Kumman reaktion tämä siussa aiheuttaisi?

Senni Tonnika

Aktiivinen jäsen
28.11.2006
16 113
3
36
Normaalisti äitisi ostaa aina Jouluisin lahjat sinulle ja sisaruksillesi. Nyt teidän välit ovat hieman huonot olleet jo jokusen vuoden vaikka olet sisarustesi kanssa koittanut parantaa niitä. Ajattelit kuitenkin, että Jouluna on kiva antaa lahjoja ja annat äidillesi hienon lahjan. Äiti ei kiitä lahjasta, etkä saa äidiltäsi mitään lahjaksi. Saat myöhemmin tietää muualta, että äitisi ei antanut lahjaa ihan vain siksi, että halusi näpäyttää sinua, että huomaisit kuinka huonot välit teillä on. Kumman reaktion tuo tieto siussa aiheuttaisi?

a) rupeat ajattelemaan, että välit todella on huonot ja haluat tehdä asialle jotain?

b) Se, että äitisi näpäyttää sinua kuin jotain lasta, alkaa entistä enemmän ärsyttämään ja siulle tulee olo, että vielä vähemmän haluat nähdä äitiäsi ja koittaa parantaa välejä?

Vähän niin kuin B-vaihtoehto, ikävä kyllä. Kyllä sen äidin pitäisi olla aikuisempi kuin minä.
Jos äiti on noin lapsellinen, niin mahdollisesti voisin harkita myös vaihtoehtoa a. Jos yrittäisin fiksusti ajatella.
Mutta en mä varmaan ajattelisi fiksusti ja vaihtoehtoni on B.

Vähän niin kuin B-vaihtoehto, ikävä kyllä. Kyllä sen äidin pitäisi olla aikuisempi kuin minä.
Jos äiti on noin lapsellinen, niin mahdollisesti voisin harkita myös vaihtoehtoa a. Jos yrittäisin fiksusti ajatella.
Mutta en mä varmaan ajattelisi fiksusti ja vaihtoehtoni on B.

Kyllä varmaan olisi B täälläkin, vaikka tilanne sinällään on kyllä mahdoton. Meidän perheessä on vanhemmat aina tajunneet että he ovat niitä vanhempia ja käyttäytyvät sen mukaan. Pikkukakarajutut jätetään sinne kakaraikään ja jos vaikka aikuisikäisetkään lapset ei käyttäydy täydellisesti, niin on se äiti silti äiti, eikä mikään kilpakumppani, jonka kuuluu "antaa takaisin". Samaa kaavaa toivoisin pystyväni toteuttamaan myös omien lasten kohdalla.

Ihan raivostuttaa kun tiedän joitakin tapauksia kun lapsi on "niiiin hankala" ja sen takia niitä sitten syrjitään, sorsitaan ja jopa hylätään. On se sitten hienoa, kun aikuiset ihmiset tajuaa lapsen huonosta käytöksestä vain sen, että lapsi ei ole täydellinen ja siitä sitten halutaan eroon :(

Juuh...kummasti tuo B kyllä on se johon itsekkin kallistuin... ja samoin siskoni.

ja tämän jälkeen äitini vielä oli appivanhempieni luona uutta vuotta viettämässä liki 300 km päästä lähellä meitä, eikä ilmoittanut mitään tulostaan, että olisihan se voinut edes lapsenlastaan tulla moikkaamaan vaikkei tytärstään kiinnostaisikaan nähdä... Mie tässä kovasti pohdin, et mitä tekisin pojun 4v synttäreitten suhteen...vajaa 2kk aikaa, eikä kiinnostaisi nähdä äitiä ollenkaan...

Alkuperäinen kirjoittaja Senni Tonnika:
Juuh...kummasti tuo B kyllä on se johon itsekkin kallistuin... ja samoin siskoni.

ja tämän jälkeen äitini vielä oli appivanhempieni luona uutta vuotta viettämässä liki 300 km päästä lähellä meitä, eikä ilmoittanut mitään tulostaan, että olisihan se voinut edes lapsenlastaan tulla moikkaamaan vaikkei tytärstään kiinnostaisikaan nähdä... Mie tässä kovasti pohdin, et mitä tekisin pojun 4v synttäreitten suhteen...vajaa 2kk aikaa, eikä kiinnostaisi nähdä äitiä ollenkaan...

no jopas on akalla pokkaa! änkeää itsensä sinun miehen vanhemmille jouluksi eikä tule katsomaan lapsenlapsiaan ollenkaan vaikka tulee monen tunnin matkan päästä?

Alkuperäinen kirjoittaja no huh:

no jopas on akalla pokkaa! änkeää itsensä sinun miehen vanhemmille jouluksi eikä tule katsomaan lapsenlapsiaan ollenkaan vaikka tulee monen tunnin matkan päästä?

uups. luin väärin. siis uusi vuosi on eri asia kuin joulu...

Ja kaiken lisäksi äiti valittaa, että kuinka huonosti myö tytöt häntä kohdellaan, kun ei ikinä kyläillä, eikä viedä lapsia hoitoon ym. Ja itse olen kuitenkin liki 30 vuotta saanut kuulla milloin mitäkin juttuja. Olen avioliiton korjausyritys, joka ei toiminut, voisin joskus edes näyttää normaalilta, perse on levinnyt ja voisin ruveta käymään jumpassa, kun menin naimisiin, eka kommentti äidiltä oli: ootko raskaana? kun rupesin odottamaan lasta, eka kommentti äidiltä oli: oliko vahinko? ym. ym. ym.

uups. luin väärin. siis uusi vuosi on eri asia kuin joulu...

Jouluna oltiin pappani luona porukalla.

Yhteistyössä