Kummin joululahja ja lahjasta kiittäminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "gaselli"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

"gaselli"

Vieras
Jos lapsenne kummi on miehen sisko, ja teille tulee ero, ostatteko edelleen lapsen kummille joululahjan? Olettaen että lapsi asuu luonanne ja olette ennen eroa ostaneet kummille lahjan, tietysti! Ja onko teillä tapana kiittää joululahjoista, tai lasten ollessa isompia pistää lapsi itse kiittämään saamastaan lahjasta?

Mä olen tämmöisen tarinan kummi, ja en oleta että veljeni exä antaisi minulle joululahjaa :D kummitytöltä tulee joskus jotai omaa askartelua yms... ja sen kummempaa en kyllä ole osannut kaivatakaan.

mun mielestä aikuisten kesken ei pidä muutenkaan annella lahjoja. Jokainen ostakoon itselleen sen mitä oikeasti tahtoo. Säästyy aikaa, vaivaa ja valtava määrä turhaa rojua.

Tämä on siis meidän suvussa tapana, ja se on hyvä. Jokainen ostaa itselleen ja jos tahtoo niin omalle puoliskolleen.

No, meillä ei ole ensinnäkään kummeja lapsille siksi, että ostaisivat heille lahjoja! Jos joku kummi nyt haluaa muistaa lasta lahjalla vaikka Jouluna, niin saahan sitä, jos välttämättä haluaa. Meillä ei myöskään ostella keillekään toisille aikuisille joululahjoja, oli kyseessä kummi tai ei. Muistamme ihmisiä vain silloin, kun ajattelemme, että oikeasti olisi isompaakin aihetta... Vaikka silloin, jos joku on kutsunut kekkereille, on mielestäni mukava muistaa emäntää/isäntää jollain lailla.

No, meillä ei ole ensinnäkään kummeja lapsille siksi, että ostaisivat heille lahjoja! Jos joku kummi nyt haluaa muistaa lasta lahjalla vaikka Jouluna, niin saahan sitä, jos välttämättä haluaa. Meillä ei myöskään ostella keillekään toisille aikuisille joululahjoja, oli kyseessä kummi tai ei. Muistamme ihmisiä vain silloin, kun ajattelemme, että oikeasti olisi isompaakin aihetta... Vaikka silloin, jos joku on kutsunut kekkereille, on mielestäni mukava muistaa emäntää/isäntää jollain lailla.

Lisään vielä, että tottakai on kohteliasta kiittää antajaa, mutta lapsi ei välttämättä ole kiittämässä, kun ei ole paikalla. Kiitän lapsen puolesta silloin, ja voi itsekin kiittää sitten joskus, kun kasvotusten kummin tapaa, jos se kummi nyt halunnut jollain lailla lasta muistaa...

riippuu siitä varmaan miten läheisiä olette ja mikä teistä itsestä siinä vaiheessa tuntuu luonnolliselta. yhteys kummin ja lapsen välillä olisi kuitenkin hyvä säilyttää jolain tasolla, eihän ero ole lapsen syy. vaikkei yhteyden säilyttäminen tietenkään edellytä lahjoja.

me ei olla ostettu kummeille lahjoja milloinkaan. JOS lapsi saa kummilta lahjan, kiitämme lahjasta aina joko lapsen puolesta tai sitten kun lapsi on tarpeeksi iso, että uskaltaa esimerkiksi soittaa itse kummille, laitamme lapsen kiittämään lahjasta.

Mulla tuommoinen tilanne, ja edelleen ostan lahjat exän siskon lapsille (joista toinen on kummilapseni) ja laitan jouluna kassiin myös jotain yhteistä tai vanhemmille tarkoitettua, esim. suklaarasian tms, tänä vuonna kuoharipullon.

Siis kyse oli siitä että kun on monta vuotta ostanut lahjat kummille jouluna, jatkaako sitä eron jälkeen... ei siitä ostaako yleensäkään koskaan kummille tai muille aikuisille joululahjoja.
Ja itse olen tuo kummi, ja täytyy sanoa että mua asia häiritsee. Sain kummilahjan joka joulu, kunnes he erosivat, ja sen jälkeen lahja loppui. Loppuiko mun kummius vai?? En ainakaan ole sellaista tietoa saanut. Ja lahjan ostan itse joka joulu ja syntymäpäivä, mutta jos en itse pääse niitä antamaan, kuten lähes aina on tilanne, kiitosta ei ole tullut kertaakaan. Ja joululahjatoiveet siitä suunnasta eivät ole mitään halpoja, yleensä 60-80 euron hintaisia! Ei tule edes ilmoitusta että lahjat ovat postitse saapuneet perille. Ja ei, en aio lopettaa lahjojen lähettämistä kummilapselle koska se ei ole hänen syynsä, mutta kyseinen lapsi on nyt jo sen ikäinen, että hänet voisi itse laittaa soittamaan tai edes tekstaamaan kiitoksen.
Aikuisten kesken emme ole koskaan ostaneet muuten lahjoja.

Yhteistyössä