Kummiasiaa..Suututtaa!!

Harhaanjohtaja

Aktiivinen jäsen
26.10.2008
4 581
0
36
Lohja
Vauvalle on 4 kummia pyydetty ja lupautunutkin jo, on 2 miehen kaveria ja 2 minun. Nyt mies yllättäen (anopin toiveesta ilmeisesti) haluaa lapselle vielä kaksi kummia. Nämä kummit ovat samat mitkä hänen edellisestä liitosta olevalla lapsellaan on. Nämä kummit eivät pidä yhteyttä miehen lapseen, ei kysele kuulumisia, eikä mies ole heidän kanssaan tekemisissä..lähettävät lahjan ehkä kerran vuodessa.

En todella ymmärrä miksi mies haluaa mulle tuntemattomat ihmiset meidän lapsen kummeiksi! Sanoin etten todellakaan halua kummeja, jotka vaan lähettelee lahjoja ja joulukortteja. Haluan kummit, jotka on lapsen elämässä mukana ja kiinnostuneita AIDOSTI lapsesta. Nämä ihmiset eivät ole vauvaa edes nähneet, eivätkä edes kysyneet mitään.. |O

Asia ei ole aiemmin edes tullut esille, ja nyt kuulin kun äitinsä kanssa puhui näille soittamisesta ja kummiksi pyytämisestä. Kyllä korpeaa!!Anoppi taas tekee päätöksiä asioista jotka ei häneen liity. :headwall:

Sanoin jo miehelle että EN HALUA, mutta edelleen puhuu että soittaa niille. Millä mä saan menemään perille että uskoo mua tässä??!

No jos ei sana mene perille, niin keinot on aika vähissä.

Mutta se on sitten miehen ongelma, jos hän nämä kummit kirkkoon kutsuu ja sinä ilmoitat papille, että kummeja tulee 4, eikä 6.

Alkuperäinen kirjoittaja chef:

Mutta se on sitten miehen ongelma, jos hän nämä kummit kirkkoon kutsuu ja sinä ilmoitat papille, että kummeja tulee 4, eikä 6.

Näin ajattelin..Kastekeskustelu on papin kanssa viikon päästä, ja sanoin jo aiemmin kun soitti että 4 kummia on tulossa..

ja ihan oikeasti ei se KUMMIN TEHTÄVÄKÄÄN ole mikään maailman herkuin ellei ole hyvissä väleissä lapsen vanhempien kanssa ja siltikin, siinä on aika paljon hommaa. Kandee miettiä myös niitä kummeja että HALUAAKO ne olla toisellekin "teidän" lapselle kummi...

Alkuperäinen kirjoittaja essu:
ja ihan oikeasti ei se KUMMIN TEHTÄVÄKÄÄN ole mikään maailman herkuin ellei ole hyvissä väleissä lapsen vanhempien kanssa ja siltikin, siinä on aika paljon hommaa. Kandee miettiä myös niitä kummeja että HALUAAKO ne olla toisellekin "teidän" lapselle kummi...

joo ja ei todellakaan varmaan olis herkkua kun eivät mua edes tunne! On ilmeisesti miehen serkku(?) toinen näistä..Ja kun ei lapsi varmasti heitä millään tapaa kiinnosta, olisivat varmaan muuten tulleet katsomaan jo. Ja kun ei edellistäkään kummilasta käydä edes moikkaamassa, niin miksi tätä?

Onko ne kummit jotain anopin sukulaisia vai miksi hän niin kovasti ajaa tätä asiaa? Pyydäpä miestäsi perustelemaan, miksi nämä ihmiset pitäisi miehen mielestä pyytää kummeiksi. Jos ei keksi mitään järkevää syytä, niin niitä ei pitäisi pyytää. Ei kummeja pyydetä sillä perusteella, mitä isovanhemmat haluaa...

Kerroitkin jo, että ovat sukua :p .

Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:
Onko ne kummit jotain anopin sukulaisia vai miksi hän niin kovasti ajaa tätä asiaa? Pyydäpä miestäsi perustelemaan, miksi nämä ihmiset pitäisi miehen mielestä pyytää kummeiksi. Jos ei keksi mitään järkevää syytä, niin niitä ei pitäisi pyytää. Ei kummeja pyydetä sillä perusteella, mitä isovanhemmat haluaa...

Kerroitkin jo, että ovat sukua :p .

anopin sukulaisia juu, ja just siitä puolesta sukua mitkä heidän kanssaan ovat tekemisissä..

Pyydäpä miestäsi perustelemaan, miksi nämä ihmiset pitäisi miehen mielestä pyytää kummeiksi. Jos ei keksi mitään järkevää syytä, niin niitä ei pitäisi pyytää. Ei kummeja pyydetä sillä perusteella, mitä isovanhemmat haluaa...

Hyvä ajatus. Anopiltakin voisi pyytää perusteluja että mikä tekisi heistä tuntemattomista hyviä kummeja.

Alkuperäinen kirjoittaja Rähmäkäpälä:
Pyydäpä miestäsi perustelemaan, miksi nämä ihmiset pitäisi miehen mielestä pyytää kummeiksi. Jos ei keksi mitään järkevää syytä, niin niitä ei pitäisi pyytää. Ei kummeja pyydetä sillä perusteella, mitä isovanhemmat haluaa...

