Kumman "puolia pitäisi", kun sisarukset riitelee?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Onnsku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Onnsku

Aktiivinen jäsen
12.01.2007
7 767
0
36
Kasvatuksessa pitäisi olla johdonmukainen ja pitää joku yksi ja oikea tapa, jossa pysyä..

Mutta mitä te teette, jos sisarukset tappelevat esim. jostain lelusta? Pitääkö sille lelun omistajalle sanoa, että "anna nyt toisenkin pitää sitä" vai sanoa sille toiselle, että "älä ota, se on isoveljen lelu"?

Vaikea olla puolueeton. Sitten jos joka toinen kerta kieltää toista ja joka toinen kerta sitä toista niin eihän siinä ole mitään opettavaista :/

Helposti pitää riitatilanteissa pienemmän puolta, mutta .. aaarrgh. Pakkoko noitten on aina kinata jostain :headwall:

ei voi olla kummankaan puolella. anna niitten ratkasta ristiriidat itse, puutu vaan jos on todellista syytä. jos tappelu lelusta on kovaäänistä ja häiritsee sua niin lopeta se tappelu ottamalla ko. lelu pois. puutu siis molempien huonoon käytökseen (=riitely) äläkä mee mukaan kummankaan puolelle lasten kinaan.

Minä lähden siitä,että kenenkään kädestä ei viedä leluja,mutta molemmilla on ne muutamat niin tärkeät että suosittelen antamaan sen omistajalleen takaisin.Meillä kun porukan pienin taitaa yleensä olla se syypää melko monen kinan alkamiseen,niin yritän parhaani mukaan olla olematta hänen puolellaan.

Alkuperäinen kirjoittaja nedra:
Minä lähden siitä,että kenenkään kädestä ei viedä leluja,mutta molemmilla on ne muutamat niin tärkeät että suosittelen antamaan sen omistajalleen takaisin.Meillä kun porukan pienin taitaa yleensä olla se syypää melko monen kinan alkamiseen,niin yritän parhaani mukaan olla olematta hänen puolellaan.

Meillä on esikoisen huoneessa Lego-projektit meneillään ja pienempi menee aina rikkomaan ne. Siitä tulee älytön sota. Kyllä näistä selvitään, mutta pisti vaan miettimään, että eikö tähän ois joku keino, jotta itse olisi ns. reilu. Ei raaskisi noita miljoonia legoja viedä poiskaan, kun ne on kuitenkin toiselle niin tärkeitä.

Riippuu tavarasta ja siitä missä ollaan ja mitä leikitään. Kysyisin, kummalla lelu oli ja hän sa sitä pitää, tai sitten jos lelu oli "vapaa" saa se sen pitää joka sen otti vaikka se "olisi sen toisen"... Ymmärsikö kukaan..?

Meidän kuopuksen ei tarvi muuta, kun katsoa tuimilla silmillä ja sisko ja veikka kantaa kaiken eteen kultatarjottimella :D

Alkuperäinen kirjoittaja Florence:
Alkuperäinen kirjoittaja nedra:

Meillä on esikoisen huoneessa Lego-projektit meneillään ja pienempi menee aina rikkomaan ne. Siitä tulee älytön sota. Kyllä näistä selvitään, mutta pisti vaan miettimään, että eikö tähän ois joku keino, jotta itse olisi ns. reilu. Ei raaskisi noita miljoonia legoja viedä poiskaan, kun ne on kuitenkin toiselle niin tärkeitä.
Ok,kieltäisin pienempää rikkomasta,mutta jos ne olisi jätetty ihan selvästi levälleen,niin mun mielestä silloin niillä saa leikkiä.