Kummipoikani äiti on ylitarkka lahjoista, nyt en tiedä mitä uskallan pojalle ostaa lahjaksi!?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tiitu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"tiitu"

Vieras
Niin, kummipoikani äiti on hyvä ystäväni jo lapsuusvuosilta saakka. Hän tuppaa olemaan todella tarkka mitä pojalle saa/täytyy ostaa lahjaksi. Vaatii aina ostamaan jotain mitä heillä kerätään, esim. muumiastioita tai jotain kirjasarjaa. Kun hän jo lopkakuussa ilmoitti minulle mitä minun täytyisi pojalle ostaa niin sanoin etten näin aikaisin ota kyllä mitään toiveita vastaan. Nyt iskee pieni paniikki kun en uskalla ostaa mitään mitä oikeasti haluaisin. Aikaisempina vuosina on sitten jouluaattona tullut tekstiviestiä että on väärä lahja ja olen sitten joulun jälkeen niitä käynyt vaihtamassa. Tai sitten äiti tekee sitä että myy ostamani lahjan heti kirppiksellä. Joo, kiitti ku sain avautua...

ei hyväksy lahjakortteja, täytyy olla tavaraa. Olen ehdottanut joskus myös esim jotain yhdessä tekemistä esim konserttilippuja johon menisin pojan kanssa, ei käy äidille.

Törkee kaveri sulla. Ei olis lahjahevosen suuhun katsomista, mut kukin taaplaa tyylillään.
Kannattaa tosiaan kysyä että mitä toivovat. Onhan se kiva saada mieluummin niitä toivelahjoja kuin sitä sun tätä sälää.

poika on 4 vuotias. Ei pojalta mitään toiveita kysellä, äiti päättää kaikesta siinä perheessä. Nyt en enää kehtaa kysyä että mitä ne oli ne kipot tai kirjat mitä niiltä puuttuu kun silloin lokakuussa teilasin etten osta niitä. Ressi iskee...

Mä olisin vaan tyytyväinen, jos kaikki kertois lahjatoiveita niin tulis ainkin sitten mieleinen lahja. Ja mä itse alotan lahjojen oston aina hyvissä aijoin.

En mä silti mun lapsille tulleita lahjoja laita myyntiin tai käy vaihtamassa...

Villi idea iski päähäni äsken:

avaa kummilapselle tili ja säästä sinne nämä ja tulevat lahjarahat. Annat sitten rippilahjaksi tai kun lapsi täyttää 18 eikä äitee voi kauhiasti enää puuttua asioihin.

[QUOTE="vieras";22681862]Törkee kaveri sulla. Ei olis lahjahevosen suuhun katsomista, mut kukin taaplaa tyylillään.
Kannattaa tosiaan kysyä että mitä toivovat. Onhan se kiva saada mieluummin niitä toivelahjoja kuin sitä sun tätä sälää.[/QUOTE]

EIhän ne mitää toiveita oo jos toinen tolleen latelee ja vaatii. Ja kehtaa vielä perään hudella että väärä :headwall: Hävettäis olla noin hemmetin tarkka ja ajatella vaan itteään senkin suhteen mitä laps saa lahjana.

[QUOTE="miw";22681890]Mä olisin vaan tyytyväinen, jos kaikki kertois lahjatoiveita niin tulis ainkin sitten mieleinen lahja. Ja mä itse alotan lahjojen oston aina hyvissä aijoin.

En mä silti mun lapsille tulleita lahjoja laita myyntiin tai käy vaihtamassa...[/QUOTE]

Etkä varmaan esitä asiaa tyyliin "sun on pakko ostaa sitä tai tätä tai menee pieleen ja myyn pois". Ja torppaa tollasia kivoja puuhalahjoja.

Mulla loppuis kans lahjonta tasan siihen, kun aattona viestitellään, että "väärä lahja, tuu vaihtaa". Jos ruetaan vaatimaan ja nipottamaan noin pahasti, niin säästötili lapselle on paras vaihtoehto minkä keksin. Sinne tosiaan ne lahjarahat ja annetaan vasta, kun lapsi itse saa päättää rahankäytöstään. Merkkipäivinä sitten vaan kortti. Tietty lapsellekin kertoisin, että säästän hänelle ihan omaa rahaa omalle tilille ja saa sen sitten aikanaan.

Yhteistyössä