Hyvä ajatus. Anopiltakin voisi pyytää perusteluja että mikä tekisi heistä tuntemattomista hyviä kummeja.

Mies vaan yrittää kovasti väittää että on itse jo pitkään asiaa miettinyt :whistle: ollaan niin paljon väännetty siitä kun anoppi yrittää meillä asioita päättää huonejärjestystä myöten..ei kehtaa myöntää että äiti on taas asialla. Ja äidille ei sanota ei :kieh:

Ja jos nyt annat tässä asiassa periksi, niin voit olla varma siitä, että anoppi hallitsee teidän perhettä tästä eteenpäinkin. Menette papin luo keskustelemaan, ilmoitat, että kummeja on neljä. Jos mies siihen kohtaan sanoo jotain, niin vedä pappi mukaan keskusteluun ja pyydä hänen mielipidettään asiaan. Melko varmasti pappi on kanssasi samaa mieltä.

Alkuperäinen kirjoittaja yöääk:
inhottava kusipää "mies"! mä sanoisin sille että häivy niitten paskojen kamujensa kanssa vaikka vessaan naimaan mutta kummeiksi ne ei pääse!!!

kuule kun olis edes kamuja..mies sanoi itsekkin ettei ne ole ihmisiä kenen kanssaan hän oikeestaan on missään tekemisissä edes. Siks just mä en asiaa ymmärräkkään.

no mua ei haittais jos olis jo valmiiksi hyvät kummit, vaikka siellä jatkona olis sitten pari sellaista joista ei välittäis, en ainakaan rupeais asiasta kättä vääntämään...

Minusta on outoa, että miehesi haluaa lapsellenne kummiksi henkilöitä, joita sinä et tunne. Itse en noin haluaisi. Lisäksi kummit ovat minusta vanhempien yhteinen päätös -ei anopin. Pyydä ihan oikeasti perusteluita.

Ja jos nyt annat tässä asiassa periksi, niin voit olla varma siitä, että anoppi hallitsee teidän perhettä tästä eteenpäinkin. Menette papin luo keskustelemaan, ilmoitat, että kummeja on neljä. Jos mies siihen kohtaan sanoo jotain, niin vedä pappi mukaan keskusteluun ja pyydä hänen mielipidettään asiaan. Melko varmasti pappi on kanssasi samaa mieltä.

Sitäpä mä pelkäänkin että anoppi vallottaa talon. Meillä oli välit poikki melkein puoli vuotta, ja nyt alkaa pikkuhilja korjaantumaan..ja heti aletaan sitten asioista päättämään.

Alkuperäinen kirjoittaja Harhaanjohtaja:
Alkuperäinen kirjoittaja yöääk:
inhottava kusipää "mies"! mä sanoisin sille että häivy niitten paskojen kamujensa kanssa vaikka vessaan naimaan mutta kummeiksi ne ei pääse!!!

kuule kun olis edes kamuja..mies sanoi itsekkin ettei ne ole ihmisiä kenen kanssaan hän oikeestaan on missään tekemisissä edes. Siks just mä en asiaa ymmärräkkään.

niimpä! mutta voisit silti sanoa noin sille idiootille!

Raivostuttavaa todellakin tuollainen käytös anopilta ja vielä pahempaa, että mies on noin tyhmä lammas. Jos miehelläsi olisi yhtään omaa ajattelukykyä, niin kyllä pitäisi tajuta, ettei tuossa ole mitään järkeä. Tuskin tuo pariskunta edes haluaa tulla taas miehen lapsen kummeiksi.

Tärkeintä olisi saada anoppi aisoihin, koska tässä on ilmiselvästi kyse vain anopin vallanhalusta. Jos jostain syystä et kuitenkaan saa taottua järkeä miehesi päähän, niin samapa tuo on, vaikka lapsella olisikin pari ylimääräistä 'nimellistä' kummia.

Älä vaan päästä sitä sotkemaan teidän asioita. Miehesi on nyt aika katkaista se napanuora ja ruveta elämään oman perheen ehdoilla. Jos anoppisi on yhtenä päätöksentekijänä perheessänne, voit olla varma, että ajan mittaan se repii perheenne hajalle. Vaikka olisit kuinka kärsivällinen ihminen, niin mittasi tulee varmasti jossain vaiheessa täyteen.

Istuta miehesi illalla sohvalle ja keskustelkaa. Tee selväksi, että teidän perheenne koostuu sinusta, hänestä ja lapsesta/lapsista. Päätökset teette sinä ja hän, ei kukaan muu. Jos ei mene perille, niin pistä miehesi kuvittelemaan. Miltä se tuntuisi hänestä, jos sinä pyytäisit lapselle kummiksi jonkun sinullekin melko vieraan ihmisen ihan vaan siksi, että kun äitisi sitä haluaa?

Alkuperäinen kirjoittaja chef:

Missä laissa sanotaan, että lapsen ÄITI päättää yksin asiasta? Vaikka olenkin ap:n puolella...

Yhteistyössä