Hae Anna.fi-sivustolta

Kummin lahja 1-vuotiaalle?

Viestiketju osiossa 'Kodin juhlat' , käynnistäjänä kummi-tus, 17.12.2008.

1. kummi-tus Vierailija

Voisi olla mikä? Vaatetta en halua ostaa kun kestää niin vähän aikaa...

2. viiden kummi Vierailija

Koska pikkulapsi ei itse oikeastaan ymmärrä mitä tai keneltä lahjaksi saa (siis vielä 1-2v), niin voisithan ostaa jotain vähän "pysyvämpää", esim. hopeisen kaulakorun, jota hän voi käyttää vähän isompana, hopeisen kynttilänjalan, hopealusikan muistoksi tms. Itse olen nimenomaan yksivuotispäiväksi hankkinut tämäntapaisia lahjoja. Sitten kun lapsi on vähän isompi, olen ostanut leluja, kirjoja ja muuta sellaista lapselle mieleistä, mutta nopeammin "ohimenevää". Jollain tavalla 1v synttäri (ja sitten tulevaisuudessa 18v...) on minusta vähän tärkeämpi juhla kuin muut synttärit.

3. Mankuksi Vierailija

Minä varmaankin ostaisin jonkin kotimaisen puulelun, jonka sitten aikanaan voi antaa eteenpäin omille lapsille...

4. ..,, Vierailija

Minusta kummin ei tarvitse ostaa erityistä "kummi-lahjaa". Me odotamme ainakin, että kummit vain muistavat jotenkin. Mielestäni nuppipalapelit on oiva lahja ja sitä me tässä odottelemme joltakin meidän lapsellemme.

5. kummi myöskin Vierailija

Ei kummin syntymäpäivälahja eroa mitenkään muiden lahjoista. Itse olen ostanut leluja ja vaatteita (kummatkin ovat ns. kertakäyttökamaa eli niitä käytetään hetki ja sen jälkeen ne siirtyvät varastoon tai kiertoon). Tuollaiset hopeajutut ovat mielestäni enemmän ristiäislahjoja kuin syntymäpäivälahjoja.
    Toki kannattaa kysyä vanhemmilta vinkkejä, jos vaikka olisi tarvetta jollekin. Myöhemmin voit antaa kummilapsellesi lahjaksi yhteisiä elämyksiä ja aikaa: esim. teatteri- tai elokuvakäynti, sirkus tms.

6. kummi-tus Vierailija

Minkä arvoisia lahjoja keskimäärin ostatte kummilapsille?

7. kummi myöskin Vierailija

Olen yrittänyt pitää järkilinjaa lahjojen hinnan suhteen, koska tiedän, että tässäkin tapahtuu "inflaatio" ja lapsen iän myötä odotukset kasvavat enkä halua opettaa kummilapsilleni, että kummitäti on "rikas lahja- tai raha-automaatti". Ja pienillä lapsilla itse idea on lähes aina tärkeämpi kuin lahjan arvo.

Ihan pienien lasten lahjat maksavat yleensä 10 - 20 euroa. Yli 10-vuotiaan lahjat saattavat maksaa jo noin 30 euroa, kun kyseessä on ns. toivelahja, joka on omasta mielestänikin hyvä (esim. legoista maksan mielelläni) tai kyseessä on esim. teinin astiaston keruuprojekti.

8. AimoA Vierailija

Itse olen löytänyt muutaman vinkin täältä: www.apuri.fi

tänne on koottu lahjavinkkejä eri tilanteisiin.
    Kummilapselle oli pari hyvää koruakin

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari