Kummiudesta, synttäreistä ja lahjoista...

Arkadian Ulla

Aktiivinen jäsen
23.07.2005
4 346
0
36
Meidän pojan kummitäti on osoittautunut hiukan huonoksi kummivalinnaksi, todella harvoin näkee kummipoikaansa ,eikä ole osallistunut kumpiinkaan synttäreihin, erittäin huonoihin tekosyihin vedoten. Synttäreistä on nyt aikaa 1,5 kuukautta, ja me käytiin sitten kummitädin luona kylässä, hän kun ei ole kerinnyt tänä aikana meillä pistäytymään. Odotin tietysti, että olisi antanut pojalle nyt sitten synttärilahjan, mutta ei mitään, ei sanallakaan edes maininnut synttäreitä...
Tiedän, ettei kummin tehtävä ole ostaa lahjoja, mutta kun ei tämä kummmi millään tavalla osallistu kummipoikansa elämän, niin olisi sitten ihan kiva, että muistaisi edes sillä lahjalla sitten.

Meillä on yhden lapsen kohdalla melko lailla sama tilanne. Pikkumies täyttää ensi viikolla 5v ja kummitäti on nähnyt hänet sinä aikana KAKSI kertaa. On hän muutamat paketit lähettänyt, mutta se ei korvaa sitä tunnetta jonka lapsi saa kun viettää aikaa kumminsa kanssa.
Toisten lasten kummit kun piipahtavat ainakin kerran kahdessa kuukaudessa. Onneksi tuon toisen pojan kummi on ryhtynyt "varakummiksi" tälle pienemmälle.

Harmittaa TODELLA lujaa että valittiin tämä kummi...

Meillä on ihan sama homma! Pojan kummisetä on loistava, mutta kummitäti valinta harmittaa valtavasti! Oli 1v. synttäreiltä pois ja nyt 2v. synttäreillä poti krapulaa kotona. Eikä vaivautunut tulemaan edes seuraavana viikonloppuna, kun olisin pitänyt hänelle "erilliset" synttärit vielä lisäksi. Sitten oli kerran poikaa hoitamassa ja on nyt sitten puhunut siitä koko vuoden miten KAMALA uhma sillä kummipojalla olikaan ja miten IHMEESSÄ me jaksetaan poikamme kanssa :headwall: :headwall:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.05.2007 klo 12:44 Malviina kirjoitti:
Juu on tullut tehtyä aivan vääriä kummivalintoja, toki hyviäkin joukkoon mahtuu.
Mulle ei ole tätrkeintä että lapsi saa lahjoja, vaan että kummi edes muistaisi.
No nimenomaan, ei mullekaan ne lahjat ole tärkeitä, mutta jos ei kykene mitenkään muuten muistamaan, niin luulisi edes pystyvän jonkin lahjan sitten ostamaan..

Meillä ei oo ihan noin käynyt, mutta osittain tätä ajattelin kun halusin kummallekin lapselle kummankin siskoni kummiksi. Toinen kun asuu kaukana, niin väkisinkin nähdään vain 3-4 kertaa vuodessa. :)

Mulla on tuossa juuri vieressä 2v kummipojan lahja ja mietin tässä että palautanko sen vai mitä sillä tekis. Pojan olen nähnyt viimeksi vuosi sitten, joululahja toimitettiin hänelle, mutta kiitosta ei kyllä kuulunut - siksipä ei kauheasti tee mieli vaan lähettää lahjaa.

Tuossahan nuo asuvat muutaman kilometrin päässä, mutta tiedän, ettei yllätysvierailut ole kovin toivottuja. Oltiin jo sovittu menevämme käymään, mutta sekin peruttiin - tai ei peruttu, vaan meille ei lopulta ilmotettu mitään aikaa, vaikka oli luvattu - syy oli lopulta se, että perheen isukki oli ollut "vähän juhlimassa".

Mä en haluaisi olla pelkästään lahjakummi ja toisaalta surettaa, etten ollenkaan tunne poikaa, vaikka kyse on sukulaisesta. En nyt vaan oikeen ole keksinyt, että millä saisi tutustuttuakaan kun ei vierailut puolin eikä toisin onnistu.

Tällaista kummiutta meillä :\|

mä en enää ryhdy yhdenkään tenavan kummix, koska kummeja pidetään ainoastaan lahja-automaatteina. harvoin tulee edes sanaa kiitos, ja kummilapset eivät osoita mitään mielenkiintoa muuhun kuin rahaan

mulla 2 saman ikäistä kummilasta, tyttö ja poika. Poika ei esim.itse ole IKINÄ kiittänyt mistään lahjoista tms. ottaa kyllä vastaan ,mut... äitinsä kiittää...tosi moukkamaista! eihän se tavallaan lapsen syy ole jos kotona ei ole opetettu....
Tytön kanssa aivan mahtava suhde ja uskon et se kestää läpi elämän. Itku meinasi tulla kun sain viimeksi taulun jonka hän oli itse tehnyt äidille ja kummitädille äitienpäivänä.
Velvollisuuteni hoidan ja olen panostanut kummiuteeni mut toinen orastaa ja toinen ei...

Meilläkin on tytön kummi huono pitämään yhteyttä ja käymään, aina peruu synttäreille tulon ja jne (vaikka olen hälle ystävällisesti sanonut että tytön synttärit ovat joka vuosi samana päivänä, joten luulisi että aikuinen ihminen osaa suunnitella aikataulunsa niin että ehtii käymään edes saman kuukauden aikana kun synttärit ovat.. :whistle: ) Minä olenkin tehnyt niin että olen ilmoittanut kaikille kummeille että jos he eivät halua tulla käymään tai muuten pitää yhteyttä niin ainakin lähettävät sen synttäri-ja joulukortin joka vuosi. Muuta en heiltä vaadi.. ;) Kortin lähettäminen 2 x vuodessa ei tule kalliiksi ja siihen ei tuhraannu aikaa paljon mitään. Jos kummi ei ole valmis tekemään edes tuota niin sitten voi sanoa hyvästit kummiudelle. Mihin lapsi tarvitsee kummia joka ei pidä yhteyttä eikä muista millään lailla lapsen olemassa oloa, ei edes kortilla?? Onneksi nykyään voi lisätä noita kummeja jälkeenpäin.. =)

Yhteistyössä