Kummiksi lapseton

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Teija23
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Teija23

Vieras
Saan esikoiseni n kuukauden kuluttua ja haluaisin pyytä kummiksi parasta ystävääni. Ongelma on että hän on tahdostaan riippumatta lapseton ja käy jo toista vuotta hoitoja läpi. Tiedän että haluaa lapseni kummiksi ja suostuu siihen, mutta tiedän myös että on hänelle äärettömän rankka juttu ja tiedän että minun raskaus on ollut hänelle rankkaa. Puhumme paljon, rehellisesti, mutta pelkään että kummius ajaa häntä vielä masentuneemmaksi.

Tunnet ystäväsi varmasti paremmin kuin minä, mutta minusta hieman kummallinen ajatus masentua siitä että pyydetään kummiksi. Itse enkä olisin enemmin loukaantunut siitä että en lapsettomana "kelpaa" kummiksikaan.

Ollaan puhuttukin ja sanoo että tietenkin haluaa kummiksi. Ja se on varmasti totuus..mutta silti ei ole halunnut nähdä minua yhtä paljon nyt, aina tekosyitä miksi ei...mutta uskonq johtuvan siitä ettei kestä nähdä mahaani. Kerran yritin kierrellen kysyä mutta silloin ei ainakaan myöntänyt.

Ollaan puhuttukin ja sanoo että tietenkin haluaa kummiksi. Ja se on varmasti totuus..mutta silti ei ole halunnut nähdä minua yhtä paljon nyt, aina tekosyitä miksi ei...mutta uskonq johtuvan siitä ettei kestä nähdä mahaani. Kerran yritin kierrellen kysyä mutta silloin ei ainakaan myöntänyt.

Et sä ainakaan sillä ystävääsi auta että et huoli häntä kummiksi, varsinkin kun hän on selkeästi ilmaissut halunsa kummiuteen. Älä holhoa liikaa aikuista ihmistä.

Mun ystäväni kummittaa kaikkia viittä lastamme (14v - 8kk) on tahattomasti lapseton, vuosien mittaan ollut hoidoissa ja epäonnistunut niissä, eronnutkin jo. Se ei ole vaikuttanut meidän väliseen suhteeseen, pikemminkin lähentänyt.

Äitini kertoi, että minulle valittiin kummiksi eräs juuri noista syistä. Oli samaan aikaan raskaana, kun äitini odotti isoveljeä, hällä meni kesken ja loppujenlopuksi ei ikinä saanut lasta.. Äiti halusi sen takia pyytää minulle kummiksi. :)

Yhteistyössä