Kumman ostaisit (asuntoasiaa)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mulju
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Mulju

Jäsen
22.03.2006
495
0
16
http://kuluttaja.etuovi.com/crometapp/product/realties/common/public/search/item/item.jsp?portal=eo&.pkg=12160291509770&.pkg=12160291946940&.pkg=12160291509580&list_id=12160291977320&itemcmd=move12&itemgroup_id=50.1&itemgroup_id=50.7&item_id=41.1004969

vai

http://kuluttaja.etuovi.com/crometapp/product/realties/common/public/search/item/item.jsp?portal=eo&.pkg=12160308779550&list_id=12160308807740&itemcmd=move3&itemgroup_id=50.1&itemgroup_id=50.7&item_id=41.1031191

Ja perusteluja sit vähän kans, kiitos :flower:

Tuossa isomassa tosiaan on vain 2,5 neliötä enemmän, mut silti se näyttää ainakin paperilla jotenkin isomman tuntuselta.

Eka sijaitsee noin 8km Oulun keskustasta, toi jälkimmäinen 20km päässä. Ekasta matkaa miehen työpaikalle 5 min, toisesta 15min. Mulle on tällä hetkellä sama missä päin asutaan kun olen kotosalla pojan kanssa :D

kivat kustannukset tos isommas, vielä lainanmaksun päälle :o

Hoitovastike: 145,00 ? / kk
Rahoitusvastike: 366,80 ? / kk
Yhtiövastike: 511,80 ? / kk

jaa, ja en ostais kumpaakaan, koska en taho rivitaloa ;)

Minusta eka parempi ja siedettävä matka keskustaankin :)

Pohjakuvat oli tietty vähän söheröjä, mutta tuossa ylemmässä on jotenkin selkeämpi/erilaisempi idea, tuo kiimingin kohde on tehty "samalla kaavalla" kuin kaikki muutkin, vähän kekseliäämpi pohja siis tuossa ekassa.

Mutta ohhoh tuota yhtiövastiketta!!!
Mitäs se on tossa kakkos kohteessa? Voi vitsi, tuo kyllä pyörtäis mun ostoaikeet...

Alkuperäinen kirjoittaja Mejan:
kivat kustannukset tos isommas, vielä lainanmaksun päälle :o

Hoitovastike: 145,00 ? / kk
Rahoitusvastike: 366,80 ? / kk
Yhtiövastike: 511,80 ? / kk

jaa, ja en ostais kumpaakaan, koska en taho rivitaloa ;)

Vastike on 145? jos velkeosuuden maksaa ostaessa pois. Ylensä se tulee halvemmaksi niin. Jos tuohon hoitovastikkkeeseen 145? kuuluu huoltoyhtiön palvelut, vesimaksut yms, niin se on ok. Jos taas ei, se on kova vastike uudesta asunnosta.

Alkuperäinen kirjoittaja Mulju:
Tuossa isomassa tosiaan on vain 2,5 neliötä enemmän, mut silti se näyttää ainakin paperilla jotenkin isomman tuntuselta.

Eka sijaitsee noin 8km Oulun keskustasta, toi jälkimmäinen 20km päässä. Ekasta matkaa miehen työpaikalle 5 min, toisesta 15min. Mulle on tällä hetkellä sama missä päin asutaan kun olen kotosalla pojan kanssa :D

Katsoisin päivähoito- ja etenkin koulumatkojen kannalta. Niillä ei ole vielä väliä, mutta aika kuluu nopeasti.

Selvittäisin ekan kohdalla mikä on suunnitelma tontin suhteen. Onko tarkoitus, että yhtiö ostaa tontin myöhemmin? Vuokkratontti ainakin täällä pk-seudulla on todella riskaabeli, koska vuokra saattaa noustessaan johtaa asumiskulujen rajuun kasvuun. Siellä vuokrat eivät ehkä ole ihan samoissa lukemissa, mutta asia kannattaa huomioida jos etsii pitkäaikaista asuntoa.

Tossa alemmas on vastike 70e/kk, mutta siinä on sähkölämmitys, joten sähkö olis noin 100e/kk.

Isomman asunnon vastikkeeseen kulunee kaikki kiinteistöhoidot ym, vedestä en ole varma.

Molemmissa kohteissa on päiväkoti ja koulu lähellä. Samoin ruokakauppa.

Ja toi pumppuhuone- huomio oli hyvä, täytyy pistää ylös :laugh:

Minua miellyttää ehdottomasti enemmän ekan pohja, se on selkeä ja toimiva, keittiöstä on luonnollinen yhteys olohuoneeseen, kun näkee läpi talon tulee tilan tunnetta. Kumpikin makuuhuone omassa rauhassaan kun pesutila on niiden välissä. Ekaan saatu kivasti vielä vaatehuone ja eteisessäkin on runsaasti kaappeja.

Yhtiövastike ei ole suuri, jos velkaosuuden maksaa pois. Joten ekan valitsisin.

Tokan. Ensinnäkin on halvempi, pienemmät asumiskulut ja laittamalla takan (takkavaraus) saa sähkökuluja pienemmäksi. Tokassa talo myös rajoittuu puistoon, joten ainakaan sillä puolella ei ole muita taloja.

mie ottaisin ekan ja ihan vain sen takkii et on erillinen vessa sekä myös kylppärissä vessa. En vain pidä yhtään, jos ainut vessan sijoitettu pesuhuoneen ja saunan kuumuuteen.

Yhteistyössä