen jäsen
08.10.2007
11 055
2
36
Savon syämmessä <3
Minä olen tässä ihmetellyt sellaista ilmiötä johon olen törmännyt raskausaikanani useaan otteeseen. Kyseessä on yksinhuoltajien naljailu, mutta painotan tässä että ystävissäni on yksinhuoltajia, jotka eivät missään nimessä tähän kastiin kuulu, mutta poikkeuksia on!

Siis me odotamme mieheni kanssa vauvaa syntyväksi kesäkuussa, raskaus oli suunniteltu ja toivottu ja mies on mukana odotuksessa. Joidenkin tuttujeni raskaudet ovat olleet ns. vahinkoja ja miehet eivät ole halunneet olla mukana lapsen elämässä juuri mitenkään. Kuitenkin naiset ovat itse tehneet ratkaisunsa ja mielestäni hienosti pärjänneetkin =)

MUTTA, mikä ihmeen naljailu se pitää olla jokaiseen mahdolliseen väliin käynnissä siitä miten "teillä on helppoa kun on kaksi", "sinä olet niin paljon paremmassa asemassa", "mietipä jos oisit yksin miten vaikeaa olisi", "ole onnellinen kun olet noin onnekas" jnejne!

Minä olen aina arvostanut yksinhuoltajia ja en ole mitenkään hehkuttanut tätä meidän perheonnea, vaikka toki tiedän että minulla on asiat hyvin. Mutta jokainen näistä vittuilijoista ovat tehneet ITSE valintansa ja nyt kuvittelevat että heidät pitäisi nostaa jollekin jalustalle ja pitäisi pyydellä anteeksi että me olemme toimineet näin "vanhanaikaisesti". Kyllä oksettaa tuollainen käytös! En todellakaan ala vertailla tilanteitamme, jokainen on oman onnensa seppä.

Toi on niin inhottavaa, että kun olet onnellinen, ne yrittää sumentaa sun onnea tolla valituksellaan.

mulla yksi lapseton ja priton ihminen teki tota samaa ja tekee aina kun tavataan. kertoo mule aina, miten helppoa on, kun mulla on mies ja olen vielä saanut lapsiakin. vaikka silläkin olis mies, jos se ei aina käyttäytyis ku joku hirmulisko.

Sitten ei jotenkin ilkeä näille ihmisille kertoa mitään "iloisia" juttuja meistä kun siihen heti huokaillaan että "voi kun joskus itsekin..." Pitää vissiin rueta ottamaan vähän hajurakoa tuollaisiin tyyppeihin. En minä ala tämän tilanteen takia nöyristelemään ja olemaan "sorry".

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Katkeruus ja kateus on ehtymättömät kotimaiset luonnonvarat. JOskus ne ilmenee ystävyys suhteissakin jollain tapaa, jos ei muuten, niin piilovittuiluna tietyistä asioista :|

Nimen omaan tuo piilovittuilu on oikea sana! Mutta kun se tehdään niin typerän avoimesti!
Sama juttu koskee myös raha-asioita. Me olemme molemmat töissä ja meillä on ihan hyvät tulot, niin nämä samat ihmiset sanovat että "On se helppoo kun on varaa käydä esim. kosmetologilla". Itse olen aikoinaan ja tälläkin hetkellä opiskellut ja itse rahani ansaitsen! Ja kummasti joka kuukausi heille kelpaan rahan lainaajaksi... Kukaan ei ole käskenyt tekemään lapsia ennen kuin on koulutus ja vakaa parisuhde. Siis siinä ei ole mitään väärää, mutta ei pidä tulla valittamaan omaa kurjuutta koska itse jokainen valintansa tekee.

Toi muuten toimii molemmin päin..en nyt tarkoita että te tekisitte sitä, vaan yleisesti..

