Kummin päin tekisitte? Liittyen muuttoon...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kinuski
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kinuski

Vieras
Päästään huomenna aloittelemaan muuttoa omaan taloon, ja meillä on viikko aikaa muuttaa tästä vuokra-asunnosta. Muuttoautoa ei ole, koska sen olis pitäny tulla vasta ens perjantaina, mutta mä nyt en saanutkaan vapaata töistä silloin, eli meillä vaan paku nyt käytössä.
Joko muutetaan nyt viikonlopun aikana kaikki tärkeimmät ainakin jos ei kaikkia ehditä, ja oleskellaan jo siellä uudessa kodissa? Vai viedään nyt noita vähemmän tärkeitä pikkuhiljaa, ja sit viimestään ens viikonloppuna sängyt sun muut ja sitten vasta lopullisesti lähdetään? Meillä mies ei nyt osaa päättää miten päin se haluis, ja siksi kyselen miten te muut tekisitte. Mulla itellä kyllä on jo omat visiot asiasta :D

Mä olisin halunnut, että vähemmän tärkeät tavarat ensin JA ETSITÄÄN NIILLE SAMAN TIEN PAIKAT, mutta eipä onnistunut. Mies alkoi minulta kysymättä viedä sohvia, tietokoneen yms. Ja sitten tuli anoppi auttamaan ja sanoi, että "kaikkihan täältä on vietävä pois" ja alkoi kantaa uuteen kotiin tavaroita, jotka olin läjittänyt menemään kierrätykseen tms.

Ensi kerralla aivan todellakin muutetaan muuttofirmalla, maksoi mitä hyvänsä.

Mä olen tehnyt niin päin, että ensin vienyt noita vähemmän tärkeitä, ja siinä samalla seulonut kierrätykseen vietävää tavaraa pois. Olen myös laitellut tavarat sitä mukaa paikoilleen uudessa. Sit viimeisinä päivinä vasta muuttanut sängyt ja varsinaisen asumisen uuteen kotiin.

Ensin veisin ne tavarat ja asiat, joita ei tarvita. Viimesenä kaikki ihan pakollinen. Kaikille kamoille hakisin paikan heti paikan päällä. Näin voi yrittää välttää kaaosta.

Hankkiutukaa eroon heti kaikesta tarpeettomasta. Terveisin todella usein muuttanut.

Mä olen jo pakatessa heittänyt kaiken turhan pois, ja melkeen kaikki on jo pakattu. Just tota mieskin ajatteli, että sais laittaa tavaroita jo valmiiks sitten paikalleen pikkuhiljaa. Mä taas oon sitä mieltä että kun muutetaan pienestä rivarikolmiosta omakotitaloon, ja säilytystilasta ei ole pulaa, niin miksei samantien jo mentäis kokonaan. Kun sitten lasten on käytävä jo ajoissa nukkumaan, niin mä voisin iltaisin laitella niitä tavaroita. Jos me ensin viedään pikkuhiljaa sinne kamaa, niin mä pyörin turhautuneena täällä illat kun ei oikein mitään voi tehdä.

Alkuperäinen kirjoittaja kinuski:
Mä olen jo pakatessa heittänyt kaiken turhan pois, ja melkeen kaikki on jo pakattu. Just tota mieskin ajatteli, että sais laittaa tavaroita jo valmiiks sitten paikalleen pikkuhiljaa. Mä taas oon sitä mieltä että kun muutetaan pienestä rivarikolmiosta omakotitaloon, ja säilytystilasta ei ole pulaa, niin miksei samantien jo mentäis kokonaan. Kun sitten lasten on käytävä jo ajoissa nukkumaan, niin mä voisin iltaisin laitella niitä tavaroita. Jos me ensin viedään pikkuhiljaa sinne kamaa, niin mä pyörin turhautuneena täällä illat kun ei oikein mitään voi tehdä.

Sulla on vaan kiire päästä sinne OMAKOTItaloon! :D

Alkuperäinen kirjoittaja gge:
Alkuperäinen kirjoittaja kinuski:

Sulla on vaan kiire päästä sinne OMAKOTItaloon! :D

No itseasiassa mulla ON KIIRE saada tää muutto pois alta ja palata normaaliin arkeen, ollu aika kaaosta tää viimenen kuukaus. Mun pitäis vielä ennen ens perjantaita saada siivottua tää asunto, ja molemmat ollaan koko viikko töissäkin vielä, olis vaan illat aikaa.

Yhteistyössä