Kummilasten lahjoista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Captain
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
ainoastaan kummilapselle, vaikka onkin veljeni lapsia, näin tekee veljeni myös, ja tuo vastaavasti ainoastaan kummipojalleen lahjan, ei veljille, vaikka onkin lasten eno

Vain kummilapselle vaikka tiedän että saattaa toisista tuntua pahalta. Rahat ei vaan yksinkertaisesti riitä, kun joissakin perheissä on 4 muuta lasta. En halua mennä vararikkoon. Joskus jos menen kylään ihan muuten vaan niin silloin saatan viedä koko porukalle suklaapatukan tai muuta vastaavaa...

Riippuu ihan kummilapsen perheestä. Kummityttöjen sisarukset saavat paketin, koska heidän vanhempansa muistavat myös meitä kummeja ja meidän perhettä joululahjoin, kummipojalle ei lähde kuin se kummipojan lahja, sillä sieltä perheestä ei tasan tule mitään jouluna muuta kuin ohjeet millainen lahja pitää kumipojalle ostaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Huithapeli:
Vain kummilapselle vaikka tiedän että saattaa toisista tuntua pahalta. Rahat ei vaan yksinkertaisesti riitä, kun joissakin perheissä on 4 muuta lasta. En halua mennä vararikkoon. Joskus jos menen kylään ihan muuten vaan niin silloin saatan viedä koko porukalle suklaapatukan tai muuta vastaavaa...

Juu minä jään aina häviölle tuossa kun jokaisessa perheessä on enemmän lapsia kuin meillä, mutta hyvän mielen vuoksi niitä lahjoja annan.

Jouluna saatan muistaa muitakin perheenjäseniä jos olen sattunut bongaamaan jotain heille sopivaa tai sitten yritän kehitellä muille perheenjäsenille jotakin yhteistä lahjantynkää...Synttäripäivänä muistan vaan kummipoikaa. :heart:

Vain kummilapselle, kummilapsia 6, heillä sisaruksia yhteensä 6.
Emme myöskään osta sisarustemme lapsille (paitsi kummilapsille) joulupaketteja, suvun yhteisestä päätöksestä :)
Synttärilahjat toki ostetaan jos kummilapsen sisaruksen synttäreille (tai serkkujen) synttäreille mennään.

no, me ollaan mieheni kanssa vain yhden lapsen "kummituksia" mutta viedään lahja aina jouluna ja synttärinä, ja viedään myös hänen veljelleen, siis jouluna ja omina synttäreinään.. kyseessä on tuttava perhe ja olisi todella törkeää jos emme perheen toista lasta muistaisi.. on hauskaa miten erilailla ihmiset asioista ajattelee kun mä annan kyllä siskon tytöilleni lahjoja niin jouluna, synttäreinä ja joskus muuten vaan, vaikka en siis ole kummankaan kummi.. perhettähän he ovat...

Kyllä eno, setä tai täti saisi muistaa kummilapsensa lisäksi myös tämän sisaruksia. Vieraampi kummi sitten vain kummilastansa. Itse olen kyllä joskus muistanut myös kummipoikani siskoa vaikkeivat minulle sukua olekkaan.

Me annetaan lahja vain kummilapselle. Yhtä lukuunottamatta meidän lasten kummitkin antavat vain kummilapselleen lahjan. Tämä yksi kummeista haluaa välttämättä lahjoa kaikki lapsemme vaikka olemmekin sanoneet että ei tarvitse oikeasti kaikille lapsille lahjoja ostaa.

rippuu varmaan perheistä.jos on itsellä kuusi lasta ja lisäksi neljä kummilasta ,ja kummilapsilla on kaikilla sisaruksia, niin kyllä kävisi "matti kukkarossa" jos kaikkia muistaisi(jouluna ja syntymäpäivinä) .

Joululahjat ostetaan vain kummilapsille. Ja ihan sen takia, että kummilapsia on 7 ja näistä kolme on mun sisarusten lapsia. 5 on vielä sisaruksilla lapsia ja näitä muistan syntymäpäivinä.

Jos kummilapset kavereiden lapsia, niin vain kummilapselle, mutta sisarusten lapsille viedään kyllä kaikille, kummilapselle tietysti vähän isompi lahja. Eihän niiden lahjojen tarvi suuria ja kalliita olla.

nyt mun on pakko kysyä että miten ootte ottanut noin monta kummilasta.. siis miten teillä riittää aika ja energia ja rahat vai riittäkö ne...??
itellä ei ole kun yksi kummipoika ja tuottaa ongelmia nähdä tarpeeksi kun asuu kaukana, mutta onneksi hänellä on 4 muuta kummia..

Yhteistyössä