Kumman valitsen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Unettomat yöt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

Unettomat yöt

Vieras
Olin suhteessa vuosia varattuun mieheen, rakastin häntä. Hän oli muuten todella hyvä mies, työteliäs, ei juonut, ei polttanut ei muuta vikaa kuin että petti vaimoaan. Vuosien saatossa minulla sitten viileni tunteet tyhjien lupausten myötä, joten pistin välit poikki. Hän rakasti minua edelleen. Nyt löysin uuden miehen, retku, juoppo ja kaikkea mahdollista, mut tosi hyvännäköinen ja aivan mahtava silloin kun on selvinpäin. Tykkään tyypistä aivan sairaasti ja hän haluaisi alkaa vakavasti seurustelemaan mutta en haluaisi elää loppuelämääni retkun kanssa. Nyt tämä varattu olisi valmis eroamaan jos vielä huolin hänet takaisin. Kumman valitsen? Voisiko tämä retku kenties asettua aloilleen ja rauhoittua? Mistä sen voi edes tietää? Entä sitten tämä varattu, kun se kerran on pettänyt, niin mistä voi tietää että pettääkö se uudelleen? Vai heitänkö kummankin nurkkaan ja etsin vain uuden miehen?

Se jälkimmäinen vaihtoehto on viisain. Ei siitä tule mitään jos on ensin vuosia pettänyt exää sun kanssa ja sitten kun sä löydät toisen, olisi muka valmis eroamaan. Ei kuitenkaan eroa jos sinä et häntä halua itsellesi. Et sinä sellaista nössykkää halua. Jos mies ei oikeasti haluaisi olla nykyisensä kanssa, hän kyllä eroaisi vaikkei uutta olisikaan valmiiksi katsottu. Et sinä halua sen nykyisen vaimon rooliin. Hän on pikkupoika, jolla on ollut äiti kotona ja tyttöystävä äidiltä salaa muualla.

Ja tää toinen.... Tuskin hänkään siitä muuttuu ellei ole valmis. Joskus tosin aikuistumista voi tapahtua myöhäänkin. Minkä ikäinen hän on? Onko hänellä millaisia suhteita takanaan? Tee hänelle selväksi, ettet halua olla retkun kanssa. Jos hän on valmis muuttumaan, voit alkaa olemaan hänen kanssaan. Mutta sitten vuosi-pari kunnollisen miehen elämää ennen kuin muutatte yhteen tai mitään. Jos vähänkin epäilyttää, niin se epäilys on se järjen ääni ja sitten kannattaa hylätä molemmat. Suhteita on vain vaikea hylätä ennen kuin ne on elänyt loppuun asti...