Kummasti sitä rahaa menee toisen lapsen tarvikkeisiin, vaikka ekan jäljiltä on vaikka mitä jäljellä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja shihtzu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

shihtzu

Aktiivinen jäsen
05.02.2008
1 878
0
36
En edes uskalla ajatella paljonko sitä meni ekan lapsen hankintoihin rahaa :)
Tosin tuo isompikin tarvii vähän väliä jotain uutta.

Nyt pitää hankkia tuplarattaat ja turvakaukalo, eka noista on jo hankintalistalla ja ostan ne käytettynä, mutta kaukalon kohtalosta ei vielä tietoa, ostanko uutena vai saisinko jostain käytettynä.

Sitten tuolle isommalle on hankinnassa oma sänky ja eräältä tutulta saan niitä ostettua kaksin kappalein nyt, joten ostan ne molemmat, on sitten pienemmälle valmiina, kun tarviihan sekin sen jossain vaiheessa.

Niin ja pitäisi hankkia vielä joitakin kestovaippoja, kun ajattelin tällä kertaa aloittaa osakestoilun ihan pienenä, esikoisella aloitettiin vasta 5-kuisena, joten ihan noita pienimpiä vaippoja ei mulla olekaan.

Meillä lähti esikoisella ollut turvakaukalo eteenpäin, kun se oli kaverilta lainassa, joten siksi sitä ei enää ole, joten uusi pitää hankkia.

Esikoisella olleista vaatteista olen osan myynnyt pois kirpparilla, mutta ison osan jätin varastoon, kaikkein kivimmat ja jotain olen ostanut kirppikseltä nyt, mutta ei noita vaatteita onneksi kauheasti tarvi uusia ostaa, jotain pientä vaan.

meillä on molemmat tyttöjä, ja olin tästä onnessani vaatteiden takia(kin) =) No, koot menee niin lähekkäin, esikoiselta jääneet vaatteet sopivat melkein samantien toiselle. Ja eipä kesävaatteilla tee nyt syksyllä paljo mitään :( Ihana toppapukukin jäi pieneksi, nyt joudun ostaa pienemmällekin SAMAN KOON haalarin! :o Ja ikäero 1v4kk..

Mun ei tarvinnut ostaa mitään esikoiselle. tai no ostin lampaantaljan. ja vaippoja. äitiyspakkaus ja vanhat vaunut ja käytettynä syöttötuoli ja pinnasänky (jota ei käytetty)ei mennyt tonneja eikä satasia edes.

en ostanut kuopuksellekaan mitään.

mutta nt isompana syövät ja harrastavat kalliisti (monta sataa joka kuukausi menee harrastamiseen)ja vaatteetkin kuluvat. ja teininä viimeistään omat huoneet, joten kyllä veikkaan että vähintään he tulevat maksamaan sen 100 000 /lapsi, jonka suomilapsi tulee maksamaan keskimäärin vanhemmilleen kun on 0-18v.

ja molemmat yhtä kalliita.

meillä kuopus täytti viikko sitte 2kk ja ottaa jo leluja käteen ja tunkee suuhunsa. Ei meidän kaks muuta lasta noin pienenä tota tehneet, ne alkoi ottaa leluja käteen 3-4 kk välillä. Onko teidän vauvat minkä ikäisenä alkanu tehdä tota?

Yhteistyössä