Kummilapsesta ja lahjoista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mielipiteitä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mielipiteitä

Vieras
Mulla on kummilapsi jolla oli taas synttärit :) kun äidiltä kysyy et mitä ostais lahjaks ni se sanoo et ihan sama ei oo millee erityistä tarvetta (vaikka niillä kyllä on kun ovat tosi vähävaraisia) no sitte kun jotaa ostaa niin ne ei ikinä kommentoi sitä millään tavalla siis ei edes kiitä :(
Nyt sovittii toisen kummin kans et viedää tää lapsi ja sen sisarus huvipuistoon synttäreitä seuraavana päivänä (ne ei ikinä käy missään kun ei ole varaa ja iso perhe).
Ostin sitte kivan kuvakirjan ja kortin, et oli jotaki viemisitä. Lapsi repi paperit auki ja nakkas lahjan ja kortin lattialle. Äiti nosti sen ylös vilkas sillee et :/ no joo ja nakkas keittönpöydälle syrjään :/
No huvipuistoreissu tehtiin ja sieltä ei mitään kuulunu, ei mitään kommnettia :(

Minusta tosi nuivaa käytöstä ja ei ole eka kerta vaan aina sama homma. Ei viiti lapsen vuoksi yhteydenpitoa lopettaa kun eihän se lapsen vika ole, mut tympii.

Ehkä eivät vaan osaa sanoa kiitosta,ovat ujompia ;)
Elä välitä vanhemmista,varmasti tekee hyvää lapselle päästä johonkin kummin kanssa :)
Olikos lapsella hauskaa huvipuistossa?

Hitto, mitä moukkia voi jotkut ihmiset olla! Minullakin on lähipiirissä perhe, joille on saakelin vaikeata kiittää esim. laittamalla vain tekstiviesti. Mistä ihmeestä johtuu, että jotkut on tuollaisia?????? En saata käsittää moista!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ehkä eivät vaan osaa sanoa kiitosta,ovat ujompia ;)
Elä välitä vanhemmista,varmasti tekee hyvää lapselle päästä johonkin kummin kanssa :)
Olikos lapsella hauskaa huvipuistossa?

Juu oli tosi hauskaa :) Sattu päivä kun oli vähän huonompi keli niin saatii riekkuu laitteissa ilman jonoja :)

Ja ei ne kyllä ole ujoja ne vanhemmat.

muakin ottais päähän tollanen käytös.on ollut mullakin samanlainen tilanne ku sulla.jos vanhemmat eivät opeta lapsilleen käytöstapoja kuten sanaa kiitos,ole hyvä ja anteeksi.ni se on todella sääli.

Alkuperäinen kirjoittaja HUH:
Hitto, mitä moukkia voi jotkut ihmiset olla! Minullakin on lähipiirissä perhe, joille on saakelin vaikeata kiittää esim. laittamalla vain tekstiviesti. Mistä ihmeestä johtuu, että jotkut on tuollaisia?????? En saata käsittää moista!

Joo olis ollu kiva vaikka tekstari saada et olipa mukava päivä tjtn. :(

Ja itse pyrin opettamaan lapsille et aina kiitetään vaikka sais palan rytättyä paperia paketissa :)

Alkuperäinen kirjoittaja tr:
muakin ottais päähän tollanen käytös.on ollut mullakin samanlainen tilanne ku sulla.jos vanhemmat eivät opeta lapsilleen käytöstapoja kuten sanaa kiitos,ole hyvä ja anteeksi.ni se on todella sääli.

Jep typeetä on :(

No tuo tuntuu olevan ihan yleistä.

Siksi olenkin pitänyt aina huolen, että kun meidän lapsella on synttärit, JOKAISTA lahjan tuojaa kiitetään ja kun vieraat lähtevät, kiitetään vielä vierailusta. KUULUU ALKEELLISIMPIIN KÄYTÖSTAPOIHIN!!

Nykyään TOSI moni ei osaa sanaa "Kiitos", mikä on minusta todella häpeällistä. Eihän siitä lasta voi syyttää...Jos vanhemmat ovat puupäitä, se ei ole lapsen syy.

Itsekin olen tottunut siihen, että kun vien kummilapselle lahjan synttäreinä tai jouluna, siitä ei kiitetä.

Minä laitan AINA kummille viestin esim joulun jälkeen, että kiitos kovasti muistamisesta (lapsen puolesta siis ). Todella moukkamaista, kun ei osata kiittää.

Sitten ihmetellään, miksi kummi ei muista :whistle:...

Mä oisin kiitollinen, jos tytön kummi muistais ees kirpparilta ostetulta kirjalla, mut ei.. aina sama virsi ettei oo rahaa. Kumma juttu jos ei ole paria euroa johonkin pieneen. Nyt odottaa itse lasta ja kummasti rahaa nyt näyttää löytyvän markkinoiden kalliimpiin vaunuihin ym.

Ei niin että sillä roinalla ois merkitystä, mut mun mielestä sillä antamisella on se merkitys että viestii siitä että välitetään.

Alkuperäinen kirjoittaja tinke:

Siksi olenkin pitänyt aina huolen, että kun meidän lapsella on synttärit, JOKAISTA lahjan tuojaa kiitetään ja kun vieraat lähtevät, kiitetään vielä vierailusta. KUULUU ALKEELLISIMPIIN KÄYTÖSTAPOIHIN!!

Nykyään TOSI moni ei osaa sanaa "Kiitos", mikä on minusta todella häpeällistä. Eihän siitä lasta voi syyttää...Jos vanhemmat ovat puupäitä, se ei ole lapsen syy.

Itsekin olen tottunut siihen, että kun vien kummilapselle lahjan synttäreinä tai jouluna, siitä ei kiitetä.

Minä laitan AINA kummille viestin esim joulun jälkeen, että kiitos kovasti muistamisesta (lapsen puolesta siis ). Todella moukkamaista, kun ei osata kiittää.

Juu meillä on myös tapana et aina ennen juhlia käydään lapsen kanssa läpi että miten kuuluu olla tervehtiä, kiittää ja saattaa vieras ulos kun on lähdössä sekä kiittää vierailusta :) Milläpä ne oppii jos ei niille opeta?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Ja itse pyrin opettamaan lapsille et aina kiitetään vaikka sais palan rytättyä paperia paketissa :)

Ihmettelin tätä samaa asiaa muuten joskus tällä palstalla ja suurin osa mammoista hyökkäsi kimppuuni väittäen, että olen liian helposti loukkaantuva ja eihän sitä kaikkea voi muistaa ja eihän se nyt mikään maailmanloppu ole, ellei kiitä :o.

En siis enää ihmettele, millaisista perheistä ne kiittämättömät lapset tulee :). Esimerkikis palstalaiset ovat sitä mieltä, ettei tarvitse kiittää.

Joskus ihmettelin sitäkin, kun laitoin lasten kuvat kummeille ja lähimmille ystäville ja yhtäkään viestiä en saanut, että kiitos tai tietoa siitä, olivatko kuvat edes menneet perille. Palstalaiset olivat sitä mieltä, että olen nirppanokka ja he eivät ainakaan kiitä saadessaan jonkun muun mukulan kuvan :whistle:...

Täysi peesi! Nämä käytöstavat kun "periytyy" vanhemmilta lapsille. Jos vanhemmat eivät opeta ja kiinnitä edes näihin alkeellisimpiin käytöstapoihin huomiota, on se lapsen kannalta todella kurjaa. Hyvillä käytöstavoilla kun pärjää niin mahdottoman pitkälle elämässä.

Alkuperäinen kirjoittaja Tiimarinvihko:
Mä oisin kiitollinen, jos tytön kummi muistais ees kirpparilta ostetulta kirjalla, mut ei.. aina sama virsi ettei oo rahaa. Kumma juttu jos ei ole paria euroa johonkin pieneen. Nyt odottaa itse lasta ja kummasti rahaa nyt näyttää löytyvän markkinoiden kalliimpiin vaunuihin ym.

Ei niin että sillä roinalla ois merkitystä, mut mun mielestä sillä antamisella on se merkitys että viestii siitä että välitetään.

No joo oli kirjakaupassa ale et ihan kivan kirjan sai 4?:lla :)

Ihmettelin tätä samaa asiaa muuten joskus tällä palstalla ja suurin osa mammoista hyökkäsi kimppuuni väittäen, että olen liian helposti loukkaantuva ja eihän sitä kaikkea voi muistaa ja eihän se nyt mikään maailmanloppu ole, ellei kiitä :o.

En siis enää ihmettele, millaisista perheistä ne kiittämättömät lapset tulee :). Esimerkikis palstalaiset ovat sitä mieltä, ettei tarvitse kiittää.

