kumman valitsen (työpaikasta kyse)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apuja kiitos!!!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apuja kiitos!!!

Vieras
1 vaihtoehto olis sellanen et töitä ois 5 pvä viikossa noin 6,5 h ja palkkaa saisin kk noin 900 miinus verot. mut paikka ois vakituinen ja työajat kivat. paikka mukava, joustoa löytyy ja pomo erittäin kiva.

2 vaihtoehto ois sellanen et oisin sijainen ja koskaan ei ois tietoa töistä, välil saattais tulla jopa 9 pvä putkia. työaika pvässä sen 8 h, palkkaa sais kk jos jopa 1500 egee miinus verot. työajat ois pikkasen huonommat kuin ekassa, pomo ei yhtä kiva ja työstä saatetaan soittaa aamulla et tuu iltavuoroon.

1 ottaisin, koska mul 3 lasta, saisin olla niitten kaa enemmän, jaksaisin paremmin joka suhteessa, mjut rahallisesti olis tiukkaa.

2 ois rahallisesti tosi paljon parempi, mut oisin luultavasti vähän väliä väsynyt joka suhteessa.

en oikeesti osaa päättää, mut vakkaripaikkaa pitäis ilmoittaa 2 viikon sisällä mitä teen.

1 tuntuis niin hyvältä vaihtoehdolta, mut pärjäiskö sitä koko loppuelämän tollasella pikkupalkalla?
nooh mies kun saa taas muutaman kk päästä töitä niin alkais varmaan helpottaan rahallisesti.

ja kai sitä oppis miettiin rahan käyttöä, kun huomaa et rahat ei muuten riitä...

Tuo 1 vaihtoehto ois nyt sulle varmaan parempi, eikä kukaan pakota sua siinä loppuelämää olemaan. Elämäntilanteet muuttuu ja sit voi miettiä jotain muuta taas...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
1 tuntuis niin hyvältä vaihtoehdolta, mut pärjäiskö sitä koko loppuelämän tollasella pikkupalkalla?
nooh mies kun saa taas muutaman kk päästä töitä niin alkais varmaan helpottaan rahallisesti.

ja kai sitä oppis miettiin rahan käyttöä, kun huomaa et rahat ei muuten riitä...

Mun mielestä pienipalkkainen vakityö on parempi kuin suurempipalkkainen epävarma työ. Ja jos tässä vaiheessa vielä onnistuiskin se, että työajat on mitä sattuu ja koska sattuu, niin entä jos sun miehes saa töitä niin onnistuuko lastenhoidon kannalta enää se, että joudutki yhtäkkiä tekeen pitkän työpäivän? Kun päiväkotiinkin pitää ilmoittaa ajoissa hoitoajat, ei sinne voi ihan muutaman tunnin varoajalla viedä. Mun mielestä kaikin puolin turvallisempi vaihtoehto lapsiperheessä on vakityö jossa on järkevät työajat.Itse en edes harkitsisi tuota toista.

1 vaihtoehdon. Oletko laskenut minkä % mukaan verotuksen? Se pienenee pienillä tuloilla. Samoin saatat saada asumistukea ja päivähoitomaksut on pienet. Laske nekin tuloksi :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
1 vaihtoehdon. Oletko laskenut minkä % mukaan verotuksen? Se pienenee pienillä tuloilla. Samoin saatat saada asumistukea ja päivähoitomaksut on pienet. Laske nekin tuloksi :)

tota en muuten ees älynny.
luulen et veroprosentti ois 1 aika paljon pienempi, silloin ei ees päivähoitomaksut nousis taivaisiin. kiitti kuten myös muille, aika yksimielistä.

Yhteistyössä