Kummipoika täyttää 20: pitäisikö muistaa ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "höh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"höh"

Vieras
Toisaalta tekis mieli laittaa jotain mutta kun tarkemmin asiaa mietin niin...
-en tuntisi häntä jos vastaan kävelee
-odotan edelleen kiitoskorttia rippijuhlista
-en ole hänen/perheensä kanssa tekemisissä ( no ei olla riidoissakaan )
-eipä muakaan muistettu mitenkään kun näytin 40

Mutta, mutta...onko kummin "velvollisuus" vielä muistaa vai annanko asian olla.
Asutaan 500 km päässä. Ajattelin EHKÄ postittaa rahaa.
Mielipiteitä ?

[QUOTE="vieras";26543054]Kummin velvollisuudet meillä loppuvat rippikouluun, sen jälkeen olen muistanut häissä, valmistumisessa yms.[/QUOTE]

Näin se menee :)
Sitten on erikseen nämä mammat jotka vaatii sitä kummilasta muistavan vielä 20v joulut synttärit kuin nimipäivätkin ja varmaan pääsiäisenäkin pitää vielä ostaa muna

[QUOTE="Vieras";26543098]Ei pidä, mutta saa.

Eiköhän se kummipoika ilahdu muistamisesta.[/QUOTE]

Kai kaikille raha kelpaa ! Mutta antajalla ei taida olla merkitystä...

[QUOTE="heh";26543127]no voi kyynel :laugh:[/QUOTE]

Ei mua naurata. Ois ollu fiksua jampalta laittaa vaikka kortti, tekstari edes ! En tykkää yksipuolisesta muistamisesta-jota kyllä kummisuhde yleensä on..mun tapauksessa AINA.

Minulle kummilapsi on aina lapsi siinä mielessä,että en odota vastavuoroisuutta. Ottavat yhteyttä kun ottavat. Parikymppinen on siinä mielessä erilainen, että uskaltaa pitää yhteyttä ajattelivat hänen vanhempansa kummista mitä hyvänsä.

Miksi muistaisit? Eri asia, jos olisitte läheisiä/paljon tekemisissä. Ei tuon ikäistä lähes ventovierasta ihmistä tarvitse muistaa. Mutta eihän se tietenkään kiellettyä ole. En tiedä juuri ketään, jolle kummit antaisivat lahjoja siis muuta kuin rippi-, ylioppilas-, häälahjan tms.

[QUOTE="vieras";26543425]Miksi muistaisit? Eri asia, jos olisitte läheisiä/paljon tekemisissä. Ei tuon ikäistä lähes ventovierasta ihmistä tarvitse muistaa. Mutta eihän se tietenkään kiellettyä ole. En tiedä juuri ketään, jolle kummit antaisivat lahjoja siis muuta kuin rippi-, ylioppilas-, häälahjan tms.[/QUOTE]

Ihan totta. Kiitos viisaista sanoistasi. EN LAITA MITÄÄN.
Kannatti kysyä. Asia vaivasi minua.

[QUOTE="Kirsi";26543486]Soita sille ja kerro miten hän on ollut mielessäsi. :) Sano että hän on aina rakas kummipoikasi. <3[/QUOTE]

No nyt sie Kirsi vitsin murjasit ! Valehtelu on rumaa...

Mä oon täs nyt pitkään pohtinu et missä niin sanotaan et kummin ns. velvollisuudet loppuu rippikouluun?

Mun kummipoika pääsee nyt elokuussa ripille ja ei mulla käyny pienessä mielessäkään et mun ns. velvollisuudet siihen loppuu.. Must toi on ihan kummallinen käsite...

ja oon kuullu sen aika monenki suusta..

Anna oikein erityinen, kaunis ja ikimuistoinen lahja! Laita lehteen ilmoitus jossa on kummipojan kuva ja nimi, ja johon kirjoitat kauniita asioita hänestä ja suhteestanne. Kuten "Rakas kummipoikani, sydämeni poika, olet tullut miehen ikään ja kummin sydämeni halkeaa ylpeydestä ja kunnioituksesta, ja tuosta suuresta rakkaudesta jota tunnen edelleen sinua kohtaan, ihan yhtä paljon kuin silloin kun sain sinut ensimmäistä kertaa syliini. Onnea!" :)

[QUOTE="ihanaa";26543578]Anna oikein erityinen, kaunis ja ikimuistoinen lahja! Laita lehteen ilmoitus jossa on kummipojan kuva ja nimi, ja johon kirjoitat kauniita asioita hänestä ja suhteestanne. Kuten "Rakas kummipoikani, sydämeni poika, olet tullut miehen ikään ja kummin sydämeni halkeaa ylpeydestä ja kunnioituksesta, ja tuosta suuresta rakkaudesta jota tunnen edelleen sinua kohtaan, ihan yhtä paljon kuin silloin kun sain sinut ensimmäistä kertaa syliini. Onnea!" :)[/QUOTE]

:O

[QUOTE="Kirsi";26543486]Soita sille ja kerro miten hän on ollut mielessäsi. :) Sano että hän on aina rakas kummipoikasi. <3[/QUOTE]

soittaa ja kertoo kuinka kummipoika on ollut mielessä kun et edes minua muistanut kun 40 täy eikun näytin :D

Yhteistyössä