Se on kiva kun olet (ollut siis, en enää ) kahden lapsen yh, ja saat kuulla kokoajan et "helppoahan sulla on kun saat tukia ja apua" "sullahan on aina vapaita viikonloppuja kun lapset on hoidossa" "mä en ymmärrä miks ei muka äiti voi pitää kunnostaan huolta ja käydä vaikka kuntosalilla pari kertaa viikossa, ei se nyt niin hankalaa voi olla"

hmm..mitä tukia saa työssäkäyvä yh? ei nyt niin kamalasti kuitenkaan, mitä vapaita viikonloppuja kun isä ei ota lapsia? milläs menet kuntosalille, otatko lapset mukaan?

molemmissa tapauksissa inhottavaa ja ärsyttävää ;)

Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu:
Toi muuten toimii molemmin päin..en nyt tarkoita että te tekisitte sitä, vaan yleisesti..

Se on kiva kun olet (ollut siis, en enää ) kahden lapsen yh, ja saat kuulla kokoajan et "helppoahan sulla on kun saat tukia ja apua" "sullahan on aina vapaita viikonloppuja kun lapset on hoidossa" "mä en ymmärrä miks ei muka äiti voi pitää kunnostaan huolta ja käydä vaikka kuntosalilla pari kertaa viikossa, ei se nyt niin hankalaa voi olla"

hmm..mitä tukia saa työssäkäyvä yh? ei nyt niin kamalasti kuitenkaan, mitä vapaita viikonloppuja kun isä ei ota lapsia? milläs menet kuntosalille, otatko lapset mukaan?

No on todellakin, ja ajattelematonta tuommoinen!
Mutta se tässä minua just ärsyttää kun olen nämä paskapuolet YH:den elämässä ymmärtänyt ja vieläpä koettanut parhaani mukaan auttaa rahallisesti ja lapsenvahtina toimimalla, mutta silti saa vain paskaa niskaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Rosalee:
Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu:

No on todellakin, ja ajattelematonta tuommoinen!
Mutta se tässä minua just ärsyttää kun olen nämä paskapuolet YH:den elämässä ymmärtänyt ja vieläpä koettanut parhaani mukaan auttaa rahallisesti ja lapsenvahtina toimimalla, mutta silti saa vain paskaa niskaan.

juu, ymmärrän..

toiset ihmiset tosiaan on sellaisia et aina valitetaan ja arvostellaan muita, oli aihetta ja vaikkei olisikaan.

Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:
Toi asenne ei johdu siitä on yh vai mikä, vaan elämän asenteesta muuten vaan. On ihmisiä, jotka kokee aina jäävänsä jostain paitsi.

Niin, se on totta. Mutta kun nyt tuntuu et on oikein hampaisiin joutunut kun on se mies ja hyvä toimeentulo. Ja ei siitä ketkään muut oo vittuillu...

No mulle vittuilee yks semmonen ikineitsyt. Ja vielä kun tiedän, mitä mieltä se oli siitä, että tulin raskaaksi ennen naimisiinmenoa. ja sit vielä on kade. :headwall: (seurakuntatausta)

Toi asenne ei johdu siitä on yh vai mikä, vaan elämän asenteesta muuten vaan. On ihmisiä, jotka kokee aina jäävänsä jostain paitsi.

Niin, se on totta. Mutta kun nyt tuntuu et on oikein hampaisiin joutunut kun on se mies ja hyvä toimeentulo. Ja ei siitä ketkään muut oo vittuillu...

No mulle vittuilee yks semmonen ikineitsyt. Ja vielä kun tiedän, mitä mieltä se oli siitä, että tulin raskaaksi ennen naimisiinmenoa. ja sit vielä on kade. :headwall: (seurakuntatausta)

Hehheh! Ei mekään muuten olla naimisissa. Häät ois tarkotus pitää kesällä 2009. Eli sehän vois vittuilla mullekin :laugh:

Hehheh! Ei mekään muuten olla naimisissa. Häät ois tarkotus pitää kesällä 2009. Eli sehän vois vittuilla mullekin :laugh:

No mähän menin heti ku kuulin olevani raskaana. sehän se, ei se siitä vittuile, sen se jättää sanomatta, vaan siitä, ettei itse löydä miestä. Ei varman löydä ku on aina niin hapan ja semmonen kuivakka. sen mielestä lyhyt hame on semmonen, mistä näkyy nilkat.

Yhteistyössä