Joskus ihmettelin sitäkin, kun laitoin lasten kuvat kummeille ja lähimmille ystäville ja yhtäkään viestiä en saanut, että kiitos tai tietoa siitä, olivatko kuvat edes menneet perille. Palstalaiset olivat sitä mieltä, että olen nirppanokka ja he eivät ainakaan kiitä saadessaan jonkun muun mukulan kuvan :whistle:...

Et todellakaan ole liian helposti loukkaantuva. Kanssakäyminen ihmisten kanssa, sujuva sellainen, edellyttää käytöstapoja. Kiittämättömyys on yksi raivostuttavimpia piirteitä ja siksi täällä vähän savuan. :D

Tosi kurjaa :(.

Yksi lasteni kummeista ei ole muistanut lasta koskaan. Kun lapsi oli pieni, vetosi aina siihen, että ei ole vielä järkeä ostaa mitään, kun lapsi on niin pieni, ei se ymmärrä...Lapsi on nyt 10, eikä vieläkään ole saanut KOSKAAN mitään muistamista kummiltaan...:(

Tekee vielä mieli mainita, että tyttö on nyt kokenut kolme joulua eikä ole yhtenäkään saanut lahjaa kummitädiltään. Ja tämä kummitäti pyysi itse aikanaan päästä kummiksi.. tai vihjas.. sano et loukkaantuu jos ei pyydetä.

Et todellakaan ole liian helposti loukkaantuva. Kanssakäyminen ihmisten kanssa, sujuva sellainen, edellyttää käytöstapoja. Kiittämättömyys on yksi raivostuttavimpia piirteitä ja siksi täällä vähän savuan. :D

Juu no kiva kun on muitaki samalla tavalla ajattelevia :) Aika huono mieli jäi taas kerran noista juhlista sekä reissusta :/

Täysi peesi! Nämä käytöstavat kun "periytyy" vanhemmilta lapsille. Jos vanhemmat eivät opeta ja kiinnitä edes näihin alkeellisimpiin käytöstapoihin huomiota, on se lapsen kannalta todella kurjaa. Hyvillä käytöstavoilla kun pärjää niin mahdottoman pitkälle elämässä.

Minä pidän automaattisesti sellaista ihmistä hiukan tyhmänä, joka ei osaa tervehtiä tai kiittää...Olkoon sitten mikä maisteri koulutukseltaan tahansa :).

Useimmiten muuten juuri nämä korkeammin koulutetut omaavat kaikista vähiten niitä arkipäivän käytöstapojatapoja, mistä lienee sitten johtuu...

Tekee vielä mieli mainita, että tyttö on nyt kokenut kolme joulua eikä ole yhtenäkään saanut lahjaa kummitädiltään. Ja tämä kummitäti pyysi itse aikanaan päästä kummiksi.. tai vihjas.. sano et loukkaantuu jos ei pyydetä.

Tosi tympeetä :/ voishan sitä vaikka hommailla jotaki lapsen kanssa jos ei ole rahaa ostaa mitään. Viedä vaikka leikkipuistoon tai ottaa yökylään. Mun yhden lapsen kummi hakee lapsen aina välillä niille päiväksi vaan puuhailemaan ihan tavallisia juttuja :) ja palauttaa illalla :)

Alkuperäinen kirjoittaja Suzyanne:
Minä varmaankin kysyisin ihan nätisti, että olikos lahja/ huvipuistoreissu Ok, enkä antaisi asian olla ennenkuin saisin vastauksen.

No joo siihe se yleensä menee et kysyn oliko kiva/sopiva/tykkäskö lapsi ja kyllä se äiti vastaa aina et joo oli. Mut tympeetä on silti. Kerran ostin lippiksen sama homma nakkas vaan sen ja lähti menee, kyselin jälkeenpäin et oliko kiva ja sopiva nii sano et joo eikä muuta :( ja tää on aina samanlaista.

Minä täällä viime joulun jälkeen nurisin, kun ei taaskaan kiitetty kummilapsen joululahjasta mitenkään. Itse kiitän kun tuovat lahjan ja laitan vielä joulun jälkeen viestiä, jossa kiittelen lahjasta uudelleen eli sitten kun lapsi on jo lahjansa saanut. Täällä sanottiin, että ei niistä jatkuvasti tartte kiitellä - riittää kun kiittää siinä kohtaa, kun kummi sen lahjan tuo. Minusta on ihan asiallista kiittää vielä lahjan avaamisen jälkeenkin.

Meillä ei myöskään kummipojan äiti ikinä mitenkään kommentoi lahjaa, ei kiitä eikä mitään.

Yhteistyössä