Kummia kipuja

  • Viestiketjun aloittaja Hippula
  • Ensimmäinen viesti
Hippula
Nyt menossa kp 22/25-29 ja kummia kipuja ollu eka kerran la-su yönä ja taas viime yönä. Kipu on pistelevää ja aikaa kovaa (repäisykivut?).Nivusen ja häpykummun välissä (kohtu kai siellä päin?) pistelee oikealla puolella,koko alavatsa ei siis kipeä.La-su yönä heräsin pistelyyn joka tuntui monta kertaa peräkkäin.Muutaman sekunnin kerrallaan ja sitten hävis.Su-ti päivisinkin tuntunut pientä nippailua,kun taas viime yönä sama pistely tuntui johon havahduin.Mitä ihmettä se voisi olla?Kokemusta kenelläkään? Pupuillessa kohtu/alamaha tuntu ihan kummalliselle ja siltä että ihan kuin se olisi täynnä jotain..nestettä ihan kuin?Selkään ei koske,eikä virtsatessakaan mitään kipua tms.Tosin pissan väri hieman tummempi. Menkkakipua ja vähän ""kevyempää"" pistelyä tuntui kp 16 alkaen,oviksen bongasin kp 13,noi kivut oviksen jälkeissiä nippailuja varmaan?Voiko tollaset yöllisetkivut olla merkki raskaudesta? ;)
 
Nanan
Voit kai ne olla. Mulla oli samanlaisia (ja lisäks lämmöt koholla), mutta niin vaan ne menkat pukkas tänään (kp 33/28) eli varmaan vähän kuulostelin itseäni liika tarkkaan tms. Yhden negan ehdin hätäsenä testailla. :)
Lisätietoa saa noista raskausoireketjuista, miten muut ovat oireilleet.
Toivotaan että sun kohdalla olis plussasta kyse :)
 
Nanan
http://www.vauvapalsta.net/keskustelupalsta/index.php?showtopic=10355

tuossa on vielä yks linkki yhteen oirelistaan, tälläkin palstalla on jossain se noin 500 viestin ketju oireista.
 
murmeli
Hei, Nuissa kivuissa en osaa auttaa, koska ensimmäinen yrityskierto menossa ja täysin noviisi asialla. Mulla oli ovis (ilmeisesti????) 15. päivä ja nyt on kp18/27. oviksesta asti on alavatsa ollut kipeä, jomotusta ja paineen tuntua. raskaus oireiksi mielelläni ne tulkitsen, mutta voiko oireita edes tuntea niin pian??? rintoja en ole viellä ehtinyt tarkkailemaan, ainakaan arat ne ei ole.... pitää ilmeiseti kysyä mieheltä, kun muutekin niitä paremmin seuraa =)
 
Onerva
Murmelille: Keltarauhanen aiheuttaa toisilla heti ovulaation jälkeen kipuja. Keltrauhanenhan on ovulaatiossa puhjenneen munarakkulan soluista parissa päivässä kehittyvä, keltarauhashormoneja ja estrogeeneja erittävä soluryhmä .Itselläni kivut alkavat heti ovulaation jälkeen ja jatkuvat kuukautisiin asti eli tuossa vaiheessa tuskin raskausoireita vielä ovat. Sitten kun mahdollinen alkio on kiinnittynyt kohtuun (noin 7 päivää ovulaation jälkeen) alkaa muodostumaan istukkahormonia ja sen jälkeen on mahdollista alkaa tuntemaan raskausoireita.
 
Mari
Itselläni siis n.3 päivää oviksen jälkeen alkoi vihlovia kipuja tuntumaan satunnaisesti. Näitä kesti pari kolme päivää. Muita oireita tuli vasta lähellä kierron loppua. Esim. rinnat oli normaalit pari viikkoa plussauksenki jälkeen. Mahassa en huomannut mitään eroa kun silloin kun plussasin niin kolmisen viikkoa oli turvonneena ja piukea. Raskaudesta johtuvan rintojen kivun kyllä huomaa..on ne niin arat ja raskaat. Ilman rintsikoita välillä on todella vaikea olla. Esim. peiton reuna käy kipeetä nukkuessa.
 
Magda
Täällä kanssa massu pipi muutama päivä oviksen jälkeen. Taitaa ollakin tuo keltarauhastarina se juttu. Nyt kun sitten oottelis niitä kuuluisia kiinnittymiskipuja niin ei yhtään mitään maan päällä. Pah.
Syksy saa, miksen minäkin?
 
Hippula
Mulla on joka kierrossa niitä ilmeisesti keltarauhasen aiheuttamia nippailuja ja tiedän siis että sellaisia on. Mutta nämä kovat kivut on kyllä uus juttu.Nyt niitä ei taas oo ollu,ainoastaan tuossa äskeittäin vihloi.Ja aamulla puolijuoksua töihin mennessä vihleksi.Tosin nyt taas jalat kipeet,reisiä jomottaa..se siis mulla menkkaoire! Että se siitä sitten TAAS!
 
Ulpu
Täällä menossa kp 20/35, luulisin oviksen jo menneen, tosin jonkun nettiovulaatiolaskurin mukaan se olis vasta perjantaina 21.10. No mene ja tiedä, sithän sen näkee;)
Mulla oli viime kierrossa hieman samanlaisia kipuja(ilmeisesti ovulaationaikoihin) massu pinkeenä, nipistelyä ja yöllä heräili pistelyyn, jossain vaiheessa vihlas kerran ja kovaa...ennen ei ole tuollaisia ollut. Johtuneeko sitten jännityksestä ja siitä että tarkkailee itteensä/kroppaansa herkeemättä(että huomaa sitten kaikki nippailut) raskauden toivossa. Mulla kiertoi jatkui normaalina eteenpäin...eikä tässä kierrossa ole vielä, tuollaisia tuntemuksia ilmennyt.
Sama homma mulla tuon pupuilun suhteen, takaapäin/syvälle työntyessä, tuntuu hassulle massussa (alaosassa) ihan sille että tarttis mennä vessaan, vaikka onkin just siellä käynyt???? Tosin tunne ilmenee harvoin, viimeksi tänään Ke. Olis kiva saada siihen selitys, jos joku asiasta tietää!! Jos ehdotuksia, olen pelkkänä korvana:)!
 
alavatsa kipristely.???
ovulaation aikaan harrastettiin seksiä ja heti yhdynnän jälkeen jännä tunne jäi mulle alavatsaan alueelle... nukuin yön hieman huonosti.. olen muutenkin hyvin herkkä aistinen. kipristelyn tunnetta oli alavatsalla, vastaavaa ei ollut koskaan aiemmin ollut. Nyt menkkani pitäisi alkaa ensi viikolla (todella säännölliset). Jotenkin jännitän että olenko raskaana. Muuten ei oireilua.. mutta huomaan että olen vessassa käynyt tavallista useammin ja tällä viikolla heräsin aamuyöstä, kun vas. Puolella alavatsalla oli kipua. Jollain samanlaisia oireita ollut? Raskaus tai jokin muu? ...
 

Yhteistyössä