Kummituskysymys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja *tundra*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

*tundra*

Jäsen
23.08.2011
760
-1
16
Siitä huolimatta, että monikaan ei usko kummitusjuttuihin, niin ehkä täällä olisi joku, joka tietää mitä voi tehdä talolle, jossa kummittelee ja paljon?

Kyseessä on noin 100 vuotta vanha talo, joka on kunnostettu vapaa-ajan asunnoksi.
Talossa on aina iänkaiken ollut levotonta, mutta nyt tilanne on pahentunut. Siellä on kuulunut askelia, ovet ovat liikkuneet ja jopa painavia esineitä on liikkunut itsekseen.

Taloa on käyttänyt vapaa-ajan asuntona samasta suvusta useampikin perhe, jotka ovat huomanneet vaikka minkälaisia kummia juttuja, mutta enää sinne ei kukaan halua mennä.

Syy siihen, että nykyään on levottomampaa epäillään johtuvan jonkinlaisesta vanhasta negatiivisestä uskonnollisesta kirjasta. En ole ihan varma, onko kyse mustasta raamatusta, melko varmasti jostain muusta. Kirjan omistaja ja ilmeisestikin talon rakentaja on ollut jonkinlainen saamelainen shamaani. Eli on hyvin todennäköistä, että kirja ei liity kristinuskoon. Kirja on ollut talon ullakolla, tilassa mitä ei ole käytetty vuosikymmeniin. Nyt kuitenkin joku talon asukkaista on ottanut kirjan esille, selaillut ja siirtänyt toiseen paikkaan. Ja sen jälkeen on ollut todella levotonta.

minä uskon sinua ainakin. Koska olen itsekkin joutunut kokemaan paljon yliluonnollisia asioita. Meidän isoisoisänkin talossa edesmennys isomummi kummitteli todella paljon.. En oikein osaa sanoa mitä asialle voisi tehdä. Onko alkanut sitten häiritsemään paljon? Onko tapahtunut jotain kamalampaa jopa? Tiedän että pelottavaa se ainakin on ja itsekin olisin paniikissa talossa ollessa :/
Minkäkin kyllä pyytäisin kunnan pappia siunaamaan talon, ehkä se voisi auttaa?

just kattelen telkkarista kun DEMONOLOGIT ettii kummituksia ja keksivät mitä ihmeellisempiä tekosyitä ja selityksiä että saavat toimintansa näyttämään edes ½ järkevältä. :laugh:

saamelainen noita ei olis tehny kyllä minkään värisellä raamatulla yhtään mitään.

Mä varmaan pyytäisin papin paikalle, jotta siunaisi talon ja talossa olevat henget.

Mulla ei ole harmainta aavistusta, miten nämä siunaamishommat ja kummitusten karkottamiset toimivat, mutta tällainen juttu mietityttää. Jos siellä on jotain henkiä, niin nehän on todennäköisesti pakanoita, joten miten toisen uskonnon edustaja saa ne ajettua pois paikalta?

Mulla ei ole harmainta aavistusta, miten nämä siunaamishommat ja kummitusten karkottamiset toimivat, mutta tällainen juttu mietityttää. Jos siellä on jotain henkiä, niin nehän on todennäköisesti pakanoita, joten miten toisen uskonnon edustaja saa ne ajettua pois paikalta?

Todennäköisesti vaikuttamalla siunauksen aikana läsnä olevien ajatuksiin ja tunteisiin..

Alkuperäinen kirjoittaja päätön;25802425:
just kattelen telkkarista kun DEMONOLOGIT ettii kummituksia ja keksivät mitä ihmeellisempiä tekosyitä ja selityksiä että saavat toimintansa näyttämään edes ½ järkevältä. :laugh:

saamelainen noita ei olis tehny kyllä minkään värisellä raamatulla yhtään mitään.

Niin no, minun tiedossa on vain, että kirja on uskonnollinen. Sitä en tiedä mihinkä uskontoon liittyy. Teksti on kuitenkin luettavaa, eikä mitään symbolikuvia. Kirjaa ei ole ilmeisestikään se shamaani itse käyttänyt, vaan hän on sen ottanut talteen ja pistänyt vintille, ettei sitä kukaan saa käsiinsä.

Alkuperäinen kirjoittaja päätön;25802441:
juu, mene vaan paikalliseen kirkkoherran virastoon pyytämään pappia tuohon hommaan niin nehän ajaa sut pihalle sieltä.:laugh:

En usko! Onhan niillä tietääkseni kodinsiunaamiseen ihan kaava.. Toiminee enimmäkseen todella hyvin, kunhan kaikki uskovat kuulemansa.

Alkuperäinen kirjoittaja sähköpaimenkoira;25802452:
En usko! Onhan niillä tietääkseni kodinsiunaamiseen ihan kaava.. Toiminee enimmäkseen todella hyvin, kunhan kaikki uskovat kuulemansa.
toimi tai ei niin väitän että parempi olla ihan hiljaa mistään kummitusten häätämisestä.

Alkuperäinen kirjoittaja sähköpaimenkoira;25802419:
Suostuisitko vuokraamaan talon muutamaksi viikoksi kesällä? Missä se on? Haluaisin joskus kokea kummittelevan talon...

Ei se varmastikaan mahdotonta ole. Tunnen kyllä omistajat, mutta en itse sitä omista.
Olen siellä joskus yöpynytkin ja vaikka silloin oli "rauhallista" niin en viihtynyt, enkä halua siellä oleskella, jos ei ole pakko.

Alkuperäinen kirjoittaja sähköpaimenkoira;25802452:

No minun ei varmastikaan kannata olla paikalla. Uskon kyllä pöröihin, mutta en kristinuskoon. Joltain kantilta hihhuli kuitenkin.