Kummin älytön lahjojen ostelu...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vbc
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vbc

Vieras
Mun tytöllä on kummitäti, jolla ei itsellä ole lapsia. Kummilla on lähtenyt ihan lapasesta meidän lapsen lahjominen. Joka kerta kun nähdään (n. 1 krt/kk) tyttö saa jotain ja jouluksikin tulee ainakin 3 pakettia. Nimenomaan kaikkea tyttötavaraa, nukkejuttuja, pinkkiä, korua ja muuta tilpehööriä.

Ihaniahan ne on, mutta miten mä kummille sanon, ettei antais joka kerran jotain? Tai miten mä voisin asiaa kompensoida, kun tulee jo huono omatunto tosta kummin lahjojen rahallisesta puolestakin... Me on hälle aina jotain pientä hommattu jouluksi, mutta tuntuu sekin hölmöltä, että mun olis "pakko" tuhlata kummin lahjaan paljon rahaa vastavuoroisesti?

Anna kummin lahjoa! Ihme kitinää taas! Ole onnellinen, että lapsellasi on kummi, joka haluaa häntä tavata noinkin usein ja haluaa antaa lahjoja selvästikin ilman pakkoa. Ei vika ole nyt kummissa vaan sinussa.

Minä muistan sen ajan kun itsellä ei vielä ollut lapsia, ja oisin kovasti tahtonut omaa lasta. Sitä osteli sitten kummitytölle kaikkia näkemiään ihanuuksia, mitä olisi omalleen ostanut jos oma lapsi olisi ollut. Nyt kun on omiakin joille joutuu pakostikin ostamaan ihan käyttövaatetta, kenkää ja ulkohaalaria jne niin en tietenkään ostele niitä mekkoja ja pinnejä samassa laajuudessa kuin ennen.

Eli älä turhaan kanna huonoa omaatuntoa siitä että kummi ostaa lapsellesi lahjoja. Ehkä hän haluaa tehdä niin, eikä ole muutakaan "prinsessaa" jolle ostaa!

[QUOTE="vieras";22698143]Minä muistan sen ajan kun itsellä ei vielä ollut lapsia, ja oisin kovasti tahtonut omaa lasta. Sitä osteli sitten kummitytölle kaikkia näkemiään ihanuuksia, mitä olisi omalleen ostanut jos oma lapsi olisi ollut. Nyt kun on omiakin joille joutuu pakostikin ostamaan ihan käyttövaatetta, kenkää ja ulkohaalaria jne niin en tietenkään ostele niitä mekkoja ja pinnejä samassa laajuudessa kuin ennen.

Eli älä turhaan kanna huonoa omaatuntoa siitä että kummi ostaa lapsellesi lahjoja. Ehkä hän haluaa tehdä niin, eikä ole muutakaan "prinsessaa" jolle ostaa![/QUOTE]

Tuossahan se tulikin hyvin kiteytettynä, miksi juttu on niin huono. Ensin opetetaan lapsi siihen että lahjoja tulee usein ja sitten lopetetaankin se seinään. Meidän lapsell aoli sellainen mummo. Kun sitten tuli kolmas ja neljäskin lapsenlapsi niin tämä ensimmäinen unohtui hyvin pikaiseen. Hyvä jos yhden paketin saa jouluna mummolta, aina ei ole tullut sitäkään.

Ihan hirveää kun ihmiset on niin itsekkäitä. Siis juuri kun ne jotka ostelee lahjoja ja tavaroita paljon, ostelee niitä vain ja ainoastaan omasta näkökulmastaan kun ei ole ketään muutakaan kelle ostella. Niin sitten se asiaa hetkessä muuttuukin vaikka jopa päinvastaiseksi. Itse sanoisin tuollaiselle kummille että pidä roinas kun on kerran nähnyt ei sitä pahaa mieltä halua lapselleen minkä muutos saa aikaan ;/ Ja muutos tulee, enemmin tai myöhemmin.

No kieltämättä ikävintä on sitten se, kun se lahjojen tulo loppuu. Minunkin kummitätini osteli kaikkia ihania tyttöjuttuja minulle ennen kuin sai omia lapsia (tyttöjä) ja siihen se loppui, taisin olla 8v silloin.

Jos itselläni olisi kummilapsia, niin olisi ihanaa ostaa jotain kivoja vaatteita ja leluja aina kun jotain sattuu löytymään, koska niin ostan omillekin lapsille.

Täällä on kyllä tosiaan aina väärinpäin; osti kummi tai ei. :D Nauttisit nyt vain ap, ei siitä mun mielestä huonoa omatuntoa tarvitse ottaa, kyllä kai kummi tietää mihin hänellä on varaa. Voithan joskus sanoa, että teille on tärkeintä että hän käy, eikä tarvitse aina lahjaa tuoda jos ei halua/jaksa.

No meillä kans. Perheetön sukulaismies. Itse asiassa lapsillani on jo vääristynyt rahantaju, koska kotonaan asuva aikamiespoika pystyy ostelemaan ihan mitä tahansa. Sitte sanotaan että ostetaan,kun välitämme teistä. On jo kerran kuulunut,että äiti on köyhä, kun ei pysty ostaa joka kauppareissulla jotain lelua. Lapset oikeesti saa noin kuukausittain esim. 50 € tietsikka pelin.

Minä en kyllä ymmärrä miksei isovanhemmat ja kummit saisi lapselle ostella? Lapsen kasvaessa tottakait lahjojen määrä vähenee. Meillä on oma kokemus vanhimmasta lapsesta, joka sai monta vuotta olla vanhempieni ainut lapsenlapsi. Vanhempani ostivat hänelle kaikki mitä halusi ja vielä enemmänkin. Äitini aina sanoi, että mitä se haittaa vaikka ostavat, omia rahojahan ne on. Minäkin pelkäsin että mitä sitten kun on toisia lapsia tai muuten ei enää ostele niin....mutta, kyllä se vaan niin menee että kun lapselle ikää tulee, ei hän enää ole edes vailla sillain. Ja meillä on nyt tämä vanhinkin jo 16v.
Antakaa hyvät ihmiset kummien ostella!

Yhteistyössä