Kummilapselle kerättävä lahja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mankell
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Mankell

Aktiivinen jäsen
19.04.2004
5 095
0
36
Olen miettinyt, että jos alkais keräämään jouluisin ja synttäreille kummitytölle jotain...

Olen pohtinut astioita,esim. Koko- sarja olis aika viehättävä, ja sitä vois vaikka aluksi kerätä niitä espressoluppeja yms pieniä, joilla vois vaikka nukkekutsuja leikkiä. Mutta kuka tietää, onko ne sit 20 vuoden päästä yhtään in juttu. :D

Onko ainoa vaihtoehto kerätä jotain pöytähopeaa-sarjaa, jonka koen aika turhaksi vai olisko jotain muita kivoja ideoita teillä kummit?

Alkuperäinen kirjoittaja Mankell:
Olen miettinyt, että jos alkais keräämään jouluisin ja synttäreille kummitytölle jotain...

Olen pohtinut astioita,esim. Koko- sarja olis aika viehättävä, ja sitä vois vaikka aluksi kerätä niitä espressoluppeja yms pieniä, joilla vois vaikka nukkekutsuja leikkiä. Mutta kuka tietää, onko ne sit 20 vuoden päästä yhtään in juttu. :D

Onko ainoa vaihtoehto kerätä jotain pöytähopeaa-sarjaa, jonka koen aika turhaksi vai olisko jotain muita kivoja ideoita teillä kummit?

Meillä lapsi saa pöytähopeasarjaa, ja niin olen minäkin saanut aikoinani. Minä en koe sitä turhaksi, on ihana laittaa juhliin hopeiset ottimet ja aterimet.

Astioita minulle alettiin kerätä vasta rippikoulun jälkeen, näin tiesi että sarjat ovat tuotannossa vielä siinä vaiheessa kun lähden kotoota pois.

Tietysti jos olisi varaa ostaa kerrallaan koko sarjan kaikkine osineen, se olisi hieno ja arvokas lahja. Ja kokonaisuus säilyisi vaikka sitä antaisikin 15-20 vuoden aikana.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Meillä lapsi saa pöytähopeasarjaa, ja niin olen minäkin saanut aikoinani. Minä en koe sitä turhaksi, on ihana laittaa juhliin hopeiset ottimet ja aterimet.

Astioita minulle alettiin kerätä vasta rippikoulun jälkeen, näin tiesi että sarjat ovat tuotannossa vielä siinä vaiheessa kun lähden kotoota pois.

Tietysti jos olisi varaa ostaa kerrallaan koko sarjan kaikkine osineen, se olisi hieno ja arvokas lahja. Ja kokonaisuus säilyisi vaikka sitä antaisikin 15-20 vuoden aikana.[/quote]

Mitäs sarjaa lapsesi saa? ENtä mitä itse sait aikoinasi? Entä mitä astioita? Ihan uteliaisuuttani kysyn. :)

Olis muuten hyvä idea ostaa koko sarja valmiiks, toisaalta ehtiihän sitä sitten rippikoulunkin jälkeen vielä.

.Ehkä ne hopeat oin kuitenkin varmempi juttu, astioiden mallien trendit voi olla NIIN vaihtuvia. Mistä sitä tietää syödäänkö sitä ruokaa enää kotosalla 20vuoden päästä. :D

Mä sain kanssa ensin hopeat ja sit vasta ripin jälkeen muuta. (tosin rippilahjaksi sit sain vielä noiden hopeiden kalliimmat osat, kuten kakkulapiot sun muut)

Itse oon saanut tähkää. Minusta aika ajaton malli. Joskus silloin prinsessakautena ajattelin, et ois kivempi saada sitä romanticaa (tms.) mitä sisko sai, mut nyt kun maku on iän myötä muuttunut pois sieltä rimpsun ihailusta, olen varsin tyytyväinen tuohon tähkään, joka käy moderniinkin. Toinen kiva on se ...hmm.. Suomi/aino... nyt en muistakaan yhtään sen nimeä, mut semmoinen, mis on tavallaan vinoneliöruudukkokuviointi ja pisteitä siinä lusikan varren yläpäässä ...eli aika yksinkertainen ja helposti moneen yhdistettävä. :)

Mitäs sarjaa lapsesi saa? ENtä mitä itse sait aikoinasi? Entä mitä astioita? Ihan uteliaisuuttani kysyn. :)

Olis muuten hyvä idea ostaa koko sarja valmiiks, toisaalta ehtiihän sitä sitten rippikoulunkin jälkeen vielä.

.Ehkä ne hopeat oin kuitenkin varmempi juttu, astioiden mallien trendit voi olla NIIN vaihtuvia. Mistä sitä tietää syödäänkö sitä ruokaa enää kotosalla 20vuoden päästä. :D

Sekä minä että lapseni olemme saaneet Chippendalea. Hyvä tietty siinä että käyvät yhteen, mutta minä ostaisin jotain "arvokkaampaa sarjaa", esim Suomi-sarjaa tai tähkää (ainakin jos lapsi asuisi maalla). Lapsen serkku saa Romantikaa.

