Kummipojan synttäreille vai uimaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Sain tänään aamupäivällä tekstiviestin että tulla huomenna kummipojan synttäreille. Oltiin jo lapsille luvattu että mennään huomenna kylpylään uimaan (ei olla käyty moneen vuoteen). Lupasin sitte että käydään eka uimassa ja sen jälkeen voidaan mennä synttäreille.
Mies sitte soitti äsken töistä että menee aamuyöhön ennenkuin on kotona. Tarkoittaa sitä että nukkuu sit vähintään puolille päivin huomenna. Eli uimaan lähtökin viivästyy.
Laitoin sit kaverille viestiä et ei välttämättä huomenna ehditä et voisinko tulla joku toinen päivä käymään (en todellakaan mitään synttäritarjoiluja oo vailla). Sain takas viestin että juhlitaan huomenna ja ens viikolla ei käy.
Että näin.
Peruisitko uintireissun?

Minä lähtisin itse lasten kanssa uimareissulle ja jättäisin miehen nukkumaan. Sit mies mukaan ja synttäreille. Mulla on 3 lasta, ja kahta uimataidotonta olen kyennyt vahtimaan kerralla.

Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:
Minä lähtisin itse lasten kanssa uimareissulle ja jättäisin miehen nukkumaan. Sit mies mukaan ja synttäreille. Mulla on 3 lasta, ja kahta uimataidotonta olen kyennyt vahtimaan kerralla.

Mies nimenomaa haluais mukaan tuonne uimaan kun ehtii muutenkin niin vähän olla lasten kans. kun taas ne synttäri ei niin sitä kiinnosta, lähtee kyllä mut ei mitenkään innoissaan ole.

Peesi tälle. Lasten kanssa voi sopia selvät säännöt ja olla itse tarkkana niin hyvin pystyy. Eväät mukaan niin pukeminenkin sujuu uimisen jälkeen hyvin kun yhtä pukee ja muut mussuttaa. Mä käyn omien 6kk ja toinen 3v usein (aina) yksin aikuisena uimassa. Joskus on mukana isommatkin lapset mutta ne onkin jo omatoimisia. Ihan hyvin pärjää.
Tsemppiä!
Niin, ja synttärit ilmoitettu tosiaan myöhään, mutta yleensä lapset tykkää niissäkin käydä, joten sen puoleen kannattaa mennä molempiin. Toki voitte peruakin koska olette jo muuta sopineet mutta pärjäät varmaan ihan hyvin molemmissa. (aina voi myös kysyä lasten kummia tai omaa äitiä tai kaveria uima-avuksi, jos tarpeen)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Mies nimenomaa haluais mukaan tuonne uimaan kun ehtii muutenkin niin vähän olla lasten kans. kun taas ne synttäri ei niin sitä kiinnosta, lähtee kyllä mut ei mitenkään innoissaan ole.

öö, onko aikataulut niin, ettette voi mennä synttäreille ensin (äijä vaikka kotiin) ja sieltä suoraa uimaan -ukko vaikka kotoa suoraa sinne-

Alkuperäinen kirjoittaja 4lapsen äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

öö, onko aikataulut niin, ettette voi mennä synttäreille ensin (äijä vaikka kotiin) ja sieltä suoraa uimaan -ukko vaikka kotoa suoraa sinne-

Kummilapsen äiti haluaa meidät koko perheellä sinne. Asutaan lähekkäin ja harvoin tulee yhdessä käytyä. Kumpikin käy yleensä omia aikojaan kyläilemässä.
Mutta pitää tässä vielä miettiä miten tekee. Ja ei siinä oo ongelmaa ettenkö yksinki vois noiden kanssa mennä uimaan.

Sinänsä tylsää että noin myöhässä kutsuu. Mä varmaan pitäisin tossa tapauksessa omista suunnitelmista kiinni kun kerta harvoin yhdessä uimaankin pääsette. Ja jos ei kaveris ota vastaan muina päivinä ni se on sen häpeä. Ehkä ens kerralla kutsuu ajoissa.

Näin minäkin tekisin. Ei mikään ongelma. hassua että kummilapsen synttäreille tulee näin yöhään kutsu, mut toisaalta, kyllähän säkin tiedät milloin ne on ja voi ainakin arvailla milloin juhlitaan. Mut kyllä te ihan hyvin ehditte molemmat.

ensin kysyisin, että oletko aiemmin tiedustellut kummipojan syntymäpäivistä? Itse kummitätinä kysyn ennakkoon, milloin juhlia on ajateltu pitää, siten tiedän myös varata aikaa sille.

toiseksi mietin, onko kyseinen päivä lapsen oikea syntymäpäivä. jos on, niin miksi ihmeessä suunnittelit uintireissua? olisi ollut korrektinpaa suunnitella poikkeamista pojan luona. toki synttärikutsu tuli liian myöhään, mutta olisithan itsekin voinut olla aktiivinen asiassa.

Mä lähettäisin viestin, että valitettavasti ehdimme sopimaan jo muuta, harmi kun kutsu synttäreille tuli niin myöhään. Ja menisin sinne uimaan. Ellei sitten tosiaan ole mahdollista jättää miestä yksinään nukkumaan ja käydä lapsien kanssa keskenään siellä uimassa, sitten yhdessä sinne synttäreille.

Ei auta tuolta kaverilta kysellä aikaisemmin. Vastaa ettei tiedä vielä. Sitte yhtäkkiä päättää pitää ne synttärit seuraavana päivänä. Pahimmillaan on soittanu aamupäivällä että meidän lapset vois koulusta sit mennä sinne synttäreille.
Harmittaa vaan lasten puolesta. Niin heidän kuin meidänkin lasten. Kun kuitenkin odottavat että synttäreille mennessä on lahjat ym.
Eikun pahin oli kun naapurista soittivat et pääseekö meidän "Pekka" heti tulemaan "Jannen" kakkukahveille. Onneksi oli jotain kaapissa jemmassa. ja soittivat siis lapselle suoraan et ei voinu ite edes sanoa et katotaan.
Mutta taidetaan mennä uimaan ja sit käydään synttäreillä myöhemmin.

Uusimmat

Yhteistyössä