Kummius kammottaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Eulaalia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Eulaalia

Vieras
Siinäpä se. En saa kummiudesta irti yhtään mitään. Kummilapset ovat vieraita, asuvat kaukana.
Minä olen se jonka oletetaan soittavan, käyvän, lahjovan ja lähettävän. Miksi?
Miksi kummin muka pitää olla joku ohjelmatoimisto, olkapää tai antelias joulupukki ?
En saa tästä irti mitään. No ehkä sen hikisen tarrakuvan kerran kahdessa vuodessa.
Useimmat kummiperheistäni eivät edes kiitä lahjasta jonka lähetän ( koska ei ole resursseja matkustaa! )
Minullakin on 3 lasta, mutta en ole koskaan meuhkannut näistä kummijutuista. En koe että kummi olisi jotenkin merkityksellisempi kuin kukaan muukaan lapseni tuntema aikuinen.
Olen aika tyhjä näissä kummisuhteissani. Oikeesti en edes haluaisi olla kummi ( tämän kerroin silloinkin kun pyydettiin, mutta tässä sitä vaan ollaan )
Kummius on mulle vain muistamista ja maksamista vieraiden ihmisten vieraille lapsille.
Te joille kummius antaa paljon, kertokaa miten minäkin voisin saada siitä itselleni ilon ?
Minussako ja asenteissani yksin on vika ?
Varmasti ! Mutta olen minä yrittänytkin, ja yksin on vaikea toimia ihmissuhteissa.
Onneksi näillä lapsirassuilla on muitakin kummeja ja onneksi osaan teeskennellä. Mutta jossain on vikaa kun koen kummiuden vain rahanmenona ja saan siitä pahaa mieltä, riittämättömyyden tunnetta ja vanhemmilta moitteita ( kun en käy, en osta mieleistä ).
Iloa sen pitäisi olla...vaan miten ?
saanko sanoa kummiudelle "bye, bye" jos eroan kirkosta ?

Mulla on kieltämättä vähän samoja fiiliksiä vieraiden kummilapsieni kanssa. Lähisuvun kummilapset on erikseen.

Siksi ei olla pyydetty ystäviä/kavereita kummiksi, vaan ihan lähisukua.

No joo.. mulla 2 kummilasta.. ihan ääripäätapauksia kummatkin.. Toinen ei kiitä ei mitään (13v) vaikka mitä ostaisin.. jos ie tykkää lahjasta tms, sen näkee naamasta. Siinä kaikki. :(

Mut toinen :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: poika 1v ja voi että .. musta on niin ihanaa olla kummi tälle lapselle.. ehkäpä just siks että hänen vanhemmillaan arvomaailma sama ku mulla.. ei ne lahjat vaan se että on olemassa sen lapsen elämässä.. puolin ja toisin.. kyllä mä tästä kummiudesta saan paljon.. ja en koe että mun olis "pakko" tätä lasta muistaa, teen sen mielelläni, vaikka omiakin lapsia on tosiaan 4 mulla..

Ihanaa !
Kuin minun suustani.
Parisuhteille on piristysruiskeita, mutta entäs yksipuoleisille kummisuhteille ?
Kaipaisin kans JOTAIN . Edes sen kiitoksen huolella ja vaivalla tehdystä ja lähetetystä lahjasta...

Yhteistyössä