Mä olen kerännyt kummitytölle 11 vuotiaasta lähtien astioita. Aloitettiin laseista ja jatkettiiin jälkiruokakulhoihin ja mukeihin, nyt siirrytään ruoka-astioihin ja kahviastioihin. On saanut itse valita mieleisensä merkin ja mallin ja sitä aina olen ostanut yhden pakkauksen joulu- ja syntymäpäivälahjaksi ja välillä muutenkin. Lisäksi olen ostanut jotain muuta kivaa ja ajankohtaisempaa niiden astioiden lisäksi.

Kun hän pääsee rippikoulusta, ostan hänelle hopeisen kakkulapion ja lusikat. Eivät toki ole perinteinen rippilahja, mutta mä aikanani sain kummeiltani rippilahjaks lusikoita ja niistä on ollut paljon iloa näin myöhemmin. =)

En kyllä alkais keräämään astioita tai hopeita . Meillä on molemilla siis mulla ja miehellä omat kummien keräämät jutskat. Siellä kaapissa ne on kesät talvet. Ei mitään käyttöä . Poiskaan ei olla raaskittu myydä ehkä pitäis.
Jos kerää niin pitäis ainakin valita jokin ajaton ja "neutraali" malli.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Sekä minä että lapseni olemme saaneet Chippendalea. Hyvä tietty siinä että käyvät yhteen, mutta minä ostaisin jotain "arvokkaampaa sarjaa", esim Suomi-sarjaa tai tähkää (ainakin jos lapsi asuisi maalla). Lapsen serkku saa Romantikaa.

Unohdin ihan Muslan, eli varmaan minä alkaisin kerätä sitä, me olemme saaneet perintöinä iso-isovanhemmilta, eli olisi kiva yhdistää sitä niihin vanhoihin.

Toi Tähkä on kiva, samoin AIno. Täytyy katella vaihtoehtoja.

Alan ehkä sittenkin keräämään pöytähopeita, kyllä niillä varmaan on samanverran tai enemmän virkaa kuin leluilla, jotka varmasti jäävät vuosien kuluessa käyttämättä. :D

Alan ehkä sittenkin keräämään pöytähopeita, kyllä niillä varmaan on samanverran tai enemmän virkaa kuin leluilla, jotka varmasti jäävät vuosien kuluessa käyttämättä. :D

Joo totta on, et en ole omiani niin raaskinu käyttää, mut toisaalta ei se ole kuin itsestä kiinni. :) Siis nyt ukon synttäreillä päätin, et pitää vaan muistaa alkaa kaivaa niitä tuolta eikä aina ajatella, et sit parempiin juhliin vaan...

Ja kun mulla tosiaan on tuo Tähkä itsellä, niin on sen verran ajaton, et sopii moneen makuun ja aikaan. :D

Alkuperäinen kirjoittaja hei:

Joo totta on, et en ole omiani niin raaskinu käyttää, mut toisaalta ei se ole kuin itsestä kiinni. :) Siis nyt ukon synttäreillä päätin, et pitää vaan muistaa alkaa kaivaa niitä tuolta eikä aina ajatella, et sit parempiin juhliin vaan...

Ja kun mulla tosiaan on tuo Tähkä itsellä, niin on sen verran ajaton, et sopii moneen makuun ja aikaan. :D

Meillä on aina synttäreillä, jouluna, itsenäisyyspäivänä, ja monilla muillakin juhlilla hopeat käytössä. Siitä tulee mukavasti juhlan tuntua, ja lapsetkin tykkää ja ihailee niitä. Ainoa keräisin minäkin, jos saisin itse päättää.

Mikäs sopis pojalle? Meinasin ostaa hänelle rippilahjaksi jotain astiastoa... Eihän se sitä tietenkään vielä arvosta mutta semmosta olen sunnitellut. Oisko sininen teema sarja hyvä? ja siniset iittalan lasit? Tehdäänkö teemaa enää sinisenä? Kalliiksihan se tulee mutta ajattelin jos mun äiti lähtis kimppaan jollain summalla.

Alkuperäinen kirjoittaja Simputti:
Mikäs sopis pojalle? Meinasin ostaa hänelle rippilahjaksi jotain astiastoa... Eihän se sitä tietenkään vielä arvosta mutta semmosta olen sunnitellut. Oisko sininen teema sarja hyvä? ja siniset iittalan lasit? Tehdäänkö teemaa enää sinisenä? Kalliiksihan se tulee mutta ajattelin jos mun äiti lähtis kimppaan jollain summalla.

Minä ostin juuri kummilapselle ylppärilahjaksi valkoista KoKoa. Päädyin valkoiseen sen takia, että se on neutraali, ja siihen voi yhdistää mitä vaan. Ostaisin siis valkoista Teemaa, ja ehkä jotain tehosteväriä siihen. Oliivinvihreä on kanssa kiva, ja turkoosi, eli jotain pinetä niistä väreistä ja sitten niiden väriset lasit. Kartio käy hyvin Teeman kanssa.

Jäi vastaamatta, että Teemaa sain. Ja nyt se on ollut käytössä jo melkein 20 v, eli hyvä valinta oli. Minä tosin valitsin sen itse silloin aikoinani 15 v.

minulle on kerätty aino-sarjaa. lapsille olen valinnut talonpoikais romantiikkaa sarjan, siis hopeita. se on omaa tyhmyyttä jos ei osaa juhliin kattaa hopeita pöytään.

Yhteistyössä