Kummipoikani äiti on ylitarkka lahjoista, nyt en tiedä mitä uskallan pojalle ostaa lahjaksi!?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tiitu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
ystäväsi ei ansaitse tuommoista ystävää, joka stressaa yhden lahjan takia noin paljon! Taitaa kummipoijan äiti olla aikamoinen materialisti, ellei jopa narsistinen. Tiedän tuommoisen tapauksen myös omassa lähipiirissäni, mutta onneksi olen hänestä onnistunut pääsemään eroon. Ei varmaan kannata antaa mitään mikä vain rikastuttaa äidin astiavarastoja. Mites joku kirja, johon kirjoittaisit tekstin esim. rakkaalle kummipojalle tms. Ei ainakaan voi sitten vaatia vaihtamaan.

samaa mieltä et avaa pojalle tili ja anna sit ku poika on niin iso et ymmärtää jotain... tai sit ostat niillä rahoilla pojalle jotain sit isompana esim. polkupyörän tms....

Mene käymään kylässä ennen joulua ja anna kummilapsellesi "lahjakortti", jossa lupaat vielä jonnekin (hoplop, lintsi, mcdonalds... näitä vaihtoehtojahan on lukemattomia) ja vielä kerrot lapselle itse, että sitten joulun jälkeen nähdään ja mennään. Sovit päivän kaleteriin ja sitten menette. Ei ole sitten äidillä saumaa perua/palautella.

Pitkä ja hankala tie edessä, jos poika vasta neljän. Itsekin kyllä joskus sanon lasten kummeille, mikä voisi olla mieluuisaa. Lähinnä koetan torpata tilaa vieviä leluja, meillä on paikat muutenkin täynnä.
Minä kysyisin pojalta, millä hän tykkää leikkiä ja ostaisin se. Äidille sanoisin, että tämä on lapsen ja kummin välinen juttu. Ja että hän voi itse ostaa niitä astioita ja muita.

[QUOTE="tiitu";22681879]olen ehdottanut joskus lahjakorttia tai jotain kivaa tekemistä esim konsertti. Tämä ei käy äidille vaan täytyy olla tavaraa.[/QUOTE]

Miten niin ei käy? Mitä se äiti tekisi, jos paketista ilmestyisi liput lastenkonserttiin?

kyllä minäkin vähän manipuloin sitä, mitä tavaraa lapset lahjaksi saavat mutta en todellakaan tuollaista hyväksy! Itse vähän ikäänkuin puhelen, esim. anopille (joka on muutoin surkea lahjan antaja) että nyt olisi lapset petivaatteita vailla... annan selkeästi ymmärtää, että sitä toivotaan ja tarjoudun antamaan mittoja. MUTTA jos kävisi niin, että ostaa muuta, ihan mitä vaan niin pidän suuni kiinni ja kiitän kovasti!

Lahjoista ja lahjan antajista pitää olla kiitollinen, myös niistä joita itse ei valitsisi! Voi niistä sitten vähin äänin hankkiutua eroon tarvittaessa, mutta lapsen edessä esitetään että maailman ihanin lahja, ainakin mulle on tärkeää että lapset osaa arvostaa lahjaa kuin lahjaa!

Anna toimintalahjakortti et viet lapsen johonkin tms. jos lasta et saa lähtemään niin kyät se omiesi kanssa. En ymmärrä tuollaista että vanhemmat vaativat tiettyjä lahjoja.

Yhteistyössä